Sigma 300mm F2.8 EX DG HSM

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)

Onderwerp:

Sigma 300mm F2.8 EX DG HSM

Berichtdoor Gebruikersnaam » di dec 06 2016 8:56 pm

Ik zou graag van mensen willen horen die ervaring met de Sigma 300mm f2.8 EX DG HSM APO hebben, is het een goed alternatief voor de Nikon 300mm f2.8 gezien de veel lagere prijs?
Gebruikersnaam

Forumlid

Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sigma 300mm F2.8 EX DG HSM

Berichtdoor Vincent » di dec 06 2016 9:49 pm

Gebruikersnaam schreef:Ik zou graag van mensen willen horen die ervaring met de Sigma 300mm f2.8 EX DG HSM APO hebben, is het een goed alternatief voor de Nikon 300mm f2.8 gezien de veel lagere prijs?

Wat wil je er voornamelijk mee fotograferen is de belangrijkste vraag.

Ik heb ze beide geprobeerd en ben voor de Nikon gegaan vanwege de (veel) snellere autofocus. In geval van (snelle) sportfotografie dan zou ik zeker voor de Nikon gaan. Heb je dat niet nodig dan is de Sigma 120-300mm 2.8 wellicht ook een goed alternatief (maar ook niet goedkoop)

En tenslotte, kijk of het lukt om ze biede ergens te huren of uit te proberen. Het gaat om teveel geld om op de mening van anderen af te gaan. Uiteraard kan het helpen, er gaat niets boven zelf proberen. :angel:
The End… or is it?
Vincent

Clublid

Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Gebruikersnaam » wo dec 07 2016 8:39 pm

Bedankt voor je reactie Vincent,

Ik heb een dealer dichtbij die de hele lijn Nikon tele primes verhuurd en ook de recente modellen van Sigma inclusief de 120-300mm f2.8 maar helaas niet meer de 300mm f2.8.
Er zijn niet echt uitgebreide reviews te vinden vandaar dat ik m'n vraag op dit forum gesteld heb.
Ik observeer/fotografeer wilde dieren dus snelheid is wenselijk en om m'n hobby betaalbaar te houden huur ik liever de dure lensen maar ik zou de Sigma willen aanschaffen.
Gebruikersnaam

Forumlid

Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Berichtdoor Vincent » wo dec 07 2016 10:11 pm

Gebruikersnaam schreef:Ik observeer/fotografeer wilde dieren dus snelheid is wenselijk en om m'n hobby betaalbaar te houden huur ik liever de dure lensen maar ik zou de Sigma willen aanschaffen.

Begrijp me niet verkeerd, de Sigma is echt niet traag te noemen, maar de Nikon is wel een paar stappen vooruit. Of je dat gaat merken hangt van het grbuik af. Ik ken fotografen die er voetbal mee fotograferen met een hoog percentage scherpe platen. Ik heb hem met schaatsen geprobeert waar rijders soms met 60 per uur of meer op je afkomen en dan kan hij het toch niet bijbenen.

Dus 'wilde dieren' is vrij breed. Een luipaard of roofvogel die op volle snelheid op je afkomt zal een probleem (kunnen) zijn. De meeste andere dieren gaan aanmerkelijk langzamer dus dat zou wellicht prima bruikbaar zijn.
The End… or is it?
Vincent

Clublid

Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”