NIKON AF-S 300mm F/4.0E PF ED VR + D500

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)

Onderwerp:

Re: NIKON AF-S 300mm F/4.0E PF ED VR + D500

Berichtdoor Patrick » vr okt 20 2017 11:04 am

Onderwerp voor een eigen draadje lijkt me Peter D...

Je moet niet vergeten dat bij forums als dit en clubs als deze je de echte liefhebbers vindt. Natuurlijk loopt de gemiddelde amateur niet met zulke spullen, maar ze zijn hier oververtegenwoordigd. Dit zijn ook veelal degenen die een nieuwer model snel kopen en het voormalige topmodel direct wegdoen. Wat natuurlijk prima is voor de tweedehandsmarkt.

Hoe mensen hun geld uitgeven en hoeveel ze te besteden hebben is natuurlijk aan hen zelf. Ik heb ook wel eens de vraag gehad of ik niet wat erg veel fotospullen heb (heb ik! :mryellow: ). Maar als ik ze vervolgens vraag hoeveel het kost om elke twee jaar een nieuwe auto te rijden, wat veel normaler gevonden wordt, dan heb ik de discussie eigenlijk al "gewonnen".

Even voor mezelf sprekend. Ik heb best veel geld in onze (mijn vrouw Belinda fotografeert ook) spullen zitten, al kopen we echt niet zomaar van alles. Als ik het met veel minder zou moeten doen, dan zou ik dat best kunnen en toch plezier beleven aan de hobby. Maar die keuze heb ik nog niet hoeven maken. Dat komt mede omdat ik geen vogeltjes fotografeer (dat is prijzig!). Straatfotografie en dergelijke kan je met een heel betaalbaar setje prima doen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten