foto's 50mm f1,8

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)

Onderwerp:

Berichtdoor Joost Wouters » wo aug 16 2006 12:27 pm

Helaas kan ik van die foto's niet beoordelen wat ik zou willen... :cry:
Joost Wouters



Onderwerp:

Berichtdoor H.M. » wo aug 16 2006 1:00 pm

@ Joost,
Spijtig, maar begrijpelijk... Mijn keus voor de 1.8 was vooral gebaseerd op zijn reputatie als uitstekende 'beginnerslens' (hoewel deze lens veel meer is dan dat). Jij bent het beginnersstadium al lang voorbij, vermoed ik, en dus zullen je overwegingen anders zijn. Succes met de keuze, hoe dan ook!
Henk
H.M.



Onderwerp:

Berichtdoor Joost Wouters » wo aug 16 2006 1:11 pm

H.M. schreef:@ Joost,
Spijtig, maar begrijpelijk... Mijn keus voor de 1.8 was vooral gebaseerd op zijn reputatie als uitstekende 'beginnerslens' (hoewel deze lens veel meer is dan dat). Jij bent het beginnersstadium al lang voorbij, vermoed ik, en dus zullen je overwegingen anders zijn. Succes met de keuze, hoe dan ook!
Henk


Ik zit ook nog wle in het beginners-stadium hoor. Misschien d'r net voorbij ofzo, maar niet veel meer dan dat. Ik fotografeer pas sinds eind eerste kwarteel dit jaar met mijn spullen...

Maar ik denk dat de reputatie van de lens misschien gekwlificeerd wordt als beginnerslens, maar ik begin steeds meer overtuigd te worden om 100 euri uit te geven i.p.v. 300,-....
Joost Wouters



Onderwerp:

Berichtdoor RVK » wo aug 16 2006 1:21 pm

Ik heb het nog even opgezocht bij Ken, hij schrijft nogal veel.
Deze site gaat over veel 50 mm.lenzen t.o.v. de 18-200

www.kenrockwell.com/nikon/50-comparison/index.htm

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/
RVK

Clublid
Berichten: 958


Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor roel » wo aug 16 2006 1:34 pm

:!: Opmerking moderator:

Er gaan nu twee topics tegelijk over de 50 mm. lens. Dit topic gaat over foto's die gemaakt zijn met de lens in een museum, terwijl het andere topic meer over de kwaliteit van de lens gaat, m.n. de f/1.4 of f/1.8 variant.
Dus, opmerkingen/vragen over de kwaliteit zijn goed geplaatst op deze locatie: http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?t=1007
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten