Sigma 70-200 F2.8 APO EX DG HSM Macro Nikon- Sigma 2X EX A

Discussies over macro/micro objectieven

Onderwerp:

FF

Berichtdoor George Fennes » di okt 03 2006 10:01 pm

Wel op voorhand wil ik echt niet per sé een FF.
Op dit moment ben ik dik tevreden met mijn 'simpele' D70s.
Ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik al alles kan met deze camera, dus ik ben er nog wel even zoet mee.
De resultaten? Daarover heb ik niet te klagen en als er iets mis gaat, is het niet te wijten aan de camera, maar aan mijn eigen klungeligheid.
Dus ik zie de D70s als één grote leerschool en van de resultaten sta ik nog steeds versteld.
Alleen het was in het begin nog wel even wennen, de overstap van de 801s naar de D70.
Dan kan ik begrijpen dat sommige zeggen dat de resultaten in het begin een beetje tegenvallen of teleurstellend zijn.
Bij anoloog lever je het rolletje in en de fotoboer ontwikkelt en drukt gecorrigeerd af, dus de resultaten zijn dan over het algemeen goed, maar nu moet je zelf voor fotoboer gaan spelen en in het een of andere bewerkingsprogramma de boel een aanvaardbaar aanzien geven, dat moet je leren.
Maar vooralsnog ga ik voorlopig voor de DX sensor, de FF van Nikon als die op de markt komt zal nog wel even buiten mijn budget liggen.
Dus ik ben tevreden met mijn spulletjes en probeer daar leuke opnames mee te maken.

Groetjes George
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor sportpics » di okt 03 2006 10:03 pm

ruud schreef:george ,

heb zelf sinds gister ook de 70/200 in bezit en is fantastisch om mee te werken kan ik je zeggen.
ben echter benieuwd naar je bevindingen met de converter want die staat bij mij ook nog bovenaan mijn lijstje.

gr. ruud




hoi hoi


ik ben wel op zoek,naar een 70-200 2.8,
ik had wat problemen met de Sigma en Canon,is dat ook bekend bij jullie,en is het wel een goeie kombinatie met een D2X???

groetrjessssssssssssssss
sportpics



Onderwerp:

Berichtdoor ruud » vr okt 06 2006 6:52 pm

sportpics ,

ik gebruik de 70/200 op een d70 en heb totaal geen klachten en de foto`s zijn zeker niet gelig.

verwacht deze problemen echter ook niet op een d2x.
misschien heeft iemand hier op het forum deze combo en kan je hier meer duidelijkheid over geven.

gr. ruud
ruud

Forumlid
Berichten: 1774


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor ruud » za okt 14 2006 3:32 pm

george heb je hem al binnen ?

zag dat ie bij de winkel waar ik hem heb gehaald inmiddels ook 410 euri duurder is geworden :shock: .

denk dat mensen die nu over stappen van compact naar dslr niet zo snel meer voor nikon gaan kiezen.

gr. ruud
ruud

Forumlid
Berichten: 1774


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

NOG NIET BINNEN!!!!!!!!!!!

Berichtdoor George Fennes » za okt 14 2006 3:55 pm

Hallo Ruud, bedankt voor je medeleven, maar nog niet binnen.
Kreeg vanmorgen van Digitali de E-Bay winkel in HK, dat de lens niet meer in voorraad is. Maar dat is niet waar omdat ze nog steeds via E-Bay deze lenzen te koop aanbieden. Er stond zelfs bij een advertentie dat er 19 van de 20 nog voorradig zijn.
Dus ik baal als een stekker en E-Bay doet er ook niet zoveel aan, ze zijn tussenpersoon en brengen alleen de klant met de verkoper in kontakt.
Nu net een mailtje gestuurd dat ik die andere advertentie gezien heb en van ze eist dat ze per ommegaande de lens opsturen.
Incl. verzendkosten zou deze lens me 1322 euro kosten. De goedkoopste in Ned. is naar ik heb kunnen nagaan Corné van Ieperen voor 1685 euro
Dat is een verschil van 343 euro's, maar dan moet de lens wel komen natuurlijk!!!! :evil:
Dus nog even hun bericht afwachten en anders het vliegtuig naat HK pakken en ze daar verrot schelden, maar dat zal weinig helpen want die sukkels verstaan alleen maar Japans.

Maar ik zal nog even geduld moeten hebben en anders mijn geld terug en bij Corné ven Ieperen het ding bestellen :cry:

Als ik wat meer weet zal ik van me laten horen, tot nu toe zit ik alleen een beetje depri te zijn.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: NOG NIET BINNEN!!!!!!!!!!!

Berichtdoor Joost Wouters » za okt 14 2006 8:29 pm

George Fennes schreef:Hallo Ruud, bedankt voor je medeleven, maar nog niet binnen.
Kreeg vanmorgen van Digitali de E-Bay winkel in HK, dat de lens niet meer in voorraad is. Maar dat is niet waar omdat ze nog steeds via E-Bay deze lenzen te koop aanbieden. Er stond zelfs bij een advertentie dat er 19 van de 20 nog voorradig zijn.
Dus ik baal als een stekker en E-Bay doet er ook niet zoveel aan, ze zijn tussenpersoon en brengen alleen de klant met de verkoper in kontakt.
Nu net een mailtje gestuurd dat ik die andere advertentie gezien heb en van ze eist dat ze per ommegaande de lens opsturen.
Incl. verzendkosten zou deze lens me 1322 euro kosten. De goedkoopste in Ned. is naar ik heb kunnen nagaan Corné van Ieperen voor 1685 euro
Dat is een verschil van 343 euro's, maar dan moet de lens wel komen natuurlijk!!!! :evil:
Dus nog even hun bericht afwachten en anders het vliegtuig naat HK pakken en ze daar verrot schelden, maar dat zal weinig helpen want die sukkels verstaan alleen maar Japans.

Maar ik zal nog even geduld moeten hebben en anders mijn geld terug en bij Corné ven Ieperen het ding bestellen :cry:

Als ik wat meer weet zal ik van me laten horen, tot nu toe zit ik alleen een beetje depri te zijn.

Groetjes George :D


Dit soort sh*t krijg je als je via internet koopt... Ik zelf koop altijd liever bij een 'echte' foto boer... Zekerheid en service, misschien iets duurder, maar ik heb 't er voor over! Internet heeft absoluut niet mijn voorkeur en ik zal niet snel iets kopen via een internet winkel o.i.d.

Ciao!
Joost Wouters



Onderwerp:

Berichtdoor Tristan » di okt 17 2006 10:29 pm

Interessante discussie hier!

Ik heb zelf de Sigma 18-50 gekocht (om als bijzonder kwaliteitsbewuste fotograaf eens te zien of een lens in deze klasse nu tevredenstelt of niet) en ben aan het overwegen de 70-210/2,8 van Sigma te kopen (of de 80-200/2,8 Nikkor want de 70-200 VR vind ik te duur).

Heb nu een half jaar en vele honderden foto's met de Sigma 18-50 gewerkt. Onder optimale en minder optimale omstandigheden. Ik moet zeggen dat ik blij ben met de hoge lichtsterkte van de lens. Met de soepele zoom en de snelle AF. Heb regelmatig met vol open diafragma geschoten, maar ook met 4 - 11 en ik kan niet zeggen dat ik ontevreden ben. Op een 30-45 vergroting ziet alles er heel scherp en contrastrijk uit. Op een 150% vergroting in Photoshop ben ik wat minder te spreken over de kwaliteit maar ik ben nog aan het experimenteren om te zien of dat nu komt door de kwaliteit van de camera of dat de lens hier de boosdoener is (weet als fervente analoogfreak nl. nog steeds niet hoe goed een digitale camera nu eigenlijk is; heb hem pas een half jaar!). Ga binnenkort eens wat vergelijkende foto's schieten met de 18-50, de 105 en de 50 die ik heb. Ben benieuwd naar de resultaten.

Vanuit wat ik nu gezien heb vraag ik me sterk af of een 80-200 lens van Nikon of (erger nog) een 70-200 VR van Nikon de (zeer forse) meerprijs wel waard is t.o.v. een Sigma 70-210. En dan even serieus discussieren..niet alleen Nikon roepen omdat je denkt dat Nikon beter is maar alleen als je echt vergelijkingsmateriaal hebt. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Iemand al een hier gekeken: www.photodo.com?

Groetjes,

Tristan
Tristan



Onderwerp:

Berichtdoor shearer » di okt 17 2006 10:34 pm

kun je altijd (2e hands) gaan zoeken



Kijk nu eens op marktplaats, daar is een gast alles aan het verkopen.
Als ik genoeg geld bij me had, kocht ik zowieso even de 70 - 200mm 2,8 Nikkor

Groet,

:P:P
shearer



Onderwerp:

MP

Berichtdoor George Fennes » di okt 17 2006 11:04 pm

Shearer,

Heb je de prijzen gezien die dat figuur durft te vragen?
Gewoon de nieuwprijzen, dat is toch belachelijk.
Koop dan gewoon nieuw, dan heb je garantie en koop je niet de gebreken van een ander.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor shearer » di okt 17 2006 11:14 pm

Heb je de prijzen gezien



Sorry nog niet naar gekeken..

Zag de lens en opeens niks meer haha:)
shearer



Onderwerp:

Berichtdoor Tristan » wo okt 18 2006 6:24 pm

eh George....

Als je echt al geld overgemaakt hebt naar HK en je lens niet krijgt dan vrees ik dat je opgelicht bent en naar je geld (en lens) kunt fluiten!!

Leef met je mee...
Tristan




Terug naar “Macro/micro objectieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten