Vraag aankoop Tamron Macro lens

Discussies over macro/micro objectieven

Onderwerp:

Vraag aankoop Tamron Macro lens

Berichtdoor La Mancha » za nov 04 2006 10:16 pm

Hallo,

Kan een gebruikte Tamron Macro Lens 90 mm type SP voor de prijs van € 225,00 incl UV Filter over nemen volgens de verkoper is deze ongeveer gelijk aan DI type.
Ik weet niet of de type SP wel of niet geschikt is voor mijn 50 D en is deze lens het waard ? daar ik geen idee heb wat deze evt mag kosten.
Ik hoor het graag.

Groetjes Henk.
La Mancha



Onderwerp:

Berichtdoor Malo1961 » za nov 04 2006 10:57 pm

Hoi Henk,

Als de 90 mm tamron SP een AF lens is lijkt het me geen probleem.
Je kan hem dan gewoon op je D50 gebruiken.
Als het geen AF versie is : Niet doen ! je bent dan je lichtmeting kwijt en met name in de macro fotografie is lichtmeting door de lens wel erg fijn.
Persoonlijk vind ik 225 euro voor een niet Di model wel erg aan de prijs voor een gebruikte lens.
Tenzij hij via een fotozaak wordt verkocht. Maar dan mag je ook wat garantie verwachten. (3mnd - 6mnd)
De Sp macro van Tamron staat wel heel erg goed bekend. Je koopt zeker geen slechte lens.

Succes met je keuze.

Mvrgr,
Martin
Malo1961



Onderwerp:

Berichtdoor La Mancha » za nov 04 2006 11:25 pm

Malo1961 schreef:Hoi Henk,

Als de 90 mm tamron SP een AF lens is lijkt het me geen probleem.
Je kan hem dan gewoon op je D50 gebruiken.
Als het geen AF versie is : Niet doen ! je bent dan je lichtmeting kwijt en met name in de macro fotografie is lichtmeting door de lens wel erg fijn.
Persoonlijk vind ik 225 euro voor een niet Di model wel erg aan de prijs voor een gebruikte lens.
Tenzij hij via een fotozaak wordt verkocht. Maar dan mag je ook wat garantie verwachten. (3mnd - 6mnd)
De Sp macro van Tamron staat wel heel erg goed bekend. Je koopt zeker geen slechte lens.

Succes met je keuze.

Mvrgr,
Martin



Hallo Martin,

Bedankt voor je reactie, nee het is NIET via een fotozaak maar van een particulier die ik niet ken daar ik een oproep heb geplaats via MP en 2de hands "op zoek naar een macrolens " zodoende de reacties binnengekregen en daar ik de type SP voor mij onbekend is vandaar deze vraag het is wel een AF.
Als ik deze voor € 200,00 kan overnemen dan lijkt me deze wel een goede keuze en hoe oud is de SP types ?

Groetjes Henk.
La Mancha



Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » za nov 04 2006 11:51 pm

hey wjwer (snapt niemand :P )
Er was vandaag iemand bij me met een F4 (tjee zeg wat een mooie camera) en daar zat een sigma 105mm 2.8 op.
Ik heb hem even mogen proberen op mijn camera maar deze doet niet (veel) onder voor de nikkor 105/2.8
deze lens kun je 1:1 mee fotograferen.
een super lens voor ik meen dat hij zei 400 euro, misschien iets om over na te denken voordat je je in het diepe stort.

mvg, Peter
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Malo1961 » za nov 04 2006 11:52 pm

Sp staat voor special products en is de top lijn van tamron. De 90 mm sp macro af heeft in vele tests hele hoge ogen gegooid, en zal je in mijn optiek zeker niet teleur stellen. De sp af versie is pas sinds kort op gevolgd door de Di versie , maar al wel een aantal jaren in productie. Dat hoeft geen probleem te zijn aangezien de mechanische kwaliteit absoluut goed is.
Zwakke punten zijn mij persoonlijk niet bekent, en als hij er goed uitziet, dan heb je voor 200 euro een goede deal.
Succes met je keuze.

Mvrgr,
Martin
Malo1961




Terug naar “Macro/micro objectieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten