L.s.
Enige tijd geleden kon ik een setje Y... 622 triggers overnemen van een mede-lid.
De set bestaat uit een zender 622tx en drie ontvangers, yn622n.
Twee van de ontvangers werken feilloos, de derde alleen in manual modus, niet op stand ttl.
Ik heb eea getest met verschillende kameras en (sb800) flitsers; de firmware is up to date.
Oftewel een raadseltje.
Zonder de ontvangers open te schroeven is het enige verschil de productiedatum van de derde ontvanger.
Heeft iemand zoiets bij de hand gehad, of weet nog een nuttige hint ?
Met vriendelijke groeten, Gijs Sandberg
Yongnuo 622 ontvanger wil niet.
Onderwerp:
Yongnuo 622 ontvanger wil niet.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- gijs sandberg
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Onderwerp:
Re: Yongnuo 622 ontvanger wil niet.
Heb je al geprobeert de onderlinge communicatie opnieuw te paren?
Bij mijn Hahnel verhelpt dat een ontvangstprobleem.
Bij mijn Hahnel verhelpt dat een ontvangstprobleem.
Laatst gewijzigd door Nikkormaat op do okt 10 2024 4:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
-
OnlineNikkormaat
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Onderwerp:
Re paren...
Beste N,
De yongnuo's hebben gewone schakelaars om kanaal en groep in te stellen.
Groeten, Gijs
Beste N,
De yongnuo's hebben gewone schakelaars om kanaal en groep in te stellen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- gijs sandberg
Onderwerp:
Misschien een overbodige vraag, maar kan het betreffende mede-lid mogelijk uitkomst bieden?
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
Onderwerp:
Re: mede-lid
Beste Jan,
Dat had ik ook gedacht, maar hij kon zich ook niet herinneren welke delen/combinaties hij ooit gebruikt had, helaas.
Toen zat ik er niet mee, ik had slechts twee compatible flitsers.
Je voelt hem al aankomen: Mr. Murphy heeft toegeslagen, ik kon het niet laten een derde compatible flitser te kopen, vandaar dat die derde ontvanger relevant werd.
Groeten, Gijs
Dat had ik ook gedacht, maar hij kon zich ook niet herinneren welke delen/combinaties hij ooit gebruikt had, helaas.
Toen zat ik er niet mee, ik had slechts twee compatible flitsers.
Je voelt hem al aankomen: Mr. Murphy heeft toegeslagen, ik kon het niet laten een derde compatible flitser te kopen, vandaar dat die derde ontvanger relevant werd.
Groeten, Gijs
- gijs sandberg
Onderwerp:
Ik heb zelf de zelfde zender maar dan met 2 ontvangers, bij mij werkt het soms ook niet optimaal wat voornamelijk van de contacten af komt. Als het bij 1 specifieke ontvanger voor komt kun je de contacten schoon maken die tussen de ontvanger en flitser zit. Zover ik weet word er geen beschermplaatje bijgeleverd die je tijdens het opbergen van de triggerset in de flitsschoen op de ontvanger kan schuiven. Heb je trouwens gecontroleerd in welke groep de ontvangers zitten, je kan op de zender per groep instellen. Je moet elke groep waar de ontvangers zitten apart instellen.
Ik weet niet of je een gebruiksaanwijzing erbij heb gekregen, online is er een Engelstalige handleiding te vinden.
Ik weet niet of je een gebruiksaanwijzing erbij heb gekregen, online is er een Engelstalige handleiding te vinden.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
- Gerard de Zwaan
- Contacteer:
Onderwerp:
Beste Gerard,
Ik heb de gebruiksaanwijzing, beperkt en kreupel engels...
Groepen/kanalen: dat heb ik al testend natuurlijk nagezien.
Contacten: heb ik al eens gepoetst.
Wat me opvalt is dat eea in M mode goed aanstuurbaar is, inclusief zoomstand en 1/n instelling, maar niet in ttl mode.
Groeten, Gijs
Ps beschermkapje: dat is mogelijk nuttig voor een kamera (buiten) , een trigger wordt meestal gewoon opgeborgen, en is dus minder gevoelig.
Ik heb de gebruiksaanwijzing, beperkt en kreupel engels...
Groepen/kanalen: dat heb ik al testend natuurlijk nagezien.
Contacten: heb ik al eens gepoetst.
Wat me opvalt is dat eea in M mode goed aanstuurbaar is, inclusief zoomstand en 1/n instelling, maar niet in ttl mode.
Groeten, Gijs
Ps beschermkapje: dat is mogelijk nuttig voor een kamera (buiten) , een trigger wordt meestal gewoon opgeborgen, en is dus minder gevoelig.
- gijs sandberg
Onderwerp:
Hoe gaat de flitser op de ontvanger. Als het met een beetje weerstand gebeurt zoals we bij Nikon camera gebeurt zal het geen probleem zijn, als het wat soepeler gaat kan het problemen veroorzaken(geeft dan net te weinig contact tussen de flitser en ontvanger). Ik ben er wel vanuit gegaan dat de batterijen vol zijn en de afstand bij het testen klein was(alles binnen een meter).
Ik schuif de zender en de ontvangers bij het opbergen in elkaar. Dan blijven de contacten zeker schoon en blijft alles bij elkaar.
Ik schuif de zender en de ontvangers bij het opbergen in elkaar. Dan blijven de contacten zeker schoon en blijft alles bij elkaar.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
- Gerard de Zwaan
- Contacteer:
Onderwerp:
Gerard,
Opbergen: dat op elkaar had ik nog niet overwogen, tot nog toe deed ik ze gewoon in de doosjes.
Batterijen en afstand waren geen probleem...
Als dat het was zou eea in Manual mode ook niet werken.
Groeten Gijs
Opbergen: dat op elkaar had ik nog niet overwogen, tot nog toe deed ik ze gewoon in de doosjes.
Batterijen en afstand waren geen probleem...
Als dat het was zou eea in Manual mode ook niet werken.
Groeten Gijs
- gijs sandberg