Omni-bounce of andere diffusor

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Omni-bounce of andere diffusor

Berichtdoor monteur » di sep 05 2006 8:38 am

In mijn het leren omgaan met mijn D70s aangekomen bij het flitsen. Heb een SB600 gekocht en flink aan het oefenen. :D Het indirect flitsen werkt het mooiste en daarom mijn vraag. Heeft zo'n omni-bounce (of ander merk) kapje zin? :?: De reclame belooft natuurlijk van alles.
monteur



Onderwerp:

Berichtdoor Joost Wouters » di sep 05 2006 11:07 am

Jep, dat werkt! Het licht wordt beter verspreid. Je kunt met zo'n kapje veel betere flitsresultaten krijgen!
Joost Wouters



Onderwerp:

Berichtdoor Roger38 » di sep 05 2006 7:05 pm

Ik heb de SB600 ook en heb pas geleden een fotoshoot met katten gedaan. Had voor dit doel eens voor de gein zo'n wit plastick bekertje op de flitserkop gezet. Zie hier het resultaat:
www.dicasa.nl/Ragdol
Let op de glinsteringen in hun ogen :D
Roger38



Onderwerp:

Berichtdoor monteur » wo sep 06 2006 9:51 am

Die foto's zijn goed gelukt. Ga dus ook maar eens zo'n kapje halen.
En bedankt voor de antwoorden. Je leest wel meer van die advertentie's, ze beloven de hele wereld, maar werken ho maar.
monteur



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » wo sep 06 2006 10:10 pm

SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor Ed Post » do sep 07 2006 9:57 am

Dat kan dus veel goedkoper.
In dit forum heeft iemand ons er al eens eerder op gewezen dat die Omni Bounce Diffusors op www.ebay.com tegen een zeer aantrekkelijke prijs worden aangeboden, te weten 8,50 euro incl. verzendkosten.
Ik heb daar inmiddels ook gebruik van gemaakt en het ziet er prima uit.

Afbeelding
Voorbeeld van een advertentie is hier te vinden.
Als je verder bij zijn overige aanbiedingen kijkt zie je ook nog diverse andere modellen.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor hiwema » za sep 09 2006 11:04 pm

Ik zie daar ook een "gouden" en een groene omnibounce.

Waar zijn deze voor?


mvgr :D

Harry
hiwema



Onderwerp:

Berichtdoor luc » zo sep 10 2006 12:06 am

hiwema schreef:Ik zie daar ook een "gouden" en een groene omnibounce.

Waar zijn deze voor?


mvgr :D

Harry


De gouden verspreid een warmer licht bijv. om te kombineren met gloeilamplicht of kaarslicht of een warm avondzonnetje ..

De groene is om te kombineren met TL Licht om bijv. in een sporthal foto's te maken..

2 kleuren licht door elkaar kan er erg vreemd uitzien zeker in het geval TL .. en is ook bijna niet te corrigeren..

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr
Gebruikersavatar
luc

Forumlid
Berichten: 2088


Locatie: Ossendrecht

Onderwerp:

Berichtdoor hiwema » zo sep 10 2006 9:39 am

bedankt Luc,
helemaal begrepen,

Ik zou wel eens een verschil willen zien, heeft iemand zulke foto's?

Zou dat met die sporthal niet op te vangen zijn door de witbalans op tl verlichting te zetten? (en dan gewoon toch je invulflits gebruiken)

bvd :D

Harry
hiwema



Onderwerp:

Berichtdoor luc » di sep 12 2006 12:25 am

Nee, helaas is het niet mogelijk om dat op te lossen door simpelweg je witbalans aan te passen.

Je witbalans geld voor de gehele afbeelding je kleur van je flits is beduidend anders dan het licht van de TL's je voorgrond heeft dan bijv. de kleur overheersend van de flitser en de achtergrond van de TL's dat kun je gewoon simpel weg niet corrigeren tot een naruurlijk ogend geheel. Meestal ziet het er gewoon oerlelijk uit. dat is ook de reden dat ik een hekel heb aan van die TL verlichte zaaltjes...zwenmbaden en sporthallen...Die eigenlijk net te donker zijn om zonder flits te werken :)

Een oplossing kan wel zijn om gewoon toch niet te flitsen en achteraf je witbalans na voorkeur aan te passen het is wel het handigst dat je dan in NEF schiet.


Misschien dat het in capture-NX wel lukt door met kleur sturings punten te werken maar met die combinatie heb ik nog te weinig ervaring om daar een geschikt advies over te geven.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr
Gebruikersavatar
luc

Forumlid
Berichten: 2088


Locatie: Ossendrecht


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten