Twee vragen omtrent gebruik Flitser bij een D70s

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » zo okt 08 2006 7:48 am

De Nikon flitsers lijken duur. Dus probeer gewoon een goedkoper merk op je camera.

Kijk of de flitser mee zoomt met het objectief.
Kijk of de I-ddl meting werkt.
Kijk naar het richtgetal, dat is alleen vergelijkbaar als de ISO norm hetzelfde is. Richtgetal is het diafragma dat je nodig hebt om een onderwerp op 1 meter, met 'n 50 mm objectief op ISO 100 goed te belichten. De Nikon's hebben 30 en 38. Er is een goedkoop merk dat het richtgetal opgeeft met een 105 objectief. Ja dan wordt dat richtgetal veel hoger.
Kijk naar de mogelijkheden van draadloosflitsen. Bij alle D slr's (behalve de D50) kun je de flitsers draadloos met je camera aansturen.
Kijk naar de mogelijkheden van de Nikon flits accessoires.
Kijk naar de mechanische kwaliteit.

Kijk naar je portomonee. Alle flitsers uit de periode 1983 2003 waren onderling compatible. Een SB-600 / 800 / R200 is ook compatible met alle camera's tot 1959.
M'n eigen flitser is nu nog maar 8 jaar oud en ik hoop er nog veel plezier van te hebben.
In iedere test wordt bevestigd dat de flitlichtmeting van Nikon met Nikon ongenaakbaar is.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » zo okt 08 2006 12:48 pm

Het flits gebeuren in de digitale fotografie staat mijn inziens nog in de kinderschoenen.
Het is totaal anders als in de analoge fotografie.
Om een foto met gebruik van een flitser, met een DSLR te laten lukken, moet je echt diep in het menu structuur van de camera duiken, en veranderingen aanbrengen aan de flitser.
Was het vroeger bij de rolfilm camera’s , flitser op de camera, het gebeuren aan zetten (auto stand) klikken en het resultaat was goed, ik heb het niet over ‘zeer goed’ dat is een verhaal appart.
SPIKE




Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten