x-contact van externe flitsers

Discussies over flitsers

Onderwerp:

x-contact van externe flitsers

Berichtdoor MadMike » do jan 11 2007 4:28 pm

hallo mensen,

ik heb sinds kort twee softboxen op statief van FalconEyes. wat een heftig verschil zeg!!! absoluut geen miskoop geweest alhoewel ik twijfelde over de aansturing van deze externe flitsers.

gegevens van deze apparatuur is moeilijk te vinden (ss200 flitskop), dus ik was heel blij hoe ik zag dat er een sensor op de flitskop zit, wordt een flits geregistreerd, flitsen de softboxen mooi mee. (was vergeten de DDL meetflits uit te zetten.. boxen flitsen wel maar te vroeg?!?!? al doende leert men he...) heb wat gespeeld en kan tot 1/500 flitsen en de softboxen halen het nog! snelle jongens dus.

er zit een kabeltje bij de flitskoppen (sync-kabel) :aan het ene eind een micro-jack (koptelefoonsteker) voor in de flitskop, aan het andere eind een.. tja, soort coax steker in het klein? (bus 3-4 mm rond met stift in het midden) nu de vraag: is deze "coax" het zogenaamde X-contact????

deze zou dus moeten passen op een AS-15 flitsadapter van nikon, maar dat weet ik niet zeker omdat ik nergens een afbeelding of tekening kan vinden van deze betreffende x-contact steker, of van de AS-15 contrasteker.

wie kan me in de richting helpen???

groetjes van mike!!!
MadMike



Onderwerp:

Berichtdoor evertfoto » do jan 11 2007 5:23 pm

Jouw "coax"stekertje is gewoon het stekertje dat aan elke flitskabel zit om de flitser te verbinden met de camera.
Een simpel flitsblokje van b.v. Hama voldoet om te kunnen flitsen.
Veelal te koop op de diverse fotobeurzen of bij een goede fotohandel voor ongeveer 15 euro.
evertfoto



Onderwerp:

Berichtdoor MadMike » vr jan 12 2007 3:01 pm

zoals gezegd dus bijv. de AS-15 van nikon zelf (25 euro)

volgens jou past dat dus?

thnxx!!
MadMike



Onderwerp:

Berichtdoor evertfoto » za jan 13 2007 11:54 am

Inderdaad, de AS15
Misschien te koop voor minder dan 25 euro op de diverse Fotograficabeurzen.
evertfoto



Onderwerp:

Berichtdoor MadMike » za jan 13 2007 2:52 pm

owkay en bedankt!!!
MadMike




Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten