ddl power flitsbeugel sk-6a en de nikon dc unit sd-7.

Discussies over flitsers

Onderwerp:

ddl power flitsbeugel sk-6a en de nikon dc unit sd-7.

Berichtdoor valentijn86 » za okt 15 2005 7:32 am

hallo
ik ben op zoek naar de:
nikon dc unit sd-7en de ddl power flitsbeugel sk-6a.
en weet iemand waar ik deze twee spullen zo goed koop mogelijk kan kopen?
of heeft iemand voor me te koop staan.
ik ben dus op zoek naar deze twee spullen, voor mijn sb-800.

m.v.g
valentijn86
valentijn86

Onderwerp:

Re: ddl power flitsbeugel sk-6a en de nikon dc unit sd-7.

Berichtdoor Hans Braakhuis » za okt 15 2005 7:41 am

Waarom en, en, gemiddeld heb je aan een extra voeding genoeg. De SD8a heeft m'n voorkeur omdat die veel lichter is, en meer stroom en meer snelheid geeft. De SD7 geeft alleen meer stroom.
De SK6a maakt het geheel veel zwaarder om in je hand vast te houden.

Waar het goedkoop is, wat denk je, ver weg, het gras bij de buren is altijd groener.

Straks op de beurs in Houten (6 nov) kan ik je ook een Nikon flitsbeugel laten zien, die het zwaartepunt van de flitser op het niveau van de camera brengt. Als voorbeeld, want met een SB-800 heb je er niet veel aan.
Hans Braakhuis

Clublid

Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Amadeus Gould » za okt 15 2005 10:04 am

Dag Valentijn,

Het gaat wellicht om meer dan een beugeltje, die het zwaartepunt wat gunstiger legt.
Het is wel erg prettig als je de flitser van de beugel kan halen en hoog in de hand kan houden (je flitst dan een beetje van boven en van op zij)...daarom ben je op zoek naar een SK6A denk ik.

Ik ben het dus niet met Hans eens :-) als je de SK6A hiervoor wilt gebruiken. Zelf werk ik met een verlengkabel en dat is toch een gehannes. Zo erg zelfs dat ik de kabel uit luiheid niet gebruik. Met als gevolg schaduwen achter gezichten Iets wat minder was geweest als ik mijn flitser wat hoger had gehouden.

Een battery pack is voor het fotograferen op recepties, feesten en partijen is wel handig. En het geeft bovendien een snellere oplaadtijd van de flitser.

Je kunt Houten proberen, soms ook bij fotozaken nagaan of ze beide hebben. Je ziet ze niet zo vaak. Ik ben er ook wel eens naar op zoek geweest. Uiteindelijk heb ik toch maar niet een SK6(A) gekocht. Ik fotografeer niet zo vaak op recepties etc. en ik kan mijn geld maar een keer uitgeven :-) .

AG
Amadeus Gould

Terug naar “Flitsers”