SB 600

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Flits

Berichtdoor George Fennes » vr feb 23 2007 2:37 pm

Hé Hans gaan we hier een familiebedrijfje van maken en allebei een SB-600 flitser?

Van harte gelukgeflitst allebei, dus onderbelichte foto's zijn nu niet meer aan de orde.

Het beste ermee :P

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor SwederD70 » vr feb 23 2007 2:47 pm

v.alberts schreef:Verder mag je van de gemiddelde DSLR bezitter tegenwoordig helemáál niet per definitie verwachten dat hij wát dan óók heeft. (eigen initiatief, basiskennis, foto-interesse, noem maar op!)

Vroeger had je een (D)SLR omdat je een meer dan gemiddelde interesse had in het nemen van foto's...
Tegenwoordig hebben veel mensen een DSLR omdat de winkelier ze er ééntje aangepraat heeft (mócht het aanslaan verkoopt hij in de toekomst nogeens een lensje!)


Schrijnend.... :cry:
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/
Gebruikersavatar
SwederD70

Clublid
Berichten: 1820


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

D2Xs voor een beginneling

Berichtdoor George Fennes » vr feb 23 2007 3:00 pm

SwederD70 schreef:

Code: Selecteer alles

v.alberts schreef:

Verder mag je van de gemiddelde DSLR bezitter tegenwoordig helemáál niet per definitie verwachten dat hij wát dan óók heeft. (eigen initiatief, basiskennis, foto-interesse, noem maar op!)

Vroeger had je een (D)SLR omdat je een meer dan gemiddelde interesse had in het nemen van foto's...
Tegenwoordig hebben veel mensen een DSLR omdat de winkelier ze er ééntje aangepraat heeft (mócht het aanslaan verkoopt hij in de toekomst nogeens een lensje!) 


Schrijnend....

Ach ik weet niet of dat schrijnend is.

Vroeger begon je met een klick klack camera te fotograferen en groeide je langzaam naar een echte meetzoeker of spiegelreflexcamera toe.

Nu begint men gewoon met een DSLR, niets mis mee.

Dat is nu de fout die vaak gemaakt wordt, aan de hand van de apperatuur wordt de ervaring, inzicht en/of kennis van de fotograaf afgemeten.

FOUT

Dat moet je afmeten aan de plaatjes die hij maakt en niet aan het uiterlijk vertoon of de mooie praatjes die iemand ophangt.

Dus iemand die een D2Xs heeft, kan best een groentje zijn en kan het ook echt wel leren, alleen moet hij wat meer vragen stellen.

En daarom mag iemand met een D2Xs best wel een beginnersvraagje stellen, moet je hem niet op afrekenen, gewoon antwoord geven als je wil en anders haal je gewoon je schouders op en laat het aan een ander over.

We zijn geen elite forum, maar juist een lekker gemaleerd gezelschap, iedereen komt aan z'n trekken, dat is nu zo fijn.

Groetjes George :D
Laatst gewijzigd door George Fennes op vr feb 23 2007 3:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor v.alberts » vr feb 23 2007 3:00 pm

Schrijnend? och,

Maar wel waar...
Herken je het niet dan, als je zo eens om je heen kijkt en leest? En als je eens nagaat wat de reclamebooschap is van een D40 ofzo?

Wel een goede prikkel voor de vakfotograaf, die moet nu harder zijn best doen om zich te onderscheiden!

Gr. Vincent
v.alberts



Onderwerp:

Re: Flits

Berichtdoor differhans » vr feb 23 2007 3:31 pm

Off Topic:

George Fennes schreef:Hé Hans gaan we hier een familiebedrijfje van maken en allebei een SB-600 flitser?

Van harte gelukgeflitst allebei, dus onderbelichte foto's zijn nu niet meer aan de orde.

Het beste ermee :P

Groetjes George :D


Hoe kan ik mijn 800 (broer) willen uit lenen als........
differhans



Onderwerp:

Berichtdoor Rogier » vr feb 23 2007 6:41 pm

Sorry hoor, maar er wordt in dit topic niemand beoordeeld op de apparatuur die hij heeft.

Ik blijf erbij dat iemand best eerst zelf wat moeite mag doen voordat hij iets vraagt, en dat er niets mis mee is om hem daar op te wijzen. Uiteindelijk is hij daar zelfs meer mee geholpen dan dat je maar zijn handje vast blijft houden. Ik vergelijk het met ontwikkelingshulp (ok, misschien een beetje overdreven, maar toch). Geef een man een vis en hij heeft te eten voor een dag. Leer een man vissen en hij heeft de rest van zijn leven te eten.
Rogier



Onderwerp:

Berichtdoor George Fennes » vr feb 23 2007 6:49 pm

Rogier schreef:

Code: Selecteer alles

Sorry hoor, maar er wordt in dit topic niemand beoordeeld op de apparatuur die hij heeft.

Ik blijf erbij dat iemand best eerst zelf wat moeite mag doen voordat hij iets vraagt, en dat er niets mis mee is om hem daar op te wijzen. Uiteindelijk is hij daar zelfs meer mee geholpen dan dat je maar zijn handje vast blijft houden. Ik vergelijk het met ontwikkelingshulp (ok, misschien een beetje overdreven, maar toch). Geef een man een vis en hij heeft te eten voor een dag. Leer een man vissen en hij heeft de rest van zijn leven te eten.

Ben ik met je eens, maar daarom schreef ik ook:

Code: Selecteer alles

Soms is iemand erg onzeker van zichzelf en wil gewoon een bevestiging of hij het goed doet.

Wil je de vraag beantwoorden, dan doe je dat gewoon en vindt je dat er een knullige vraag gesteld is, dan reageer je gewoon niet.

Je weet niet altijd wat of wie er achter een vraag schuil gaat.

Daarom kan het niet verkeerd zijn om gewoon antwoord te geven op een gestelde vraag en tevens te verwijzen naar de blz. in de gebruiksaanwijzing waar die vraag beantwoord wordt.

En misschien heeft iemand geen Nederlandse gebruiksaanwijzing en is de Engelse of Japanse taal toevallig niet meester.

Dan is het te begrijpen dat men zo'n vraag hier stelt.

Maar ik zou zeker niet op een verwijtende toon iets zeggen.

We moeten het wel vriendelijk houden.


En als iemand nieuw is help hem een handje, daar is toch niets mis mee?

En als jij het te veel moeite vindt, reageer dan gewoon niet.

Maar termen die ik wel eens ben tegengekomen, over te lui om de gebruiksaanwijzing door te kijken o.i.d. zijn niet op zijn plaats.

Probeer je te verplaatsen in de situatie van die andere persoon en schrik ze niet af.

Dit forum is er voor de beginner en voor de gevorderde!

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Rogier » vr feb 23 2007 7:12 pm

George Fennes schreef:En als jij het te veel moeite vindt, reageer dan gewoon niet.



Komop George, dat is te makkelijk. Als je naar mijn postgedrag kijkt zul je zien dat ik regelmatig de moeite neem om uitgebreid te reageren en steeds probeer om mensen te helpen.

George Fennes schreef:
Maar termen die ik wel eens ben tegengekomen, over te lui om de gebruiksaanwijzing door te kijken o.i.d. zijn niet op zijn plaats.



Oh nee? Heeft de vraagsteller dan de moeite genomen om de eerste paar pagina's van de handleiding door te lezen?

George Fennes schreef:Dit forum is er voor de beginner en voor de gevorderde!


Uiteraard. En iedereen die hier als beginner komt wil leren neem ik aan. Je leert meer doordat mensen je vertellen hoe je zelf dingen kunt uitvinden dan dat het je wordt voorgekauwd.
Rogier



Onderwerp:

Berichtdoor GdP » vr feb 23 2007 8:15 pm

Als je instaat bent hier een vraag te stellen, dan kan je ook lezen.
En dat is ook mijn idee. Lees eerst eens goed de handleiding, en begin niet gelijk met het stellen van die ........... vragen.
En natuurlijk zijn we allemaal blij dat hij een SB600 heeft gekocht.
Gerrit
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor Brenzef » vr feb 23 2007 9:00 pm

Ben het geheel eens met Rogier en Gerrit.
Eerst lezen en dan eens vragen stellen.

Als je geen ondergrens hanteert wordt het forum een slappe hap vol met geleuter vragen die je op de 1e pagina na een google zoekactie tegenkomt.
Gebruikersavatar
Brenzef

Forumlid
Berichten: 1801


Locatie: ISS Spacestation
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten