D90 YN460 Cactus v4

Discussies over flitsers

Onderwerp:

D90 YN460 Cactus v4

Berichtdoor Dendrobates » vr mar 04 2011 4:07 pm

Beste,

Ik heb problemen met mijn D90 en mijn wireless flitser

Ik heb de yongnuo speedlite YN460 flash,en de Cactus v4 transmitter en reciever.
Met mijn oude Canon 450D werkte het altijd, het was erop zetten en klaar.

Maar met mijn nikon krijg ik hem niet aan de praat.
Ik heb in de menu's gekeken, internet bezocht, en verschillende opties en kanalen geprobeerd.

Maar wat ik ook doe ik krijg hem niet aan de praat, de flits werkt gewoon wel en de batterijen zijn niet op.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt
Dendrobates

Onderwerp:

Re: D90 YN460 Cactus v4

Berichtdoor weimaraner » vr mar 04 2011 8:52 pm

Misschien wat testjes doen om de fout te achterhalen. Gewoon met losse zender en ontvanger in de hand de testknop van het zendertje indrukken en kijken of de lampjes van zender en ontvanger gaan branden, dan de zender op de camera en kijken of bij afdrukken de lampjes op zender en ontvanger gaan branden, en dan nog een keer met de hele set-up. Zo moet je toch in ieder geval kunnen achterhalen waar (of bij welk contact) het probleem zit?
weimaraner

Clublid

Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Dendrobates » zo jul 03 2011 3:19 pm

Ik ben een eind aan het tobben geweest, en alle mogelijke instellingen geprobeerd.
Maar niets lukte.

Als ik de cactus met elkaar verbind dmv een kabel ziet hij de flitser wel, maar de camera kan er niets mee.

Ik ben er dus zeker van dat het puur aan m'n instellingen ligt, en hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen.
Engelse forums wisten het ook niet, dus wie het weer trakteer ik op een biertje :D
Dendrobates

Onderwerp:

Berichtdoor John'47 » zo jul 03 2011 5:09 pm

ik heb nog nooit met dit spul gewerkt, maar is er een verschil of je met canon of nikon werkt in het zendertje?? ander voetje of zo?
Nikon D810, Sony RX1R II. 
John'47

Forumlid

Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Rob Smit » zo jul 03 2011 5:41 pm

als het met een kabeltje wel werkt ben ik toch geneigd om terug naar de bqasis te gaan.
Zitten de batterijen niet verkeerd om?
Rob Smit

Forumlid

Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Dendrobates » zo jul 03 2011 9:05 pm

@ John,

De zenders en flitser werken overal op behalve sony en pentax als ik de site moet geloven.

@ Rob

De batterijen zitten gewoon goed, ik ga ze wel eerdaags vervangen... just to be sure.

Bij mijn oude canon werkte het wel, maar ik wil dat hij het op m'n nikon ook doet.
Dendrobates

Onderwerp:

Berichtdoor Dendrobates » di jul 05 2011 8:37 am

Bleek inderdaad de batterijen te zijn :roll:

tnx voor de hulp iig :)
Dendrobates

Onderwerp:

Berichtdoor kl&m » wo jul 20 2011 4:49 pm

Klein beetje aanvullende info: De Cactus V4 luistert alleen naar simpele flitssignalen, heeft dus alleen een pinnetje in het midden.
Dat werkt bij Canon en Nikon identiek.

Bij Sony in principe ook, maar als ik me niet vergis is de spanning daar anders oid waardoor je iets kan beschadigen (maar het fijne weet ik daar niet van)
kl&m

Terug naar “Flitsers”