SB700 +Slave

Discussies over flitsers

Onderwerp:

SB700 +Slave

Berichtdoor Chiara » ma okt 24 2011 8:21 pm

Hallo Iedereen!

2 vraagjes:

1. Ik zit te overwegen de SB 700 aan te schaffen, maar ik vraag me af of deze samen werkt met mijn triggerset. Ik heb een falcon eyes studio lampenset en wil de flitser ook eventueel kunnen gebruiken als hair/rimlight offcam in slave mode. Omdat mijn D5000 zelf geen ingebouwde controler oid heeft, vroeg ik me af of hij dan wel samen werkt met mijn flash triggerset die ik op de cam gebruik. (is geloof ik een soort universele zender/triggerset)

2. Ik heb ook gekeken naar vergelijkbare Flitsers van Sigma, maar de prijs leek niet erg uiteen te lopen. Hebben jullie nog een idee over welke flitser in de buurt komt van de SB700?

Alvast weer bedankt!

Vriendelijke Groet,
Chiara
-Nikon D5000/D610
-50mm 1.8 FX/ 18-55mm DX/ 55-200mm DX
Chiara

Forumlid
Berichten: 49


Locatie: Groningen

Onderwerp:

Re: SB700 +Slave

Berichtdoor peterpj » di okt 25 2011 12:36 am

Wat vraag 2 betreft. Kijk eens naar de Nissin serie met name de di866 mark II vergelijkbaar met de SB900 en voor de prijs van €200,- Ik ben hier wel tevreden mee. Er is ook een goedkopere vergelijkbaar met de SB700.
Nikon F801s,D800, Canon G1x , Lensen Tokina AT-X 16-28 F2.8 pro fx,Sigma 35 1.4 DG HSM, Sigma AF 105mm f/2.8 EX HSM DG OS macro, Nikkor 80-200 2.8, Nikkor 50 1.8, flitsers Nissin Di866MKII, Metz 45CT4
http://www.flickr.com/photos/piotrpj/
peterpj

Forumlid
Berichten: 269


Locatie: zwaag
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: SB700 +Slave

Berichtdoor Chiara » di okt 25 2011 12:16 pm

Dank je wel! Ik zal eens gaan zoeken hiernaar!
-Nikon D5000/D610
-50mm 1.8 FX/ 18-55mm DX/ 55-200mm DX
Chiara

Forumlid
Berichten: 49


Locatie: Groningen

Onderwerp:

Re: SB700 +Slave

Berichtdoor Wolf » di okt 25 2011 1:20 pm

Vaszlovszky aan het Overwinningsplein heeft ze staan. 8)
D7000 + een paar kilo glas
http://www.wolfgram.nl
Gebruikersavatar
Wolf

Forumlid
Berichten: 719


Locatie: Hoogezand
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: SB700 +Slave

Berichtdoor Chiara » di okt 25 2011 1:35 pm

O! dat is goed om te weten! Ik had laatst al contact met ze over stof op mijn sensor.

Ik begrijp dat deze Nissin veel kan, en ik hoop dat hij dan samen werkt met mijn flashtriggerset. Maar ik ga daar maar van uit. Is een omnibounce ook aan te bevelen erbij?

nogmaals dank voor de tips!

Groet,
Chiara
-Nikon D5000/D610
-50mm 1.8 FX/ 18-55mm DX/ 55-200mm DX
Chiara

Forumlid
Berichten: 49


Locatie: Groningen

Onderwerp:

Re: SB700 +Slave

Berichtdoor Wolf » di okt 25 2011 3:18 pm

De Flash- en OmniBounce 'Flash Bounce Canon 580EX & 580EXII' past perfect op de Di622.
(bron: camerasuper.nl) heb hem zelf ook en hij past perfect

Voor de Di866 weet ik het niet meer maar er is zeker een passende voor. Waarschijnlijk een formaatje SB900 of 580 van canon.
D7000 + een paar kilo glas
http://www.wolfgram.nl
Gebruikersavatar
Wolf

Forumlid
Berichten: 719


Locatie: Hoogezand
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: SB700 +Slave

Berichtdoor weimaraner » di okt 25 2011 9:06 pm

Wat voor een triggerset heb je?

Ik heb zelf ook een Falcon Eyes set en die gebruik ik vrijwel altijd in combinatie met 1 of meerdere SB's (900, 600 en 24). Ik trigger de speedlights met een Cactus V4 triggerset en heb de Falcon Eyes flitsers dan op slave staan - werkt feilloos.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2294


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: SB700 +Slave

Berichtdoor Chiara » di okt 25 2011 10:13 pm

Ik heb een falcon eyes triggerset ook.
Meestal heb ik 1 lamp als hoofdlamp met de receiver en de andere lamp als slave. Die flitst dan mee.
maar ik wil de( off cam) flash dan eventueel als hairlight oid opstellen en hoop dat hij dan ook mee kan flitsen met de hoofdlamp als slave.
Het zou zonde zijn als ik tot aanschaf overga en ik hem daar niet voor zou kunnen gebruiken.
Je denkt dus wel dat dit mogelijk moet zijn gezien je eigen goede ervaring ermee?
Ik ga er eigenlijk wel van uit dat het allemaal moet werken.

Dank je voor je feedback!

Vriendelijke Groetjes,
Chiara
-Nikon D5000/D610
-50mm 1.8 FX/ 18-55mm DX/ 55-200mm DX
Chiara

Forumlid
Berichten: 49


Locatie: Groningen

Onderwerp:

Re: SB700 +Slave

Berichtdoor weimaraner » di okt 25 2011 11:28 pm

Sorry, ik heb me misschien iets verkeerd uitgedrukt. Ik heb een Falcon Eyes flitsset - de triggerset is van het merk Cactus.
Dit moet overigens niet uitmaken; zolang je de ontvanger (van je triggerset) maar aan kunt sluiten op de speedlight/reportageflitser dan flitsen die Falcon Eyes studioflitsers wel mee.
Het voordeel van de Cactus triggers (maar Falcon Eyes heeft ook soortgelijke triggers) is dat er op de ontvangers een hotshoe zit, m.a.w. je kunt je flitser op de ontvanger schuiven waardoor je niet hoeft te rommelen met kabeltjes en/of losse flitsschoentjes.

Als je een reportageflitser koopt waar een slave stand op zit (de SB900 heeft dit maar ben zelf niet bekend met de SB700) dan kun je het natuurlijk gewoon andersom doen; 1 Falcon Eyes flitser met de trigger aansturen en de andere plus de reportageflitser op slave zetten.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2294


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: SB700 +Slave

Berichtdoor Chiara » wo okt 26 2011 12:11 pm

Ok dan snap ik het.

Pff er komt veel bij fotografie kijken, denk ik iets te snappen, ben ik altijd weer verbaasd wat ik allemaal nog niet weet:)

Maar goed, dat houd je alert en leergierig!

Dank je wel!
-Nikon D5000/D610
-50mm 1.8 FX/ 18-55mm DX/ 55-200mm DX
Chiara

Forumlid
Berichten: 49


Locatie: Groningen

Onderwerp:

Re: SB700 +Slave

Berichtdoor justme » ma mei 18 2015 11:19 am

ga vanavond kijken bij een clubgenoot. Die heeft ook een FE ss2200 studio set staan, met een draadloze trigger ( geen idee welk merk, maar mogelijk doet dat er niet toe voor mijn vraag )

Ik kan met mn camera de sb700 op afstand laten afvuren met CMD modus.

Bestaat er een mogelijkheid dat ik alle drie lampen kan laten afvuren? Instellen zal niet lukken denk ik zo.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: SB700 +Slave

Berichtdoor weimaraner » ma mei 18 2015 11:19 pm

Volgens mij moet dit kunnen; de SB700 triggeren met CLS maar dan wel ingesteld op manual - en dan beide Falcon Eyes flitsers op slave modus. De trigger heb je dan niet nodig.
Voor zover ik weet geeft de pop-up flitser, die je gebruikt om de SB700 te triggeren, als je 'm op manual hebt geen voorflitsen af. Op TTL stand geeft de pop-up in ieder geval wel voorflitsen af (korte, hele snelle en bijna niet te merken voorflitsen om het licht te meten en te communiceren met de SB700) en die voorflitsen zouden de FE flitsers al triggeren - en deze staan dan nog op te laden als de "echte" flits komt.

Ik doe het zelf meestal anders - ik trigger de SB(s) niet met CLS maar met een eenvoudige trigger en dan de FE flitsers op slave. Dan heb ik dus geen pop-up flitser nodig.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2294


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten