welke flitser voor mijn d70?

Discussies over flitsers

Onderwerp:

welke flitser voor mijn d70?

Berichtdoor dirk-jan boon » ma mei 28 2007 8:32 am

danes en heren.

ik zoek nog een flitser voor op de d70

Graag jullie ervaringen welke is geod en goedkoop en is een duure flitser altijd beter dsn een goedkope, en schakelt de d70 dan automatisch zijn ingebouwde flitser uit??

groetjes
dirk-jan boon



Onderwerp:

Berichtdoor dragon2 » ma mei 28 2007 10:33 am

Ligt eraan wat je wil.

Er zijn diverse niet-nikon flitsers die in meer of mindere mate werken op een D70. Ik heb zelf een SB600 die gebruikt ik met veel plezier. Goede lichtmeting, ik hoef maar 1 flitser aan te sturen en dat kan bij deze en ik kan draadloos flitsen (scheelt weer een flitskabel als ie op een flitsarm zit).
de SB800 kan net wat meer, kan ook andere flitsers aansturen, voor mij niet nodig. De SB400 kan niet genoeg buigen/draaien voor mij.

De ingebouwde flitser gaat automatisch uit als je er een losse flitser bovenop zet ja. Als je echter draadloos wil flitsen met een SB600/SB800 dan moet je de ingebouwde flitser ook laten flitsen dus dan heb je er 2.

is een dure beter dan een goedkope. Sja als je ze extra functies gebrukt is het een dure wel waard, anders niet waarschijnlijk. Het richtgetal (hoeveelheid licht dat de fliser geeft) wat de fabrikanten opgeven kun je in ieder geval eigenlijk niet gebruiken ter vergelijking want ze meten allemaal anders.

Ik houdt het zelf dus bij alleen nikon flitsers maar je kunt ook even zoeken op het forum over metz flitsers etc is er al meer geschreven.
dragon2



Onderwerp:

Berichtdoor dirk-jan boon » ma mei 28 2007 10:36 am

@ dragon2

Thanx daar kan ik al wat mee, zla even zoeken op metz + d70 of zo iets en hopen op nuttige tips
dirk-jan boon



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » ma mei 28 2007 10:41 am

De Nikon flitsers zijn erg goed, met name de SB-600 en SB-800.
Metz maakt inderdaad ook leuke flitsers die op een D70(s) gebruikt kunnen worden. De 44-AF serie schijnt goed te werken, maar wel met minder functionaliteit dan de SB-600 en SB-800.
Ook Soligor maakt goedkope flitsers die je op een digitale Nikon kunt zetten. Deze kosten om en nabij de 90-100 euro.
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor dirk-jan boon » ma mei 28 2007 10:45 am

vanson schreef:De Nikon flitsers zijn erg goed, met name de SB-600 en SB-800.
Metz maakt inderdaad ook leuke flitsers die op een D70(s) gebruikt kunnen worden. De 44-AF serie schijnt goed te werken, maar wel met minder functionaliteit dan de SB-600 en SB-800.
Ook Soligor maakt goedkope flitsers die je op een digitale Nikon kunt zetten. Deze kosten om en nabij de 90-100 euro.


kijk zo gaat ie goed, vertel eens wat meer over die soligor's?
dirk-jan boon



Onderwerp:

Berichtdoor Pancarans » ma mei 28 2007 10:51 am

Ik kan alleen voor mijzelf spreken. Ben zeer tevreden over de SB800. Tis wel een uitgave, maar dan heb je ook wel wat. Ik gebruik hem regelmatig als slave en laat hem dan aansturen door mijn D70s. Nadeel is alleen wel dat ik altijd moet flitsen met mijn ingebouwde flitser om hem aan te sturen. De D200 heeft de optie om een slave ( of meerdere) aan te sturen zonder dat de ingebouwde flitser flitst. Maar goed dat gaat weer over een body.
Bij de SB800 zit standaard een diffusiorkap, of omnibounce, die moet je bij de SB 600 extra aanschaffen. Ook zit er een reflectiekaartje in om bij indirect flitsen meer accent te krijgen op de ogen van een persoon, dit kan overigens niet gebruikt worden i.c.m. de diffusorkap. Verder zijn er 2 filters bijgevoegd die ik eerlijk gezegd nog niet vaak gebruik, maar dat heeft meer te maken dat het mij aan tijd ontbreekt om daarmee te experimenteren. Natuurlijk is het richtgetal hoger dan bij de SB 600.

Dus hou daar ook rekening mee. Omdat ik nog wel eens in grote hallen moet fotograferen, waarbij ik soms wat verder van mijn onderwerp moet staan, heb ik voor SB 800 gekozen ipv de SB 600.

Ik maak overigens steeds vaker gebruik van de flitser, zowel binnen als buiten.

Garoeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................


http://www.fotono.nl"
Gebruikersavatar
Pancarans

Forumlid
Berichten: 2019


Contacteer:


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten