sensor op SB-600

Discussies over flitsers

Onderwerp:

sensor op SB-600

Berichtdoor rofab » zo jun 17 2007 9:07 am

Op de SB-600 zit aan de voorzijde een rood dekseltje. Door een ongelukje raakte hij los en dacht ik slim te zijn om het dekseltje er weer op te lijmen. Dat lukte perfect, maar onhandig als ik ben, heb ik lijm (3 seconden lijm van Pritt) op de voorzijde van het dekseltje gemorst. Heb werkeljk alles geprobeerd om die zooi van het dekseltje te krijgen, maar is me niet gelukt. Resultaat van mijn plakactie is dat op het rood dekseltje nu een soort van veeglaagje van het lijm zit.

Wat ik nu erg graag van jullie wil weten of de aanwezigheid van het veeglaagje van het lijm op de voorzijde van het rood dekseltje van invloed is op het functioneren van de achter het rood dekseltje liggende sensoren. Het gaat dus slechts om een dun veeglaagje. Anders gesteld, kan de flistser alleen maar optimaal functioneren met een vlekkeloos rood dekseltje?

Graag jullie reactie.
rofab



Onderwerp:

Berichtdoor Roelof » zo jun 17 2007 4:47 pm

Ik denk niet dat er sensoren achter dat rode dekseltje zitten. Er zit een focus assist lampje achter. In het donker ziet je camera geen contrast en kan dus niet scherpstellen, daarom heeft de camera een FA lichtje, maar als de flitser er op zit dan gebruikt hij het lichtje van de flitser (is feller, gaat dus verder en gebruikt geen stroom van de camera)
Als je flitser in het donker nog een duidelijk rasterpatroon projecteert, dan heb je het ding nog niet bedorven, voor de rest betekent een dun veeglaagje misschien dat het licht van de FA niet zo ver komt.
Ik zou zeggen, zet de flitser op de camera, doe de gordijnen dicht, doe het licht uit en kijk of de FA vd flitser het naar behoren doet.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor evertfoto » zo jun 17 2007 9:59 pm

Simpelweg gewoon uitproberen.
Dat is toch niet zo moeilijk.
evertfoto




Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten