Low budget Triggers

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Re: Low budget Triggers

Berichtdoor Ingmar » ma nov 23 2015 9:21 pm

Heb ook de yn622 triggers en werken prima. Voordeel van deze triggers is ook dat je als draadloze ontspanner kunt gebruiken. Nadeel is dat de flitser(SB-910) in TTL modus moet staan om te werken, als je dan de triggers in M hebt dan kun je dit ook regelen. Echter deze geven nog altijd een pre-flash af die inherent zijn aan TTL, derhalve kun je geen flitsmeter gebruiken om uit te meten. Ik weet niet wat anderen ervaren op dit gebied....Arthur, Weimaraner ?

Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Low budget Triggers

Berichtdoor weimaraner » ma nov 23 2015 11:15 pm

Dat was wel even uitvinden (dat de flitser zelf op TTL moet staan om met de trigger op M het vermogen op afstand te kunnen regelen) maar dat klopt. Heb zaterdag voor het eerste echt geshoot maar de voorflitsen zijn me niet opgevallen. Maar aangezien ik geen flitsmeter gebruik is dat al geen probleem.

Overigens had ik er ook een flitser met slave-oog bij staan maar ook dat licht kreeg ik gewoon in beeld (normaal zou die flitser dan bij de voorflits af moeten gaan en nog staan op te laden bij de "echte" flits - waardoor je er dus op het moment dat je de foto maakt geen licht van die flitser hebt).
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2294


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Low budget Triggers

Berichtdoor Ingmar » di nov 24 2015 7:03 am

Haha ja heeft mij ook wat tijd gekost, heb ook nog een oude flitser met slaaf die triggert nooit mee, ik vermoed dat de tijd tussen voorflitsen en hoofdflits dermate kort zijn ten opzichte van sluitertijd dat het daarom goed gaat. Even wat experimenteren met wat instellingen en inderdaad dan gaat het goed.
Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten