Flitser Nikon D700

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Flitser Nikon D700

Berichtdoor Dyanafroukje_ » ma nov 23 2015 8:46 pm

Steeds meer wordt mijn set compleet, nu nog een goeie flitser voor mijn Nikon D700 (eventueel ook met mogelijkheid op een nieuwe type)
Ik ben echt helemaal een leek met flitsers, dus alle tips zijn welkom :D
Dyanafroukje_

Forumlid
Berichten: 45


Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Flitser Nikon D700

Berichtdoor Ingmar » ma nov 23 2015 8:58 pm

Froukje,
In de eerste plaats is het denk ik belangrijk om te weten wat je met de flitser wilt doen, flitsen ja natuurlijk, maar in welk soort omstandigheden wil je deze gaan gebruiken. Ik heb zelf een Nikon SB-910 tweede hands gekocht en een Meike Mk-910, in prijs verhouden deze zich als 4:1. De SB-910 is krachtiger, maar doet in de praktijk nauwelijks onder voor de Nikon, en lijken als twee druppels water op elkaar. Als je af en toe een opname met flits wilt maken dan zal je een andere flitser nodig hebben dan wanneer je deze dagelijks gebruikt en in diverse omstandigheden. Voordeel van een Nieuwer model Nikon flitser is dat deze vaak ook goed zal werken op toekomstige modellen.
Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Flitser Nikon D700

Berichtdoor Dyanafroukje_ » ma nov 23 2015 9:01 pm

Bedankt Ingmar.

Ik doe eigenlijk alles met daglicht, maar binnenkort eens een feestje in een iets wat donkere ruimte.
In het nieuwe jaar een aantal bruiloften waar ik denk ik niet overal daglicht heb. Bijv voor het feest in de avond.
Zijn er eventueel goeie websites met tips voor flitsers?

:wave:
Dyanafroukje_

Forumlid
Berichten: 45


Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Flitser Nikon D700

Berichtdoor Ingmar » ma nov 23 2015 9:43 pm