Flitser Nikon D700

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Flitser Nikon D700

Berichtdoor Dyanafroukje_ » ma nov 23 2015 8:46 pm

Steeds meer wordt mijn set compleet, nu nog een goeie flitser voor mijn Nikon D700 (eventueel ook met mogelijkheid op een nieuwe type)
Ik ben echt helemaal een leek met flitsers, dus alle tips zijn welkom :D
Dyanafroukje_

Forumlid
Berichten: 45


Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Flitser Nikon D700

Berichtdoor Ingmar » ma nov 23 2015 8:58 pm

Froukje,
In de eerste plaats is het denk ik belangrijk om te weten wat je met de flitser wilt doen, flitsen ja natuurlijk, maar in welk soort omstandigheden wil je deze gaan gebruiken. Ik heb zelf een Nikon SB-910 tweede hands gekocht en een Meike Mk-910, in prijs verhouden deze zich als 4:1. De SB-910 is krachtiger, maar doet in de praktijk nauwelijks onder voor de Nikon, en lijken als twee druppels water op elkaar. Als je af en toe een opname met flits wilt maken dan zal je een andere flitser nodig hebben dan wanneer je deze dagelijks gebruikt en in diverse omstandigheden. Voordeel van een Nieuwer model Nikon flitser is dat deze vaak ook goed zal werken op toekomstige modellen.
Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Flitser Nikon D700

Berichtdoor Dyanafroukje_ » ma nov 23 2015 9:01 pm

Bedankt Ingmar.

Ik doe eigenlijk alles met daglicht, maar binnenkort eens een feestje in een iets wat donkere ruimte.
In het nieuwe jaar een aantal bruiloften waar ik denk ik niet overal daglicht heb. Bijv voor het feest in de avond.
Zijn er eventueel goeie websites met tips voor flitsers?

:wave:
Dyanafroukje_

Forumlid
Berichten: 45


Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Flitser Nikon D700

Berichtdoor Ingmar » ma nov 23 2015 9:43 pm

Ongetwijfeld zijn er sites met goede tips voor bruiloften en tips voor feesten en ook gebruik van flits. Heb zelf jaren geleden wel eens een paar bruiloften in de familie gedaan....maar dat was nog in analoge tijdperk:-) met de gevoeligheden van nu heb je in heel wat minder situaties een flits nodig, maar soms ontkom je er niet aan. Er staan denk ik op deze sites ook wel wat topics die van interesse voor je kunnen zijn. Qua flitser...tja ben zelf content met mijn SB-910, maar dat is niet de voordeligste oplossing, wel een puist licht en legio mogelijkheden.
Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Flitser Nikon D700

Berichtdoor JurjenF » do nov 26 2015 6:33 pm

Onlangs de SB700 even moeten lenen voor een reportage binnen en (vergeleken met mijn SB800) was er eigenlijk best content mee : mooie uitlichting tussen 18 en 200 mm en makkelijk(er) instelbaar. En Nissin heeft ook hele mooie flitsers voor i-TTL (Nikon).
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten