2x SB 700

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Re: 2x SB 700

Berichtdoor Gerard de Zwaan » ma feb 01 2016 9:06 am

Ik heb wel eens met 2 SB-700's een boom weten te belichten. Je kunt wel met 1 SB-700 een volwassen persoon uitlichten, een tweede is soms wel fijn. Ik heb een trigger set(zender en 1 ontvanger) voor rond de €60,00 en een extra ontvanger voor rond de €30,00, je moet wel de flitsers hand matig in stellen. Ik vind het persoonlijk niet erg om alles manueel in te stellen. Op marktplaats kun je tweedehands flitsers als tweedehands triggers krijgen.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1462


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2x SB 700

Berichtdoor Jacob_O » ma feb 01 2016 9:29 am

Met de D700 & de D90 is mogelijk om met de ingebouwde flitser als commander de SB700 aan te sturen, een triggerset lijkt me dus niet een eerste vereiste.
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 2x SB 700

Berichtdoor oud0001 » ma feb 01 2016 11:12 am

oud0001



Onderwerp:

Re: 2x SB 700

Berichtdoor ReneG » ma feb 01 2016 11:22 am

BLACKBIRDXX schreef:Beschik nu over 1 SB 700 en vroeg me af of ik qua investering beter af ben met nog een SB 700,
of ben ik beter met een beginnende Studioflitsset?
Zo ja wat zou je ran eventueel aanraden van studioflitsset?


Ik zou eerst eens beginnen met die ene flitser met een kabel of triggers en en wat light modifiers. Een kleine softbox en een grid (vooral die van Rogue zijn erg leuk). Koop daar een lampstatiefje bij en een niet te klein reflectiescherm (1 meter of zo). Dat alles kan makkelijk voor onder de 100 euro. Ga daarmee aan de slag, begin klein (portretfotografie), daar heeft de flitser genoeg power voor. Als je dat onder de knie hebt ga je meer flitsers toevoegen.

Ik ben zelf meteen met drie flitsers begonnen, dat is te veel. Het wordt dan snel een rommeltje en je leert dan ook veel minder snel wat verschillende lichtbronnen en light modifiers doen. Tegenwoordig werk ik veelal met 1 flitser met een light modifier, off-camera, en eventueel met een reflectiescherm. Je krijgt dan ook hele fraaie resultaten.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2x SB 700

Berichtdoor BLACKBIRDXX » ma feb 01 2016 6:51 pm

Ok dank u allen voor reacties.
Ik beschik over een D700 en D90,zal het allemaal eens op een rijtje zetten
BLACKBIRDXX

Forumlid
Berichten: 10


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 2x SB 700

Berichtdoor ATOR » ma feb 01 2016 8:08 pm

Als je wild enthousiast zou zijn over studiofotografie zou ik je zeker studioflitsers aanraden, maar als je nog niet weet of je het leuk vind zou ik inderdaad eens kijken wat je allemaal met je enkele SB-700 kunt. Het zou jammer zijn als je hier over een jaar jouw nog als nieuw slechts twee keer gebruikte studioflitsset te koop aan zou bieden omdat het niets voor je is.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten