Welke flitser

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Welke flitser

Berichtdoor JurjenF » ma feb 29 2016 9:52 pm

Voor een trouwreportage zoek ik een vervanger van mijn SB800 die na een val een goed werkende groothoek diffusor mist. Heb ik op mijn 12-24 wel nodig. Zit te twijfelen tussen de originele SB910 en de Nissin Di700 al dan niet met de commander. Gaat mij om het bereik van de reflector (tot 200mm) en de bouwkwaliteit. Iemand ervaring met genoemd merk of type flitser? En is het een '1-op-1' vervanger?
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Welke flitser

Berichtdoor gijs sandberg » ma feb 29 2016 10:02 pm

Jurjen toch, :oops:
Waarom zou een ander (goedkoper) merk net zo stevig zijn als een Nikon ?
Ik zou even onderzoeken of de kapotte diffusor makkelijk/betaalbaar te vervangen is .
Een reserve flitser is nooit weg:
-mogelijk een extra SB--800 (vanwege de bediening) , regelmatig tweedehands te koop.
-of een SB-700, kan nagenoeg wat een SB-800 kon.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Welke flitser

Berichtdoor BlackBox » di mar 01 2016 10:34 am

Diffusor vervangen is eenvoudig, Nikon handleiding (met overview) is op internet te vinden.
Defect zijn flitsers ook aardig geld waard, leger van (wannabee) reparateurs wordt kennelijk steeds groter.
BlackBox



Onderwerp:

Re: Welke flitser

Berichtdoor Cyrus » di mar 01 2016 7:49 pm

Nissin maakt uitstekend spul, dat is echt degelijk zat. Het belangrijkste onderscheid tussen flitsers van Nikon en niet-Nikon-flitsers is dat je alleen bij Nikon over het CLS kan beschikken, draadloos volledig iTTL . Bij vreemd merk flitsers zul je aparte triggers / commanders moeten aanschaffen en niet alle alternatieve systemen bieden dan iTTL.

Of dat wel of niet bezwaarlijk is, hangt af van de toepassing, hoe vaak je draadloos off-camera wil flitsen en of het dan bezwaarlijk is als je niet over iTTL beschikt.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke flitser

Berichtdoor oud0001 » di mar 01 2016 8:48 pm

Niet helemaal correct. Youngnuo 565EX flitsers doen het ook CLS!!
oud0001



Onderwerp:

Re: Welke flitser

Berichtdoor Cyrus » di mar 01 2016 9:20 pm

Tja, dat is de welbekende uitzondering etc. En niet de flitser die Jurgen op het oog heeft ;)
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke flitser

Berichtdoor ArendV » wo mar 02 2016 11:07 am

De Nissin Di700 heeft beperkte compatibiliteit met Nikon CLS, werkt alleen als remote op kanaal 1.
De Nissin Di866 heeft wel volledige compatbiliteit met Nikon CLS op alle kanalen en kan ook als commander dienen.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke flitser

Berichtdoor Michele » wo mar 02 2016 5:14 pm

De Nissin Di700A is volledig CLS iTTL bruikbaar icm de Air1.
Met de Nissin Air1 kun je zelfs Nikon en Nissin flitsers door elkaar gebruiken in een groep tot maximaal 21 stuks
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com
Gebruikersavatar
Michele

Forumlid
Berichten: 562


Locatie: Achtuhr duh duinuh
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke flitser

Berichtdoor oud0001 » wo mar 02 2016 5:46 pm

Je kunt ook je flitser difusor laten repareren. Dan heb je gewoon je eigen flitser weer terug.
Ook kun je er een simpel stofen kapje bij kopen. Dat is, denk ik, nog goedkoper. Dat kost €21,-.
Hier dan: https://www.cameratools.nl/shop/product/details/?getwgfilters=true&artdetail=OBO-OM700
Hebben we hier, dacht ik, ook nog ledenkorting?
Meer kun je het licht niet verstrooien. :wink:
oud0001



Onderwerp:

Re: Welke flitser

Berichtdoor JurjenF » wo mar 02 2016 7:42 pm

Het repareren van die diffusor gaat wel een keer gebeuren maar ik wil uberhaupt een 2e flitser. En die Nissin is idd met een air commander te koop voor niet te veel geld dus dat is zeker een optie. Maar het ging mij ook over eventuele ervaringen met en voor- en nadelen van de genoemde flitser(s). En daarbij komt dat die SB910 best wel erg duur is.....Een SB700komt niet im frage (wat is dat toch met dat duits?) want ik wil een bereik tot 200mm. Zal ook eens kijken of er iemand zijn SB910 al zat is haha. Denk dat die Nissin wel een goede kans maakt om en nieuw baasje te krijgen.
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Welke flitser

Berichtdoor Jacob_O » wo mar 02 2016 7:48 pm

Tuihanti schreef:Niet helemaal correct. Youngnuo 565EX flitsers doen het ook CLS!!


En ze doen het verder ook erg goed:

http://www.scantips.com/lights/yongnuo565.html
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Welke flitser

Berichtdoor oud0001 » wo mar 02 2016 8:12 pm

€249,- voor de Nissin 866Mk2 en €248,- voor de Nissin Di700A met air. en €279,- voor een SB700. Dan ging ik voor de SB700 of SB800 2e hands. Hij gaat dan wel maar tot 135mm maar toch. Als je met 200mm schiet verlies je wat aan licht power die je niet gebruikt, maar aan de andere kant is de uitrichten ook minder kritisch.;-)

@Jacob_o: zekers en goedkoop ook nog tegenwoordig.
http://www.cameranu.nl/nl/p207654/yongnuo-speedlight-yn565ex-flitser-voor-nikon#tab-info
oud0001



Onderwerp:

Re: Welke flitser

Berichtdoor JurjenF » ma mar 07 2016 9:44 pm

Weet niet of het toeval is, maar de Nikon SB910 is, bijna, nergens meer te koop? Vervangen door die peperdure SB5000?
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Welke flitser

Berichtdoor oud0001 » ma mar 07 2016 11:13 pm

Toeval? Ik denk het niet. :wink:
oud0001



Onderwerp:

Re: Welke flitser

Berichtdoor JurjenF » di mar 08 2016 11:29 am

Dus de SB910 is exit?
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten