sekonic l358

Discussies over flitsers

Onderwerp:

sekonic l358

Berichtdoor robert1302 » za jan 28 2017 11:03 pm

Hallo even een vraagje ik heb vandaag de sekonic l-358 lichtmeter gekregen er zit een module in de RT-32. nu wil ik graag mijn studioflitsers de falcon eyes SS 250 D draadloos triggeren met de lichtmeter, wie kan me vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg. Ik heb wel een trigger set van falcon eyes de RF-DD4R. Maar daar lukt het niet mee. wat doe ik fout, of heb ik wat anders nodig hiervoor, bedankt alvast voor jullie hulp.
robert1302

Forumlid
Berichten: 35


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: sekonic l358

Berichtdoor ATOR » za jan 28 2017 11:36 pm

De RT-32 werkt alleen met bepaalde Pocketwizard ontvangers.

Je kunt zo'n set compatible Pocketwizzards aanschaffen maar ik zou de Falcon Eyes zender van je camera afhalen en die gebruiken om de flitsers te triggeren tijdens het meten. Misschien kun je de FE zender via een sync cord triggeren met je Sekonic maar dat is alleen maar extra gedoe.

De L-358 heeft neem ik aan een stand waarin hij de flits detecteert en meet dus het is niet nodig om hem te gebruiken als trigger.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: sekonic l358

Berichtdoor Vincent » zo jan 29 2017 9:02 am

Eens met Ator. Het is enkel een kwestie van gemak. Dat kan op zich ook al genoeg reden zijn trouwens.

Als je voornamelijk studiowerk doet en/of je de lampen heel vaak afregelt in een sessie dan kan het, gemakshalve, lonen om pocketwizards aan te schaffen. Dan wil je (ik in elk geval niet) eigenlijk niet elke keer je trigger op en van de camera halen.

Schiet je af en toe met lampen dan kun je het geld beter in je zak houden en/of daar andere fotografie/studio dingen vooral kopen.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: sekonic l358

Berichtdoor oud0001 » zo jan 29 2017 1:00 pm

Bestel nog een extra zender. Steek die in je broekzak. Als je dan wilt meten trigger je de flitsers daarmee. Dan hoef je niet telkens de zender van de camera te halen.

Hier alles wat je moet weten, van de maker zelf: https://youtu.be/SfMrOAT8jmQ
oud0001



Onderwerp:

Re: sekonic l358

Berichtdoor robert1302 » zo jan 29 2017 4:34 pm

dank jullie voor de antwoorden ga ik voor extra zender thnx :clap: :clap: :clap:
robert1302

Forumlid
Berichten: 35


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten