Zoombereik van een flitser

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Re: Zoombereik van een flitser

Berichtdoor Janvis » di sep 05 2017 2:38 pm

Die panasonic eneloop zijn alom geprezen dus heb verder niet eens naar batterijen gekeken en meteen de hele set besteld tegelijk met de flitser.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Zoombereik van een flitser

Berichtdoor Autofan1985 » di sep 05 2017 3:44 pm

De batterijen waren voor mij ook niet echt een vraagstuk. ;) Echter had ik mee gekregen dat er met de BQ-CC65 een nieuwe oplader voor zou komen. Zodoende dat ik even kijk wat dit wordt, met name door de refresh mode die hier op zit.
Nikon D300, Tokina AT-X 11-20 f/2.8 PRO DX, Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD, Nikon MB-D10, Nikon SB-700
Gebruikersavatar
Autofan1985

Clublid
Berichten: 212


Locatie: Ridderkerk
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Zoombereik van een flitser

Berichtdoor ben42 » di sep 05 2017 9:41 pm

Wat het flitsen betreft:
De flitser van de camera af, dat is een van de mogelijkheden van de SB700. Bij juist gebruik levert dit zeer goede resultaten op. Zelf ben ik erg blij met die mogelijkheid. Wel vergt dit oefenen en proberen, zowel van hoe het werkt als wat het resultaat is bij de verschillende mogelijkheden proberen.

Flitsen is om twee redenen lastig, namelijk Technisch is het al heel lastig, maar artistiek ook best wel lastig.

Recepties zijn dan met name lastig omdat de ruimtes waarin je werkt vaak veel sfeer hebben, maar niet de ideale inrichting voor flitsen. Bij de SB700 zit een voetje dat je op een statief kunt monteren, hiermee kun je de flitser op een statief zetten, terwijl je zelf met de camera rondloopt.

Wat batterijen betreft, ik gebruik meestal goedkope batterijen, zoals van de Hema, maar ik heb dan wel meerdere sets, zodat ik altijd voldoende batterijen heb voor een avondje werken. (Ik gebruik de flitsen niet voldoende om meerdere set eneloops in voorraad te houden).

Wat betreft laders, ik gebruik een lader die standaard 200 mA levert, maar tot max 1000 voor 4 en 1800 voor 2 batterijen. Als ik geen haast heb, gebruik ik het trage laden (veel beter voor de batterij). De lader heeft vier laadposities, die alle vier individueel ingesteld kunnen worden. De lader kan ook een batterij volladen en dan langzaam leeg laten 'lopen' en tijdens het leeglopen meten wat de capaciteit van de batterij is. Bij eneloops weet ik het niet, maar bij alle batterijen die ik tot op heden heb gebruikt is het zo dat er altijd wel een batterij tussenzit die slechter is dan de andere 3 uit de zelfde set. Door deze individuele laadplekken en de test, wordt mijn batterij beheer een stuk eenvoudiger. Voor Profs is dit waarschijnlijk geen goede oplossing, maar voor een amateur die niet al te veel wil besteden en ook de batterijen voor anderen doeleinden gebruikt is dit een goede oplossing.

Heel veel plezier met het oefenen en fotograferen met je flitser.
Ben, die flitsen altijd als een uitdaging ziet.
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Online
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2629


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten