D750 vertraagde opname bij flitsen

Discussies over flitsers

Onderwerp:

D750 vertraagde opname bij flitsen

Berichtdoor MilestonePhotography » di sep 05 2017 3:04 pm

Hallo!

Als ik de pop-up flitser gebruik als commander voor speedlight SB600, dan is er een vertraging van ca. 1 seconde na het indrukken van de ontspanner voordat de flits afgaat en de opname wordt gemaakt. Dat maakt het erg lastig om modellen te fotograferen met flits! Is dit een bekend verschijnsel? Wat is hieraan te doen? Uiteraard heb ik geen vertraging geslecteerd in het menu!

Groet,
Hans
MilestonePhotography

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750 vertraagde opname bij flitsen

Berichtdoor Nikkormaat » di sep 05 2017 4:38 pm

Heb je de rode ogen instelling misschien gebruikt? Dan is er altijd een kleine vertraging om de pupillen van de persoon de gelegenheid te geven zich te verkleinen.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D750 vertraagde opname bij flitsen

Berichtdoor MilestonePhotography » di sep 05 2017 5:18 pm

Briljant! Maar niet van mijn kant helaas... ik had er nooit aan gedacht deze instelling te checken. Heel erg bedankt hoor, In één keer verholpen!
@Mod graag dit item verwijderen (als het kan)
MilestonePhotography

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750 vertraagde opname bij flitsen

Berichtdoor Nikkormaat » di sep 05 2017 6:59 pm

Je hoeft je niet te schamen hoor. Ik denk dat menigeen hier, inclusief ikzelf, dat foutje al eens gemaakt heeft. Je kunt zo'n instelling makkelijk ongemerkt veranderen. Een voordeel, je vergeet dit vast niet meer. Ik in elk geval niet.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D750 vertraagde opname bij flitsen

Berichtdoor justme » vr jan 11 2019 2:51 pm

Vandaag dit topic nog even opgehaald, had per ongeluk met het verdraaien van de instelwieltjes de flitsinstelling aangepast, argeloos.
Dan loop je wel even te zoeken.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten