Draadloos flitsen.

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Draadloos flitsen.

Berichtdoor Aart60 » di sep 12 2017 10:31 pm

Ik ben in het bezit van een Yougnuo YN 685 speedlite kan ik met deze flitser draadloos flitsen i.c.m. Nikon D7200.
In de flitser zit een ingebouwde ontvanger in de 7200 zit een commander. of heb ik nog wat anders nodig?
Aart.
Aart60

Forumlid
Berichten: 43


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Draadloos flitsen.

Berichtdoor jan » di sep 12 2017 11:07 pm

Daar zul je een losse trigger bij moeten hebben. Ik heb geen idee welk type trigger van Yongnuo.
De ingebouwde commander is voor het Nikon CLS systeem.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Draadloos flitsen.

Berichtdoor Hans Braakhuis » wo sep 13 2017 7:31 am

In het flitsmenu van je camera, op zoek naar de flits instellingen, en het commandermenu voor de flitser. In dat menu stel je alles in zoals onder of overbelichting van de flitser, en welke groep en welk kanaal je wilt gebruiken. Groep en kanaal moet je identiek instellen op de flitser.

Afbeelding

In dit voorbeeld staat de Y... flitser in groep A en kanaal 1. Als je de instellingen van de flitser niet gemakkelijk kunt wijzigen, het Nikon menu is zeer gemakkelijk. Vrijwel identiek voor alle camera's vanaf D7000.

Je camera heeft een flitser, met commandermenu, als je flitser geschikt is voor Nikon CLS draadloos flitsen dan heb je verder niets nodig.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Draadloos flitsen.

Berichtdoor Aart60 » wo sep 13 2017 11:04 am

Hans ik ga nog een goed kijken in de Engelstalige gebruiksaanwijzing maar ik denk dat hij niet cls compatibel is zie alleen maar in het flitser menu 622 extra lcd . 622 r.slave .622m.slave 603 slave.
Ben het woord cls niet tegen gekomen het is overigens wel een compatibel nikon flitser op de camera funtioneerd hij goed
Aart .
Aart60

Forumlid
Berichten: 43


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Draadloos flitsen.

Berichtdoor Hans Braakhuis » do sep 14 2017 8:10 am

Ben uitgegaan van jouw info. "In de flitser zit een ingebouwde ontvanger in de 7200 zit een commander"
Als ik deze info lees, dan heb je wel een ontvanger maar heeft de camera een aparte trigger nodig.
https://www.fotoshopaalten.com/nl/yongn ... nikon.html
Net zoals Jan schreef.

Misschien nog eens het commandermenu uitproberen. Groep A of B, maakt niet uit, niets mee doen, en zet het kanaal eens op 1,2 of 3. En je flitser op een slave menu.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Draadloos flitsen.

Berichtdoor ATOR » do sep 14 2017 10:22 am

Je hebt op je camera een Yongnuo YN-622n of YN-622n TX nodig als je draadloos TTL wilt flitsen.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Draadloos flitsen.

Berichtdoor Aart60 » do sep 14 2017 8:54 pm

Bedankt Hans en Ator voor de info.( de YN-622n is een reciever zit in de flitser ingebouwd)
Aart60

Forumlid
Berichten: 43


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten