flitsen en continue opnamen

Discussies over flitsers

Onderwerp:

flitsen en continue opnamen

Berichtdoor Picturepatje » wo okt 24 2018 8:16 pm

Gezocht maar niet gevonden, dus stel ik de vraag hier :oops:

Ik heb een Nikon D7100 en heb een Yongnuo 685 flitser gekocht. Nou krijg ik het niet voor elkaar ( of kan het niet? ) om te flitsen in combinatie met Ch op de camera.
De flitser doet 3 kleine flitsen en één grote flits en maakt dan 2 foto's achter elkaar ... waarvan er 1 belicht is en de andere zwart?!

Ik ben nieuw in flitsfotografie, dus misschien stel ik nu een stomme vraag.

Waarom ik dit wil kunnen, is omdat ik sport ( kitesurfen ) fotografeer en dit meestal op burst doe om een hele move te fotograferen. Nu wil ik dit combineren met flits ... maar vraag mij af hoe ik dat kan instellen op de D7100.

Bedankt voor de reacties :D
Picturepatje

Forumlid
Berichten: 19


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: flitsen en continue opnamen

Berichtdoor weimaraner » wo okt 24 2018 8:20 pm

Tussen flitsen door moet een flitser normaal gesproken opladen, iets dat afhankelijk van de flitssterkte tot en aantal seconden kan duren. Denk dat daar je probleem ligt, denk dat het zelfs op minimaal flitsvermogen (waardoor de oplaadtijd het kortst zal zijn) moeilijk wordt om met burstmode te flitsen - de flitser kan dat gewoon niet bijbenen.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: flitsen en continue opnamen

Berichtdoor Vincent » wo okt 24 2018 8:23 pm

De Yongnuo 685 heeft een recycle time/oplaad tijd van 3 seconden. Als je op vol vermogen flitst moet je dus minimaal 3 seconden wachten tussen twee flitsen om gelijke/correcte belichting te krijgen. Op lager vermogen daalt deze tijd snel en kun je sowieso vaker flitsen in 1 lading.

Gewoon berperkingen van je flitsers. Geen verkeerde instelling.
The End… or is it?
Vincent

Clublid