flitsen en continue opnamen

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Re: flitsen en continue opnamen

Berichtdoor René.Vermey » do nov 01 2018 3:21 pm

Ik heb zelf de Yongnuo YN 685 en red het (makkelijk) om 9 x achterelkaar te flitsen in een burst mode, zonder hapering. Flitser op 1/128. Mogelijk heb je oude batterijen gebruikt of waren ze al wat aan de lege kant?
Eerst denken, dan doen, dan overdenken en overdoen!
Gebruikersavatar
René.Vermey

Socialmedia
Berichten: 539


Locatie: Harmelen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: flitsen en continue opnamen

Berichtdoor stefan75 » ma jan 14 2019 11:01 am

Picturepatje schreef:...De flitser doet 3 kleine flitsen en één grote flits en maakt dan 2 foto's achter elkaar ... waarvan er 1 belicht is en de andere zwart?!


Door de drie eerste flitsen krijg ik het vermoeden dat de camera in de stand "rode ogen" staat. Dat heb ik ook een keer gehad met mijn D700 i.c.m. SB-900 flitser. Net iets te veel (of juist te weinig :lol: ) aan het instelwiel gedraaid waardoor die op de rode ogen stand stond.

Als je Ch wilt gebruiken moet je rekening houden met het flitsvermogen en de recycletijd van de flitser.
Ik heb bij mijn flitser het optionele battery pack van Nikon en mist het vermogen niet te hoog is ingesteld kan ik blijven flitsen tot de buffer van de camera vol is. (gemiddeld zo'n 5-7 foto's)
Nikon D4S / D3S / D700 met MB-D10 battery grip * Nikkor AF-S 70-200 f2.8 VRII * Nikkor AF-S 24-70 f2.8 * Nikkor AF-S 50mm f1.4 * 3x SB900
Gebruikersavatar
stefan75

Clublid
Berichten: 67


Locatie: Helmond
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: flitsen en continue opnamen

Berichtdoor ReneG » ma jan 14 2019 11:12 am

Picturepatje schreef:En ik merk dat de flitser vooraf 3 flitsen doet en dan pas de echt flits. Dan is bij de door mij voorgestelde aktie, de kitesurfer al lang voorbij. Ik snap nu dat er laatst iemand met een hele opstelling met een losse grote spot werkte. Uit het handje met een flitser wordt denk ik wel erg lastig ( misschien ondoenlijk ).


Oh wacht even, dan ben je waarschijnlijk in TTL mode aan het werken... dan geeft de flitser een aantal voorpulsen af om de hoeveelheid flitslicht te bepalen. Dat kost enige tijd en vertraagt dus het hele proces van flitsen. Als je directe reactie wilt zul je manueel moeten flitsen. Dan krijg je ook echt maar één flitspuls. Dan kan de flitser ook veel sneller reageren en mogelijk meerdere keren flitsen voor hij oververhit raakt. al zit je dan natuurlijk nog wel met de recycletijd te kijken... maar als je een lage flitsintensiteit kunt gebruiken zou je echt wle een hele serie flitsen af moeten kunnen geven. Dat kun je bereiken door bijv. je ISO omhoog te gooien.

Ik zou die flitser nog even niet wegdoen en wat tijd besteden om goed uit te zoeken hoe e.a. werkt.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5042


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten