Powerbank sb24

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Powerbank sb24

Berichtdoor martboven » zo mar 24 2019 10:26 pm

Hallo allemaal,
Ik heb in het bezit van een aantal sb24 Nikon flitsers.
Nu gaan de batterijen erg snel leeg en had gezien dat je er een powerbank (sd7) aan kon hangen om batterij duur te verlengen.
Nu is het nadeel dat ik er een aantal heb en niet voor alle flitsers een powerbank kan aanschaffen.
Nu zou ik graag zelf wat in elkaar knutselen maar heb geen idee wat de input power is en het aantal stroom. Wie heeft er misschien een sd7 liggen en zou het aantal stroom willen doormeter
Mvg Mart
martboven

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Powerbank sb24

Berichtdoor Nikkormaat » zo mar 24 2019 11:09 pm

Als er penlite batterijen in gaan zou je Eneloop oplaadbare batterijen kunnen gebruiken. Die hebben een hoge capaciteit. En laden de flitser erg snel op.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Powerbank sb24

Berichtdoor Hans Braakhuis » ma mar 25 2019 7:35 pm

In de Nikon SD's zit ook een boel electronica, daardoor wordt de wachttijd tussen twee flitsen verkorte en vergroot je het aantal af te geven flitsen. Ga eens op zoek naar de handleiding van de SD-7, want er zijn wat bijzonderheden. Reden voor Nikon om de SD-7 in Europa niet te verkopen.
Naast de SD-7 kun je ook de SD-8 gebruiken.
Ook het zelf bouwen van een SD_8 zal moeilijk zijn (spreek hier voor mezelf), door de electronica wordt de intervaltijd met zo'n 60 tot 75% verkort. Ook het aantal af te geven flitsen wordt ruim verdubbeld. Snap niks van electronica, heb wel onthouden dat de PC kabel in het PC contact van de flitser gaat en niet in het PC contact van de camera.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Powerbank sb24

Berichtdoor gijs sandberg » ma mar 25 2019 9:01 pm

Mart,
Welkom.
In aanvulling de opmerkingen van Hans.
Als jouw SB-24s een CE-markering hebben, moet je voor een SD-8 de versie SD-8A hebben, de voedings-stekkers verschillen.
re: snel leeg
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar oneindige voeding op een reportage-flitser zal wel een illusie blijven.
Bedenk ook dat de SB-24 een bejaard model is (wellicht daarom aantrekkelijk als je er een aantal wilt hebben), maar latere modellen gaan efficienter om met energie.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6804


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten