allround licht oplossing

Discussies over flitsers

Onderwerp:

allround licht oplossing

Berichtdoor Helspie » do sep 26 2019 12:45 pm

Ik ben op zoek naar en licht-/flitsoplossing.

ik zou een flits-/continulicht willen kopen dat ik zowel binnen als buiten kan gebruiken, met een accu. Dus liefst beetje robuust en mobiel.

Iemand van jullie die zoiets in gebruik heeft?
Zou het willen gebruiken in landschap, macro en portretfotografie.
Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro CH2C
Gebruikersavatar
Helspie

Forumlid
Berichten: 149


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: allround licht oplossing

Berichtdoor Gerard de Zwaan » do sep 26 2019 2:15 pm

Ik gebruik wel eens voor landschappen(gebeurd maar een enkele keer), macro en portretfotografie een strobistset op basis van 2 Nikon SB700 flitsers. Uiteraard kan je een andere reportageflitser die op een Nikon kan voor gebruiken.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1460


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: allround licht oplossing

Berichtdoor justme » do sep 26 2019 2:18 pm

Continu wordt wel lastig met een reportage flitser Gerard ;)
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: allround licht oplossing

Berichtdoor Gerard de Zwaan » do sep 26 2019 2:31 pm

wiebeterpstra schreef:Continu wordt wel lastig met een reportage flitser Gerard ;)

Met de contu lampen word weer lastig flitsen. Ik heb de vraag zo gelezen of flitsen, of contunu of een cominatie van beide. Een fatsoenlijke contunu lamp die kan flitsen moet ik nog tegen komen. Er zijn wel ledpanelen die op accu werken die je ook aan elkaar koppelen(ik heb er zelf geen ervaringen mee).
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1460


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: allround licht oplossing

Berichtdoor ReneG » do sep 26 2019 7:11 pm

Ik ben geen fan van 'traditioneel' continue licht. Kwaliteit van de goedkope sets is vaak bedroevend en je model smelt waar je bij staat... ik gebruik het zelden en dan alleen voor statische onderwerpen die geen last hebben van hitte. LED Lampen zijn een goed alternatief daarvoor maar kwalitatief goede (kleurvaste) LED was de laatste keer dat ik keek nog relatief duur.

Qua flitsen is van alles mogelijk, maar als je het over portret en macro hebt dan denk ik ook aan strobist oplossingen. Studioflitsers kan ook maar is niet bepaald mobiel/portable en de accu's daarvoor zijn vrij prijzig.

PS: Ik weet niet in deze wat je in deze met 'landschap' bedoelt, maar ik neem aan dat je geen vergezicht wilt uitlichten. ;)
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5042


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: allround licht oplossing

Berichtdoor Vincent » do sep 26 2019 7:42 pm

Op klaarlichte dag uitlichten komt met deze vraagstelling sowieso op flitslicht uit... dergelijke vermogens bij continulicht zijn praktisch moeilijk vanwege stroomverbruik, gewicht, etc

Er zijn voldoende betaalbare en minder betaalbare mobiele flitsers te krijgen tegenwoordig. Van de relatief goedkopere Godox AD400 tot aan de A-merken profoto (B1x, B10, etc), Elinchrom (ELB serie) en Broncolor (Siros). Of eventueel de nog grotere (en duurdere) accupacks. Voor (bijna) elk wat wils.

Je geeft te weinig detail om gedegen advies te kunnen geven. De keuze is werkelijk reuze, als een beste keus bestaat is dat afhankelijk van veel factoren; merk, ondersteuning, beoogd gebruik, formaat, herlaadtijd, kleurvastheid, flitsduur, noodzakelijk maximaal vermogen, noodzakelijk minimaal vermogen, gebruik van ttl en/of hss, manier van transport, mogeljjke gewenste modifiers, beschikbaar budget, manier van aansturing, manier van instellen, uitbreidbaarheid, etc, etc
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4516


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: allround licht oplossing

Berichtdoor justme » do sep 26 2019 7:57 pm

Misschien is een grote reflector nog beter
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: allround licht oplossing

Berichtdoor weimaraner » do sep 26 2019 9:32 pm

Ik zou voor Godox gaan, goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb de afgelopen jaren mijn meeste shoots met de AD360 gedaan maar de huidige AD200, AD400 en AD600 zijn m.i. nog handiger omdat die geen losse accu (met kabel) hebben en een ingebouwde ontvanger hebben. Welke het beste past hangt van je wensen af, hoeveel licht je nodig hebt.
Ik heb nu de AD200 en die bevalt erg goed. Wat robuustheid betreft zit het denk ik wel goed al kan ik uit ervaring zeggen dat ze niet tegen onderdompeling in water kunnen ...
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: allround licht oplossing

Berichtdoor Peter » vr sep 27 2019 1:24 pm

de Nikon SB 1000 is prima geschikt voor landschappen :-) Het model is op bestelling

viewtopic.php?t=55617
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7741


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: allround licht oplossing

Berichtdoor Helspie » vr sep 27 2019 1:37 pm

Met landschappen bedoelde ik de mogelijkheid om elementen uit te lichten, zoals onder een boom of een item extra uit te lichten... Maar goed.
Toch al wat ideetjes gekregen. Thanks!
Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro CH2C
Gebruikersavatar
Helspie

Forumlid
Berichten: 149


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: allround licht oplossing

Berichtdoor Helspie » vr okt 04 2019 11:44 am

iemand ervaring met de ROTOLIGHTS?
Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro CH2C
Gebruikersavatar
Helspie

Forumlid
Berichten: 149


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten