Triggergebruik bij combi Z6-SB700

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Triggergebruik bij combi Z6-SB700

Berichtdoor MelsB58 » di mei 12 2020 3:12 pm

Ik ben vorige week overgestapt van mijn Nikon D7200 naar de Nikon Z6. Mijn SB 700 flitser heb ik gehouden, die werkt prima. Op mijn vorige camera werkte ik veel met de flitser off-camera, met de ingebouwde flitser als controller. Maar die zit niet meer op de Z6.
Ik heb er daarom gelijk een triggerset (Yungnuo YN622) bij gekocht, maar die krijg ik niet aan de praat. Wat zijn de correcte basisinstellingen om alles te laten werken??
MelsB58

Forumlid
Berichten: 6


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Triggergebruik bij combi Z6-SB700

Berichtdoor Gerard de Zwaan » di mei 12 2020 3:46 pm

Ik heb zelf ook een SB-700 met de genoemde trigger. Als je de flitser op de ontvanger zet moet je de flitser op de eerste stand zetten als of de flitser op de camera staat. Het moet volgens mij verder niet uitmaken of het een Z serie camera is of de D serie camera.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1460


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Triggergebruik bij combi Z6-SB700

Berichtdoor MauricevdL » ma dec 14 2020 11:28 am

@MelsB58, het is een poos later, maar werkt het nu bij jou?
Zelf ook op zoek naar de juiste oplossing voor een Z6 II met 2 remote aangestuurde SB-700 flitsers.
Op de D7200 werkte dat in combi met de popup flitser, maar nu verdwaal ik in een bos met triggers, transmitters en receivers. :crazy: De originele SU-800 is aan de prijzige kant.
Gebruikersavatar
MauricevdL

Forumlid
Berichten: 89


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Triggergebruik bij combi Z6-SB700

Berichtdoor MauricevdL » za dec 19 2020 2:29 pm

Iemand...??
Gebruikersavatar
MauricevdL

Forumlid
Berichten: 89


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Triggergebruik bij combi Z6-SB700

Berichtdoor a3aanw » do dec 24 2020 7:39 pm

Ik heb een z6 en ik gebruik wel eens een Yongnuo triggerset als ik 2 of meer flitser wil gebruiken of ik gebruik mijn elinchrom triggerset als ik 1 flitser nodig heb (heb maar 1 receiver voor elinchrom). Werkt prima, voordeel van de Yongnuo is dat je met ttl de flister remote meer of minder power kan geven. Met Elinchrom moet je handmatig de power regelen. Je zou eventueel ook met een SB800/SB910 als commander CLS kunnen gebruiken, maar dat geeft wel eens problemen met fel zonlicht.
Groetjes,

Adriaan

Z6 +Z7II + Z8 + wat glas
Gebruikersavatar
a3aanw

Regiocoördinator
Berichten: 227


Locatie: koog aan de zaan
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Triggergebruik bij combi Z6-SB700

Berichtdoor MauricevdL » do dec 24 2020 7:53 pm

Ok. Dank!
Welke van Yongnuo gebruik je dan? Want ik dacht dat er meer types zijn, ook zónder TTL of HSS ondersteuning.
Gebruikersavatar
MauricevdL

Forumlid
Berichten: 89


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Triggergebruik bij combi Z6-SB700

Berichtdoor HenkBogers » zo feb 07 2021 1:42 pm

hi
ik ben net als mijn voorgangers op zoek naar een trigger voor mijn Z6-sb700 combi.
wie heeft welke ervaringen met de yonguo trigger. graag type nr van de yonguo vemelden, er zijn er zo veel!
ik heb er een volgende week nodig voor mijn fotocursus

alvast hartelijk dank.
Henk
HenkBogers

Clublid
Berichten: 8


Locatie: utrecht
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Triggergebruik bij combi Z6-SB700

Berichtdoor Nikkormaat » zo feb 07 2021 3:46 pm

Ik heb geen ervaring met de Yongnuo, maar met de Godox XR1 en ook met de Hähnel Viper heb ik zelfs na reset van de camera's en de SB-800 en 900, en upgrade van de firmware voor de triggers problemen op mijn D750 en Z6 ll.
De importeur van Godox heeft aangegeven dat er gewerkt wordt aan een firmwareupgrade voor de transmitter en receiver. Het is hen onbekend wanneer die nieuwe versie beschikbaar is.
Ik heb contact opgenomen met de leverancier. Volgens hen zou de Hähnel probleemloos werken. daarom heb ik de Godox omgeruild voor de Hähnel.
Bij mij treden ondanks een firmwareupgrade van de transmitter helaas exact dezelfde problemen op.
Bij gebruik van de transmitter op de D750 gaat de flits iets eerder af voordat de sluiter reageert. Op de Z6 ll reageert de flitser helemaal niet.
Ik heb mijn probleem aan de importeur en de leverancier voorgelegd, want de instelprocedure van de Hähnel is minder gebruiksvriendelijk dan die van Godox.
Hopelijk kunnen zij mij vertellen welke instelling(en) ik nog moet herzien.
Laatst gewijzigd door Nikkormaat op zo feb 07 2021 10:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Triggergebruik bij combi Z6-SB700

Berichtdoor stouten » zo feb 07 2021 4:09 pm

Heb je gekeken of ze allebij op hetzelfde kanaal staan, dit is wel het oudere model RF-603N maar ik denk dat ze nog steeds zo kanaal keuze gebruiken.

Afbeelding
Nikon Z7 Nikon 24-70 4S - Nikon D800- Sigma 24-105 ART - Nikon D7500 - Sigma 15-30EX- Sigma 17-70 OS-
Sigma 150-600 sport - Sigma 105 F2.8 macro OS HSM-
Triopo flitsers
Velbon tripod- Redged tripod- Monfrotto tripod
Redged monopod
stouten

Forumlid
Berichten: 162


Locatie: Den Burg Texel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Triggergebruik bij combi Z6-SB700

Berichtdoor Nikkormaat » zo feb 07 2021 4:16 pm

Mijn probleem zit niet in de aansturing van de receiver. Die doet het prima. Juist bij de aansturing van de flitser die ik met de transmitter op de camera's gebruik gaat het mis.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten