Flitsers

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Flitsers

Berichtdoor DeeJayNL » di jan 12 2021 3:04 am

Goedemorgen forumleden,

Hopelijk kan iemand mijn verder helpen met het onderstaande probleem. Ik probeer mij eigen te maken de wondere wereld der flitsers. Ik werk momenteel met een Nikon D600 fullframe camera in combinatie met een Nikon SB 5000 flitser. Op het moment is het zo dat waneer ik een foto wil maken met een flitser, dat ik eerst een keer moet afdrukken waarbij er wordt geflitst en om de echter tot te maken moet ik nog een keer afdrukken. Ik wil dat graag in 1 keer kunnen doen. Wat doe ik fout (instellingen denk ik, maar welke)
Camera D600 staat op manual
Flitser staat op TTL AZOOM

Wie kan mijn hiermee helpen
mvg Dirk Jan
DeeJayNL

Forumlid
Berichten: 6


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Flitsers

Berichtdoor Hans Braakhuis » di jan 12 2021 6:26 am

Begin eens met de camera op de fabrieksinstellingen te zetten, middels het samen indrukken van de twee met groen gemerkte knopjes. De camera moet dan wel aan staan. Na enkele seconden gaat het bovenste scherm even flikkeren en ben je bijna klaar. Nu heeft de camera de meeste instellingen naar een basis stand terug gezet. En helaas ook de kwaliteit van een foto op jpg en small. Die verander ik dan weer altijd naar NEF.

Zet dan eens de camera op P, en gebruik alleen de ingebouwde flitser. Dan hoort het goed te gaan. Hetzelfde met je SB5000, enz.
Lees eens http://www.hansbraakhuis.nl/Nikon/flits ... inners.pdf
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ad1952 en 11 gasten