Flits-Trigger voor Z camera

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Flits-Trigger voor Z camera

Berichtdoor Nikkormaat » di jan 12 2021 11:12 pm

Ik ben mij aan het oriënteren op een Z ll,. Helaas heeft die geen ingebouwde flitser. Daarom zoek een mogelijkheid om toch raadloos remote te kunnen flitsen.
Als ik met mijn D 750 remote wil flitsen zonder dat het eigen flitsertje licht op het onderwerp werpt, gebruik ik het Nikon IR-kapje SG-3IR of de Nikon Nikon SC-29 DDL Multi-Flitskabel in combinatie met een Nikon SB-800 en SB-900.
Omdat de Z camera’s geen eigen flitser hebben, ben ik genoodzaakt om de kabel te gebruiken, maar die beperkt soms in bewegingsvrijheid.
Ik heb een RF afstandbedienning Hähnel Capture, maar de Transmitter heeft geen flitscontact, waardoor het onmogelijk is om tegelijkertijd en I-DDL een flitser op de camera en een andere flitser remote te gebruiken.
De flitsers Nikon SB 80 dx of de SB-500 vind ik te groot om in plaats van het kleine flitsertje van de D750 op een Z camera te gebruiken. De SU-800 vind ik wat te duur. Bovendien heeft die geen flitscontact om vanaf de camera te flitsen.
Heeft iemand een advies hoe ik dit probleem kan verhelpen? Welke trigger is voor mijn gebruik het meest geschikt.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Laatst gewijzigd door Nikkormaat op wo jan 13 2021 9:52 am, 2 keer totaal gewijzigd.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Trigger voor Z camera

Berichtdoor w.wind » di jan 12 2021 11:19 pm

Ik gebruik een triggersetje van yongnuo, en dat werkt voor mijn prima
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind


Mooi spul van Nikon
Gebruikersavatar
w.wind

Moderator
Berichten: 1676


Locatie: Stolwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Trigger voor Z camera

Berichtdoor Nikkormaat » di jan 12 2021 11:54 pm

Dank je voor jouw snelle reactie. Gebruik je de Yongnuo YN622N of YN-622NII. Het is mij niet helemaal duidelijk wat de verschillen zijn.
Heeft iemand ervaring met triggers van Hähnel?
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Trigger voor Z camera

Berichtdoor w.wind » wo jan 13 2021 7:22 am

Ik heb de rf-602rx
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind


Mooi spul van Nikon
Gebruikersavatar
w.wind

Moderator
Berichten: 1676


Locatie: Stolwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Flits-Trigger voor Z camera

Berichtdoor Nikkormaat » wo jan 13 2021 10:25 am

Dat is een receiver. Welke transmitter gebruik je daarbij?
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Flits-Trigger voor Z camera

Berichtdoor w.wind » wo jan 13 2021 7:00 pm

Rf-600tx
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind


Mooi spul van Nikon
Gebruikersavatar
w.wind

Moderator
Berichten: 1676


Locatie: Stolwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Flits-Trigger voor Z camera

Berichtdoor Nikkormaat » wo jan 13 2021 9:13 pm

Dank je. Als de lockdown voorbij is, zal ik ze eens in het echt gaan bekijken en uitproberen op mijn D750 en vergelijken met die andere modellen van yongnuo
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten