Godox AD600 flitst niet meer hard genoeg, iemand een idee waarom?

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Godox AD600 flitst niet meer hard genoeg, iemand een idee waarom?

Berichtdoor RubenBaars » ma dec 13 2021 3:19 pm

Beste!

Ik ben op vakantie en wilde met mijn Godox ad600 mooie foto's maken van de kinderen maar de pret was al snel voorbij toen ik erachter kwam dat de flitskracht niet meer hard genoeg is. Wat gek is aangezien ik al 5 jaar met de AD600 schiet.

Wanneer ik op ''test'' druk op de trigger X1TN dan gaat de lamp wel gewoon volle kracht af als het op M 1/1 staat. Echter wanneer ik dan schiet met de camera dan is de flitskracht misschien niet eens 30% daarvan. Het lijkt erop dat de lamp/triggers niet goed met elkaar communiceren. Ik ben er van overtuigd dat het een probleem is met de lamp zelf. (ad600)

Ik heb namelijk de volgende dingen al uitgesloten.
- Zowel op de D850 als mijn D810 gaat het fout.
- Ik heb een reserve trigger X1TN bij mij en ook met deze trigger gaat de AD600 niet hard genoeg af.
- Ik heb ook een Godox pocker flash bij, deze functioneert wel naar behoren.
- Mijn reserve light bulb geeft dezelfde te lage power output.
- Ik heb mijn camera instellingen gereset.
- High speed sync staat aan.
- In het menu van de godox ad600 heb ik op reset gedrukt en de remote staat op Nikon.

Het enige dat ik mij nog kan bedenken is dat ik de firmware update nog een keer doe (ik heb al de laatste update) Echter heb ik een mac hier en de software voor godox ondersteund geen mac. http://www.godox.com/EN/Download.html Dat zou betekenen dat ik met virtual box aan de slag moet.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen.

Mvg,

Ruben Baars.
RubenBaars

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten