continuïteit Nikon bij flitsers?

Discussies over flitsers

Onderwerp:

continuïteit Nikon bij flitsers?

Berichtdoor evdm1959 » zo jan 09 2022 3:50 pm

Nog even aansluitend hierop. Ik heb een Z6II. Maar klopt het dat het moeizaam is nieuwe Nikon flitsers te kopen? Mijn gevoel is dat Nikon flitsers aan het uitfaseren is en dan blijft dus de vraag welke reportage flitsers je dan het beste kan kopen voor de Z6II. Moet ik echt op zoek naar 3rd party flitsers of mis ik iets en zoek ik niet goed?
Gebruikersavatar
evdm1959

Forumlid
Berichten: 160


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe flitser

Berichtdoor jan » zo jan 09 2022 4:16 pm

Misschien moet een moderator dit draadje even een nieuwe plek geven.

evdm1959 schreef:Nog even aansluitend hierop. Ik heb een Z6II. Maar klopt het dat het moeizaam is nieuwe Nikon flitsers te kopen? Mijn gevoel is dat Nikon flitsers aan het uitfaseren is en dan blijft dus de vraag welke reportage flitsers je dan het beste kan kopen voor de Z6II. Moet ik echt op zoek naar 3rd party flitsers of mis ik iets en zoek ik niet goed?

Op dit punt stond ik een paar weken geleden ook, zie ook. Ik heb het zelfde gevoel als jij dat Nikon een beetje afscheid aan het nemen is van flitsers. Ik had 2x SB600, 1xSB700 en 1x SB900. De 2x SB600's had ik al de deur uitgedaan omdat ze niet werkten. De SB900 werkt de zoomkop niet met de Z6 & Z6II. De enige die werkt is de SB700.
Ik vindt de nieuwe SB5000 te duur voor de functionaliteit en heb sinds 2 weken de Godox V1 in gebruik en ben vooralsnog positief ik er ook de XPro-N trigger erbij gekocht en gekeken of het werkt. En dat lijkt het ook te doen. Nu heb ik recent 2x Godox AD300Pro lampen besteld (wacht nog op levering). Heb er wel vertrouwen in en dan gaat ook de SB900 de deur uit. Ik hou dan alleen de SB700 nog even achter de hand maar die zal binnenkort ook wel de deur uitgaan en vervangen worden voor de een 2e Godox V1.

Wanneer je in de brochure van de Nikon Z-serie kijkt zie je 3 typen staan t.w.: SB-5000, SB-700 & SB-500.
Laatst gewijzigd door jan op zo jan 09 2022 11:40 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4301


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: continuïteit Nikon bij flitsers?

Berichtdoor henkk » ma jan 10 2022 11:25 am

Op verzoek afgesplitst
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4900


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe flitser

Berichtdoor evdm1959 » ma jan 10 2022 12:43 pm

jan schreef:Misschien moet een moderator dit draadje even een nieuwe plek geven.

evdm1959 schreef:Nog even aansluitend hierop. Ik heb een Z6II. Maar klopt het dat het moeizaam is nieuwe Nikon flitsers te kopen? Mijn gevoel is dat Nikon flitsers aan het uitfaseren is en dan blijft dus de vraag welke reportage flitsers je dan het beste kan kopen voor de Z6II. Moet ik echt op zoek naar 3rd party flitsers of mis ik iets en zoek ik niet goed?

Op dit punt stond ik een paar weken geleden ook, zie ook. Ik heb het zelfde gevoel als jij dat Nikon een beetje afscheid aan het nemen is van flitsers. Ik had 2x SB600, 1xSB700 en 1x SB900. De 2x SB600's had ik al de deur uitgedaan omdat ze niet werkten. De SB900 werkt de zoomkop niet met de Z6 & Z6II. De enige die werkt is de SB700.
Ik vindt de nieuwe SB5000 te duur voor de functionaliteit en heb sinds 2 weken de Godox V1 in gebruik en ben vooralsnog positief ik er ook de XPro-N trigger erbij gekocht en gekeken of het werkt. En dat lijkt het ook te doen. Nu heb ik recent 2x Godox AD300Pro lampen besteld (wacht nog op levering). Heb er wel vertrouwen in en dan gaat ook de SB900 de deur uit. Ik hou dan alleen de SB700 nog even achter de hand maar die zal binnenkort ook wel de deur uitgaan en vervangen worden voor de een 2e Godox V1.

Wanneer je in de brochure van de Nikon Z-serie kijkt zie je 3 typen staan t.w.: SB-5000, SB-700 & SB-500.


Dank je wel Jan. Ik ga even jouw set bekijken.
Gebruikersavatar
evdm1959

Forumlid
Berichten: 160


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: continuïteit Nikon bij flitsers?

Berichtdoor jan » ma jan 10 2022 6:51 pm

Aankondiging samenwerking van Nikon met Nissin & Profoto

https://nikonrumors.com/2021/11/12/niko ... foto.aspx/
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4301


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: continuïteit Nikon bij flitsers?

Berichtdoor evdm1959 » di jan 11 2022 11:30 am

jan schreef:Aankondiging samenwerking van Nikon met Nissin & Profoto

https://nikonrumors.com/2021/11/12/niko ... foto.aspx/


:thumbup:
Gebruikersavatar
evdm1959

Forumlid
Berichten: 160


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten