Geschikte triggerset voor Z6II / Z7II / Z9

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Geschikte triggerset voor Z6II / Z7II / Z9

Berichtdoor stefan75 » za feb 19 2022 10:51 am

Misschien niet de juiste groep om te vragen of misschien ook wel, maar niet geschoten is altijd!😅
Ik ben altijd een Nikon (DSLR) gebruiker geweest met de D700, D3S en D4S en heb nu de overstap gemaakt naar Mirrorless met de Nikon Z9.
Nu heb ik op mijn dslr camera’s altijd de PocketWizard triggers gebruikt (TT5, TT1, AC3) en die hebben altijd perfect gewerkt met volle functionaliteit en tevredenheid.
Echter nu met de Z9, werkt deze PocketWizard alleen in zogenaamde “basic trigger mode”. Dit houd in dat ik voorheen gebruik kon maken van zowel TTL als manual en met de AC3 het vermogen van de flitser op de camera eenvoudig aan kon passen. In de basic trigger mode werkt dit alles niet en kan ik het vermogen alleen rechtstreeks op de flitser zelf aanpassen. Dat is natuurlijk niet handig. Ditzelfde geldt overigens ook voor de tweede generatie Nikon Z6II en Z7II.
Zijn er hier mensen die hier ook tegenaan zijn gelopen?

Mocht je een Z6II of een Z7II hebben, welke triggerset gebruiken jullie nu?
Ik heb losse reportage flitsers SB900 van Nikon die ik graag zou blijven gebruiken maar zit dus te dubben welke triggerset ik het beste kan gebruiken waarbij ik alle instellingen vanuit de camera (of triggerset dus) kan aanpassen.

Ook als je zelf goede ervaringen hebt met een systeem dat je nu gebruikt hoor ik dat graag.
Het liefst blijf ik bij mijn huidige systeem met SB900 flitsers maar als ik over moet stappen naar een ander systeem dan wil ik dat wel doen naar een systeem dat gewoon goed en betrouwbaar werkt.
Nikon D4S / D3S / D700 met MB-D10 battery grip * Nikkor AF-S 70-200 f2.8 VRII * Nikkor AF-S 24-70 f2.8 * Nikkor AF-S 50mm f1.4 * 3x SB900
Gebruikersavatar
stefan75

Clublid
Berichten: 67


Locatie: Helmond
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Geschikte triggerset voor Z6II / Z7II / Z9

Berichtdoor jan » za feb 19 2022 11:53 am

Ik heb de Cactus V6II in gebruik gehad en dat werkte prima.
Hier staat ook een reactie van een gebruiker dat het prima werkt op de Z7.

Inmiddels ben ik overgestapt naar Godox en heb de Cactus set te koop.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4301


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten