SB 800 batterijen

Discussies over flitsers

Onderwerp:

SB 800 batterijen

Berichtdoor Bar » zo jun 25 2006 10:04 pm

Hallo,

we hebben net een SB 800 aangeschaft bij onze Nikoncollectie. Wie kan mij tips geven over de te gebruiken batterijen? Wel of niet oplaadbaar? En welke dan? Of toch maar die geweldig uit de test komende Aldibatterijen?

Graag advies.

Groet,

Bar
Bar



Onderwerp:

Berichtdoor hjanssen » ma jun 26 2006 12:29 am

Ik heb in mijn SB600 gewoon sony oplaadbare batterijen en dat werkt goed. En ook weleens van een ander merk en dat geeft ook geen problemen. Maar wel altijd een extra set bij me...
hjanssen



Onderwerp:

Berichtdoor luc » ma jun 26 2006 10:18 am

Ik gebruik in mijn SB600 2300Mah NI-MH's van Alecto Setje incl lader komt van Blokker.

Dingen gaan echt ongeloofelijk lang mee.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr
Gebruikersavatar
luc

Forumlid
Berichten: 2088


Locatie: Ossendrecht

Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » ma jun 26 2006 10:56 am

Neem Nimh accu's en een goede lader. Goedkope laders werken met een timer en laden altijd een vaste periode. Bijvoorbeeld één uur.
Betere laders meten per cel of er nog stroom nodig is. De ene accu is dus na 5 minuten klaar, de andere na een half uur. Het voordeel hiervan is dat de accu's niet onodig warm worden.

Neem ook geen snellader. Hoe sneller je laadt, hoe sneller je accu aan zijn einde komt.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Mark D » ma jun 26 2006 11:00 am

Maakt op zich niet veel uit welk merk, als je maar nikkel metaal (NMiH) batterijen hebt. Hoe hoger het amperage, hoe langer je ermee kunt doen. Op dit moment zo rond de 2500 MaH. Let wel even op de opladers. Hier heb je grote verschillen. De goedkopere doen er soms 12 uur over om je batterijen volledig op te laden, de betere (en vaak ook duurdere) kunnen dit in kortere tijd en hebben soms ook de mogelijkheid om de batterijen te ontladen. Voor de levensduur van de batterij is het nml goed deze eens in de zoveel tijd volledig leeg te 'zuigen'.
Mark D



Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » ma jun 26 2006 5:56 pm

Mark,
volgens mij hoef je Nimh batterijen niet te ontladen.
Er zitten gematchte cellen in voor zover ik weet.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Bar » ma jun 26 2006 8:10 pm

Nou, we hebben NiMH-accus 2.500 gekocht van het merk Compit. Rechargeables. Ik heb nog een oplader van Varta en daar liggen ze nu in. Deze oplader kan zowel snel als normaal opladen. Ik ga het gewoon maar proberen, in ieder geval moeten de batterijen bij de flitser passen.
Bar



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » di jun 27 2006 10:46 pm

Beste BAR,

Check wel even of de lader ook NiMh accu's kan laden. Niet iedere lader kan overweg met deze accu's
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor Bar » wo jun 28 2006 8:37 pm

Inmiddels een nieuwe lader met nieuwe batterijen en nu aan het uitvinden hoe de flitser werkt.

Bedankt voor de tips.


Groet,

Bar
Bar




Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten