Aanschaf nieuw balhoofd.

Discussies over statieven

Onderwerp:

Re: Aanschaf nieuw balhoofd.

Berichtdoor Willem Focus » do dec 02 2021 7:31 pm

Hoi,


Uiteindelijk gekozen voor de https://www.leofoto.eu/nl/catalog/product/view/id/596/s/4-way-head-fw-01r/category/60/

De degelijke bouw en gebruiksgemak gaven de doorslag.


Groet Willem :wink:
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1438


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Aanschaf nieuw balhoofd.

Berichtdoor Ronald53 » do dec 02 2021 10:19 pm

Ziet er goed uit Willem. Veel plezier ermee. En als je hier nog eens terugkomt om je bevindingen te delen, dan wordt dat vast op prijs gesteld.
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aanschaf nieuw balhoofd.

Berichtdoor Willem Focus » do dec 16 2021 10:21 pm

Voor de geïnteresseerden.

Nu enkele weken in gebruik de Leofoto FW-01R.
In het begin dacht ik de fijnafstemming te missen. Maar de kop werkt echt heel prettig en draait op alle punten heerlijk ‘smooth’. De kop is best compact en zeker niet overdreven zwaar. Maar het is werkelijk een genot om mee te werken en heb het jaren lang gebruikte balhoofd ook nog geen moment gemist. Op alle fronten is deze kop hem de baas. In iedere stand is een draai aan een hendel meteen muurvast. Voor de macrofotografie nie de allernauwkeurigste kop, maar voor landschap en architectuur echt fijn en snel te verstellen. Ik heb voor een luttel bedrag ook een L bracket voor mijn D780 er bij gekocht van Leofoto en ook dat bevalt prima. Hoewel misschien qua naamsbekendheid niet de grootste, levert dit merk met deze kop in ieder geval een zeer degelijke statiefkop af die in deze prijsklasse voor niemand onder doet.

https://www.leofoto.eu/nl/catalog/produ ... ad-fw-01r/

Groet Willem. 😉
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1438


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten