Hulp bij zoeken van statief

Discussies over statieven

Onderwerp:

Berichtdoor soulpic » wo jun 25 2008 11:52 am

Die balhoofden kun je natuurlijk niet betalen met keutels :lol:

Wat kosten die ongeveer? Of worden ze bij het statief meegeleverd...
"Imagination is far more important than knowledge"
Gebruikersavatar
soulpic

Forumlid
Berichten: 900


Locatie: Belfeld
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor wouterboon » wo jun 25 2008 11:58 am

Nee, wij betalen hier in rotterdam gewoon met euro's ;-)

Check even de sites van Cameranu.nl, fotokonijnenberg.nl, kamera-express.nl. Dan weet je ongeveer wat ze kosten. Tezamen met statief iets boven 200 euro (hoeveel dat in keutels is, weet ik niet, de wisselkoers kan ik niet vinden...)
wouterboon



Onderwerp:

Berichtdoor Marceld » wo jun 25 2008 12:57 pm

soulpic schreef:@ Marceld:
En jouw lengte is ongeveer?


Ik denk zo rond de 1.80m. En ik heb op dat statief een 804RC2 kop (deze hoogte moet je ook meetellen).
Mijn combi (055XPROB met 804RC2 kostte mij uit het hoofd zo'n 180 euro bij KE). Voor Manfrotto was in mijn
geval KE de goedkoopste. Men heeft her en der ook vaak zgn combi-aanbiedingen (statief met kop).
Maar bedenk vooral waarvoor je het wilt gaan gebruiken! Ik heb hem op de groei gekocht voor als ik straks (geheid) het
statief voor een ander soort fotografie ga gebruiken (bijv. macro).

groet,
marcel
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr
Gebruikersavatar
Marceld

Forumlid
Berichten: 826


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Marianne1974 » wo jun 25 2008 1:47 pm

Vandaag toevallig ook een statief aangeschaft voor 99,-. Een Velbon Sherpa 750R.

Eigenschappen:
- 3 voudig uitschuifbare telescoop pootjes
- Snelkoppeling
- Maximale hoogte: 181 cm
- Ingevouwen: 55cm
- Gewicht: 2,2 kilo
- Afneembare snelkoppeling
- Ideaal voor macro opnames
- Wordt geleverd inclusief tasje

Misschien heb je er wat aan. Succes!

Groetjes, Marianne
Marianne1974



Onderwerp:

Berichtdoor Melliw » wo jun 25 2008 2:38 pm

Ik heb de 055B van Manfrotto.
Een goede statief alleen het opzetten duurt wat lang, 6 'vleugelmoeren' los en weer vast draaien. Ook heb ik de middelzuil ingekort zodat de camera op ong. 15 cm van de grond kan staan. Ik denk dat hij uit het arsortiment is maar een opvolger zal zeker niet slechter zijn.

gr. Melliw
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.
Gebruikersavatar
Melliw

Clublid
Berichten: 2346


Locatie: IJsselmuiden
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor paulg » wo jun 25 2008 2:47 pm

Ik heb de mfrotto 141rc. ik weet niet het nr van de 3pod zelf maar staat als een rots al 15jr. goud waard!! toen 175 gld. nu geloof ik € 140,-
camera tot 185 hoog.
gr Paulg
D7000, D80 met grip, af nikkor 28-85mm 3.5-4.5, tamron70-300 f4-5,6 DI VC usd, tamron 17-50 2.8 ,cokin P, Lensbaby Composer. sb 700,sb 24 nikon f2,8 macro 60mm
Gebruikersavatar
paulg

Forumlid
Berichten: 138


Locatie: Delfgauw
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor soulpic » wo jun 25 2008 6:45 pm

Heej allemaal,

Bedankt voor de vele tips!
Ik ben vandaag bij een fotowinkel geweest, heb een willekeurig statief uitgekozen, geprobeerd e.d en toen kwam de verkoper en zei dat ik geen beter statief had kunnen uitkiezen:

Bilora 1120 is het geworden.
Moet hem wel nog betalen...weet nog niet waarmee, keutels of toch maar euro's :lol:

Is dit een goede keuze?
Verkoper zei namelijk dat het net zo goed was als een manfrotto die daar ook nog hing. Dat je in principe alleen maar meer betaalt voor 't merk.

Kwalitatief gezien allebei 't zelfde, prijs niet:

Manfrotto: 159
Bilora: 99
"Imagination is far more important than knowledge"
Gebruikersavatar
soulpic

Forumlid
Berichten: 900


Locatie: Belfeld
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor noogle » wo jun 25 2008 7:05 pm

Tsja, wat wil je horen?

Ik ben ook op zoek naar een statief, maar als ik op basis van de reakties in dit topic een keuze zou moeten maken had ik niet naar de verkoper geluisterd maar gewoon voor een manfrotto gegaan, maar dat is mijn mening.

Maar jij hebt hem vastgehad, je camera erop gezet (neem ik aan) dus als het goed voelt, en het ding is stevig, heb je i.i.g. voor jezelf de goede keus gemaakt.

Maar snap je vraag niet of het een goede keuze is als iedereen hier al heeft gezegd dat je het beste voor manfrotto kunt gaan.

Grtz,

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
Gebruikersavatar
noogle

Forumlid
Berichten: 1747


Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Marco » wo jun 25 2008 7:17 pm

noogle schreef:Tsja, wat wil je horen?

Ik ben ook op zoek naar een statief, maar als ik op basis van de reakties in dit topic een keuze zou moeten maken had ik niet naar de verkoper geluisterd maar gewoon voor een manfrotto gegaan, maar dat is mijn mening.

Maar jij hebt hem vastgehad, je camera erop gezet (neem ik aan) dus als het goed voelt, en het ding is stevig, heb je i.i.g. voor jezelf de goede keus gemaakt.

Maar snap je vraag niet of het een goede keuze is als iedereen hier al heeft gezegd dat je het beste voor manfrotto kunt gaan.

Grtz,

Michael


Inderdaad, zucht..........

Volgende keer geen advies meer van mijn persoontje. Ook ik haak af.
Marco



Onderwerp:

Berichtdoor paulg » wo jun 25 2008 8:00 pm

I
Bilora 1120 is het geworden.
Moet hem wel nog betalen...weet nog niet waarmee, keutels of toch maar euro's


Ik zou maar met keutels doen dan want ff googlen leert je dat hij ook voor € 50 te koop is bij amazon.de

en 153cm is volgens mij ook een beetje aan de lage kant.
In mijn optiek laat je onderschrift ff varen :oops: en doe wat met het goed bedoelde advies.:wink:

succes met je keuze
D7000, D80 met grip, af nikkor 28-85mm 3.5-4.5, tamron70-300 f4-5,6 DI VC usd, tamron 17-50 2.8 ,cokin P, Lensbaby Composer. sb 700,sb 24 nikon f2,8 macro 60mm
Gebruikersavatar
paulg

Forumlid
Berichten: 138


Locatie: Delfgauw
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Bruintjes » wo jun 25 2008 9:42 pm

Ik heb 3 weken geleden bij KE en Manfrotto 190 XPROB en een Manf. 804RC2 gekocht (179 euro), is iets kleiner in hoogte (20cm) en iets lichter dan de 055.
Bevalt helemaal prima, ik ben 175 maar op de hoogste stand kan ik niet meer door de zoeker kijken.
Ik heb deze gekozen omdat ik hem veel op mijn rugzak meeneem.
Bruintjes



Onderwerp:

dit is 3 x niks

Berichtdoor George Fennes » do jun 26 2008 12:38 am

Hoi Soulpic ik lees dat jij 1,87 ben en de Bilora is 1,53
Ik hoop dat je een sterke rug hebt, want dat wordt pijn lijden.
Ik begrijp best dat je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar helaas gaat dat niet altijd op.
Zeker met statieven niet.
Lees het verhaal van onze voorzitter maar eens en zie wat hij voor adviezen geeft.
En die 99 euro is duur betaald op ebay 45 euro en al zou hij 45 euro kosten, dan nog is het veel te duur.
Want je hebt er gewoon niks aan.
Als je kan terug brengen dat ding en koop gewoon een Manfrotto in de aanbieding van 135 euro compleet met kop.
Of stop er een goed balhoofd op, dan ben je voor rond de 200 euro klaar.
Maar dan heb je ook iets waar je geen spijt van gaat krijgen.
Heb je het geld nog niet, spaar dan door tot je het wel hebt, maar dit wordt niets.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor soulpic » do jun 26 2008 9:03 am

@ George:

Ik geloof niet dat de bilora 1.53 is.
Ik heb hem helemaal uitgeprobeerd en hij kwam op ooghoogte.

Voor de rest heb ik me daar niet maar wat aan laten praten, ik heb gewoon dat statief uitgeprobeerd en veel vragen gesteld.

Ik snap eigenlijk niet zo goed dat als iemand hier op 't forum vraagt om tips/advies en er iets wordt aanbevolen, en vervolgens voor iets anders wordt gekozen dat het dan niet goed is.

Ik probeer hier niet mee te zeggen dat jullie verkeerd advies geven, maar ik mag dan ook hopen dat de verkoper in de winkel weet waar ie over praat.
Manfrotto waas daar 60 euro duurder, en ik had niet eens alles erop.
Bij de Bilora wel, en kwalitatief gezien was het eigenlijk precies 't zelfde.
(mijn vraag aan hem was: "dus de bilora is kwalitatief net zo goed als de manfrotto, alleen betaal je er meer voor omdat het manfrotto is" waarop de verkoper antwoordde: "Als je het zo wil zien wel ja")

dan LIJKT het alsof je toch een goede keuze heb gemaakt...
Maar volgens mij dus niet, zo te lezen..
Het is ook niet de bedoeling dat het statief voor high fashion magazine foto's gebruikt moet worden. Gewoon om wat te experimenteren met nachtfotografie, beetje studiofotografie en om scherper beeld te krijgen indien nodig.
"Imagination is far more important than knowledge"
Gebruikersavatar
soulpic

Forumlid
Berichten: 900


Locatie: Belfeld
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor pabusk » do jun 26 2008 9:59 am

ruud schreef:bij KE nog steeds in de aanbieding voor ongeveer 135 euri een manfrotto 055db met goede kop , gebruik deze zelf ook en kan tot 7 kg dragen

groet , ruud

heb even het linkje opgezocht

http://www.kamera-express.nl/index.php? ... oduct=1610


Om verwarring te voorkomen ...

Bij die aanbieding zit een kop die 4 Kg aankan. Het geheel dat je op de kop kan schroeven is dus 4Kg NIET 7Kg (dat is alleen het statief)

Grtz,
Paul
pabusk



Onderwerp:

Berichtdoor Eeuw » do jun 26 2008 10:05 am

Hey Soulpic,
ik snap je wel , maar ik begrijp je niet..
succes met de bilora!
en zo blijft er nog wat te wensen over ;)

groet,
ewald
(manfrotto 055b)
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
Gebruikersavatar
Eeuw

Forumlid
Berichten: 3915


Locatie: Ja
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten