Arca Monoball P0?

Discussies over statieven

Onderwerp:

Re: Arca Monoball P0?

Berichtdoor CaptainHook » vr jun 15 2012 2:09 pm

De Feisol is binnengekomen. En idd, bescheiden afmetingen (precies zoals ik zocht). Zeker ten opzichte van de Manfrotto die ik al had:
Afbeelding
Hier zie je Goliath en David naast elkaar. :wink:
En qua massa scheelt het ook zowat de helft.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Arca Monoball P0?

Berichtdoor raymonidas » ma jan 14 2013 9:13 pm

John Hoenen schreef:
CaptainHook schreef:En zojuist nog wat anders (vergelijkbaars) gevonden.
De Feisol CB40D en CB50D, of misschiel wel de CB-30C?

Hmmm, lastig, keuzes, keuzes. :roll:

Waar het me vooral om gaat is een lichte, kleine, doch stevige kop voor bij een super stabiel (maar wel lekker licht) carbon statief (Sirui T-1204x)
Het statief weegt amper 800gr en dan wil ik geen kop die zowat net zo zwaar is als het statief.
Jammer dat b.v. Sirui geen carbon koppen maakt... :wink:


Zelf ben ik een fervente Feisol gebruiker en heb 2 koppen de CB40D en de CB50DC in mijn bezit.
Ik ben heel tevreden hiermee, weliswaar hoor ik wel eens geruchten dat ze niet soepel zouden lopen, maar zelf heb ik geen slechte ervaring.
Prijs kwaliteit is mijns inziens dik in orde.

Gr. John.


Op mijn van Han Bouwmeester overgenomen prachtige Gitzo 3 serie zat een Feisol 50. Ik heb er hoofdzakelijk slechte ervaringen mee. Niet soepel bewegen is de minste.... Knopje om adapterplaatje te klemmen ging meermalen niet meer los. Hele klem raakte diverse keren los van de kogel. Eergisteren ineens het knopje van de vastzetschroef(adapterplaat) verloren. Teruggevonden, maar het hele ding doet het niet meer. Hulsje wat eromheen hoort is nl ook weg. Ik ga nu echt voor goed en duur, want niets is erger dan als je bezig bent, je spullen het laten afweten!! Advies: goedkoop is vaak duurkoop. Spaar door en ga voor de top. Kun je ook gerust tweedehands kopen, dan is het een stuk betaalbaarder.
Nikon....what else.....

Schrave Multi-Media

http://www.schrave.nl/
raymonidas

Clublid
Berichten: 217


Locatie: Enschede
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Arca Monoball P0?

Berichtdoor Eeuw » za okt 04 2014 9:00 pm

En CaptainHook,
nog steeds tevreden met de Feisol.
Ben erg benieuwd omdat ik in de markt ben voor iets dergelijks.
Eerste keuze was gevallen op een Pig Iron maar die is me ontraden.
Nu tussen de feisol cb-50dc, feisol cb-30d en de sirui k-30x.

Na de bovenstaande reactie krijg ik opeens twijfels.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
Gebruikersavatar
Eeuw

Forumlid
Berichten: 3915


Locatie: Ja
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Arca Monoball P0?

Berichtdoor raymonidas » za okt 04 2014 9:29 pm

Onnodige quote verwijderd

Ik kan slecht 1 ding zeggen: vertrouw je kostbare spullen niet toe aan goedkoop materiaal. De lage prijs komt ergens door. Gedurende de workshop in het Bayerischen Wald van Marco de Paauw mocht ik zijn lens lenen (±€7200). Op een gegeven moment kon ik hem nog net opvangen, omdat de Feisol weer de geest had gegeven.
Ik heb voor €215 een vrijwel ongebruikte Novoflex Classic Ball-5 gekocht (mazzeltje, het ding stond al drie jaar te koop op forumbelgiumdigital). Wat een verschil. Erbij de RRS snelspanner met wat RRS platen en ik hoef van mijn leven niet meer iets anders te kopen. Dit is de echte top, mijn kostbare apparatuur waardig.

Geloof je mij niet en volg je de andere meningen, best, maar doe jezelf een lol en ga eerst zelf kijken en ervaren wat de verschillen zijn tussen de betere budget spullen (Benro, Feisol, Sirui etc) en de dure topmerken, RRS, Novoflex etc. Oh, uh niet alles van Novoflex is goed te gebruiken. De Quick release adapter is alleen perfect voor hun eigen platen, ze zijn NIET compatibel met Arca-Swiss. Dit is mij gedemonstreerd in een vakwinkel.

Ik wens je succes en vooral wijsheid. Laat het balhoofd niet het sluitstuk worden.
Nikon....what else.....

Schrave Multi-Media

http://www.schrave.nl/
raymonidas

Clublid
Berichten: 217


Locatie: Enschede
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Arca Monoball P0?

Berichtdoor CaptainHook » zo okt 05 2014 9:20 am

Eeuw schreef:En CaptainHook,
nog steeds tevreden met de Feisol.

Als je goed opgelet had :wink: dan had je kunnen lezen dat ik al veel langer een Acratech balhoofd gebruik: viewtopic.php?f=31&t=52935&p=684118&hilit=acratech#p684118

Afbeelding

Afbeelding
En die heeft al heel wat bergtoppen en -passen gezien, tijdens het hiken... :D
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Arca Monoball P0?

Berichtdoor Eeuw » zo okt 05 2014 9:57 am

OK, duidelijk.
Ik ben nu wel overtuigd het budget op te schroeven. No problem.
Bedankt dus :-)
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
Gebruikersavatar
Eeuw

Forumlid
Berichten: 3915


Locatie: Ja
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Arca Monoball P0?

Berichtdoor RVK » zo okt 05 2014 11:36 am

John

Ik heb ook een CB-50DC en moet helaas zeggen dat ik er weinig plezier van heb.
Met name de wrijving is niet constant, in de ene stand moet je duwen tegen de camera, in de andere stand valt de camera vanzelf om. Ook de afstelling gaat moeizaam en is niet echt bruikbaar.

Vraag heb jij een bal met gaten erin, want ik denk dat dat de oorzaak is.

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/
RVK

Clublid
Berichten: 956


Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Arca Monoball P0?

Berichtdoor Eeuw » di okt 21 2014 9:09 pm

Inmiddels heb ik een Arcatech GP op mijn stokoude statief staan. Mooi ding hoor.
De 486RC2 kan de oud-ijzer bak in.
Misschien ga ik de praktisch versleten 055B nu maar eens vervangen voor wat lichters.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
Gebruikersavatar
Eeuw

Forumlid
Berichten: 3915


Locatie: Ja
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten