Reisstatief

Discussies over statieven

Onderwerp:

Reisstatief

Berichtdoor Lisesnotte » do mei 30 2013 11:07 am

Hallo,

Binnenkort ga ik naar New York. Het leek mij handig om een reisstatief aan te schaffen, want degene die ik al heb is erg zwaar en groot. Het statief moet mijn nikon d3000 kunnen dragen met een 35mm 1.8 lens of een 18-55 lens. Ik wil het statief graag in mijn tas op kunnen bergen, maar mijn probleem is dat ik niet zo'n grote tas heb, er past namelijk een statief van ongeveer 30cm in. Wat zouden jullie mij aanraden? Of moet ik gewoon geen statief mee op reis nemen?

Alvast bedankt!

Groetjes Liselotte
Lisesnotte



Onderwerp:

Re: Reisstatief

Berichtdoor Kroontje » do mei 30 2013 11:20 am

Hallo Loop een fotozaak binnen en kijk rond wat handig is voor jouw en wat past ;)
Kroontje



Onderwerp:

Re: Reisstatief

Berichtdoor alexblok » do mei 30 2013 11:53 am

Liselotte,

Loop inderdaad een winkel in. Het is van diverse factoren afhankelijk, wat is je budget? Wil je een balhoofd? Moet het kantelbaar zijn? Welke hoogte moet statief kunnen bereiken, enz? Ik ben zelf niet al te lang geleden in New York geweest, neem van mij aan dat je daar niet constant met je statief rond gaat lopen in de drukte.. om nog maar te zwijgen over de tijd dat je op je benen staat en echt geen zin hebt in het extra gewicht van een statief. Plan een avond in voor nachtfotografie en ga dan lekker de stad door met je statief, zo heb ik het gedaan en dat is mij prima bevallen.

Succes met je zoektocht en vooral.. heel veel plezier!

Grt, Alex
Nikon D7100
Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX
Tokina AT-X 116 PRO DX II 11-16mm f/2.8

https://www.flickr.com/alexblok
Gebruikersavatar
alexblok

Forumlid
Berichten: 112


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reisstatief

Berichtdoor John Jansen » do mei 30 2013 12:31 pm

Hi Liselotte,
Cameratools in Apeldoorn heeft een manfrotto befree in de aanbieding,misschien is dat iets voor je Klein en licht.
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reisstatief

Berichtdoor Jaap_van_Ekris » do mei 30 2013 12:53 pm

Belangrijke vraag is ook wat je er mee wilt. Omdat je geen zware telelenzen opnoemt ga ik er vanuit dat je het voornamelijk wilt voor nachtfotografie of zelfportretten. Dat is wel vrij bepalend.

Kijk ook even naar het maximale gewicht wat je statief moet dragen: als dat meer wordt, wordt het statief vaak groter, zwaarder en duurder...

Jaap
Jaap_van_Ekris



Onderwerp:

Re: Reisstatief

Berichtdoor dogo » do mei 30 2013 1:09 pm

Je kan ook hier kijken (en vooral ook kijken naar de prijzen!) en dan kijken hoeveel het in NYC kost (vaak goedkoper, maar let op: er komt altijd 8-12% tax op de vermelde prijs bij!) en ev. daar kopen.
Je kan alvast op de websites kijken van de meest bekende http://www.adorama.com/ en http://www.bhphotovideo.com/.
De beste nachtfoto's van NYC kan je trouwens maken vanuit Brooklyn Bridge Park, 30-45 min. lopen over de Brooklyn Bridge. Tip: doe goede wandelschoenen aan, ga eerst eten in China Town, en loop dan vanuit daar over Brooklyn Bridge (de wandeling over de brug is een ervaring op zich) naar Brooklyn Bridge Park om van daaruit minimaal een uur bezig te zijn met nachtfoto's schieten.
Laatst gewijzigd door dogo op do mei 30 2013 1:16 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Gebruikersavatar
dogo

Forumlid
Berichten: 567


Locatie: Noord Holland
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Reisstatief

Berichtdoor bjornc » do mei 30 2013 1:12 pm

Wex in UK is ook niet echt duur. Je hoeft dan geen invoerrechten en andere extra kosten te betalen.
Maar ik zou niet makkelijk een statief kopen zonder 'm gezien te hebben.
Wex UK
En ze zitten ook in Duitsland: Wex DLD
Gebruikersavatar
bjornc

Forumlid
Berichten: 1481


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Reisstatief

Berichtdoor yzf1kr » do mei 30 2013 2:24 pm

Kijk eens naar de Sirui T-005 met C-10 balhoofd, is een voorbeeld van wat jij zoekt.

Het meeste ander spul is meteen weer een stuk groter. Feisol is op dit forum populair, maar ook die beginnen bij 43cm/
yzf1kr

Forumlid
Berichten: 2112


Locatie: Uttendorf (AT)
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Reisstatief

Berichtdoor Voormalig clublid » do mei 30 2013 2:59 pm

yzf1kr schreef:Kijk eens naar de Sirui T-005 met C-10 balhoofd, is een voorbeeld van wat jij zoekt.

Het meeste ander spul is meteen weer een stuk groter. Feisol is op dit forum populair, maar ook die beginnen bij 43cm/


Feisol, is dus NIET te koop in de winkel.
Bestellen via Internet.
John Hoenen uit Limburg weet dus heel wat meer van Feisol.
Voormalig clublid



Onderwerp:

Re: Reisstatief

Berichtdoor Sharkey » do mei 30 2013 3:18 pm

yzf1kr schreef:Kijk eens naar de Sirui T-005 met C-10 balhoofd, is een voorbeeld van wat jij zoekt.

Het meeste ander spul is meteen weer een stuk groter. Feisol is op dit forum populair, maar ook die beginnen bij 43cm/

Superding, heb ik ook. Een mooie rooie, past modieus perfect bij mijn rode Nikon-streepje :P
Draagt zelfs mijn 70-200! In bepaalde "hangende" standen zakt hij dan iets door, maar voor het formaat en de prijs meer dan voldoende kwaliteit.
Heb ook al een grote carbon broer met Sirui balhoofd van dit merk. Voor mij topspul tegen een heel schappelijke prijs.

Ik heb het hier besteld http://foto-tip.pl. Bedrijfje in Polen, betalen met Paypal en gemiddeld 33% goedkoper dan hiero :wink:
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Gebruikersavatar
Sharkey

Forumlid
Berichten: 1558


Locatie: Gorcum
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reisstatief

Berichtdoor John Jansen » do mei 30 2013 3:44 pm

De Manfrotto Beefree is kleiner, met kop 40cm
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reisstatief

Berichtdoor yzf1kr » do mei 30 2013 3:46 pm

Leg eens uit hoe 40cm kleiner is dan 30cm? :?
yzf1kr

Forumlid
Berichten: 2112


Locatie: Uttendorf (AT)
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Reisstatief

Berichtdoor Sharkey » do mei 30 2013 3:49 pm

:mrgreen:
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Gebruikersavatar
Sharkey

Forumlid
Berichten: 1558


Locatie: Gorcum
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reisstatief

Berichtdoor staal571 » do mei 30 2013 4:50 pm

Je zou ook eens kunnen kijken naar een gorillapod met balhoofdje die gebruik ik altijd als reisstatief , erg licht en overan te gebruiken zelfs aan een boomtak of lantarenpaal.

Gr peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reisstatief

Berichtdoor John Jansen » do mei 30 2013 5:43 pm

yzf1kr schreef:Leg eens uit hoe 40cm kleiner is dan 30cm? :?


Dan de Feisol. Enneh mijn mening ga voor een merk statief. Niets ergers dan ergernis, voor die paar centen meer niet over tobben.
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten