Nieuw statief

Discussies over statieven

Onderwerp:

Nieuw statief

Berichtdoor DPC » do sep 19 2013 8:25 pm

Al een tijdje bovengemiddeld interesse in een nieuw statief, zodoende overal wat informatie opdoen. Ook hier op dit forum natuurlijk.
Uiteindelijk had ik eigenlijk besloten dat het een Induro zou gaan worden, de centen gaven toch de doorslag. Niet al te duur maar wel carbon. En veel positieve reviews.
Natuurlijk met een schuin oog gekeken naar een Gitzo maar voor een hobbyist net weer te gek (te duur).
Totdat ik bij Foto Konijnenberg een heuse Gitzo GT2540F 6x Carbon Safari Serie 2 tegen het lijf liep. Afgeprijsd van 889 Euro voor 499 Euro.
Gisteren gelijk besteld en vandaag binnen.
Misschien iemand die hier ook een voordeel mee wil doen?
DPC



Onderwerp:

Re: Nieuw statief

Berichtdoor Voormalig clublid » do sep 19 2013 11:40 pm

@DPC,

Mooi statief voor die prijs.
Maar houd er dan wel rekening mee, dat je dan met die statief nog niet klaar ben.
Heb je nog geen kop, dan kom die er dan ook nog eens bij.
Verder veel suc6.

Groetjes, Casanova56.
Voormalig clublid



Onderwerp:

Re: Nieuw statief

Berichtdoor DPC » vr sep 20 2013 4:48 pm

Dank je Casanova,

Tja, de Gitzo was iets duurder dan ik voor een statief in gedachten had, maar kwam toch binnen het bereik.
Nu nog maar kijken voor een andere kop. Dat zou dan wel een marktplaats exemplaar kunnen worden.
Op zich niet erg want een goed gebruikt exemplaar kan prima functioneren en zo blijft het budget toch in balans.

Bij Foto Klein zie ik hem ook al voor dezelfde prijs staan. Is het een model waarmee ze gaan stunten?
Ik kan mij niet voorstellen dat ik ze een maand (of twee) geleden ook voor deze prijs langs zag komen.
Moet er niet aan denken dat ik er toen één voor de hoofdprijs aangeschaft zou hebben...

Groeten.
DPC



Onderwerp:

Re: Nieuw statief

Berichtdoor Voormalig clublid » vr sep 20 2013 5:51 pm

@DPC,

Een Manfrotto 498 RC2 kost rond de € 100,00 bij camera.nl
Deze kop kan volgens mij 8 kilo dragen.

Trouwens bij camera.nl was dezelfde prijs € 499,00


Groetjes, Casanova56.


Groetjes, Casanova56.
Voormalig clublid



Onderwerp:

Re: Nieuw statief

Berichtdoor DPC » za sep 21 2013 1:46 am

Casanova56 schreef:Trouwens bij camera.nl was dezelfde prijs € 499.

Camera.nl == FotoKlein
DPC




Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten