Coman ervaring?

Discussies over statieven
Gesloten
josti
Maandopdrachten
Maandopdrachten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Coman ervaring?

Bericht door josti » ma nov 11 2013 4:38 pm

Al enige tijd ben ikk op zoek naar een nieuw statief voor macro en landschap. Mede door de vele informatie die ik hier op het forum heb gevonden en in diverse reviews, komen bij mij steeds Gitzo en Manfrotto hoog op mijn lijstje te staan. Twee weken geleden ontdekte ik Benro en Coman als redelijke nieuwkomers. Van Benro heb ik al veel informatie gevonden, maar van Coman vind ik bijna niets. Alleen een stukje in http://www.eoszine.nl/389136/Carbon-statieven.html Ik zou ook wel een catalogus willen zien om te kijken wat er van hen allemaal te koop is incl. balhoofd/kop.
De Coman statieven zijn te koop bij een van de grote leveranciers in het oosten van het land, dus dan zou je denken dat het met de kwaliteit wel goed zit. Klopt dit?

Maar is er al iemand die ervaring heeft met de Coman statieven (bijvoorbeeld de TM240CT of de TM256C met CM-1 balhoofd zoals hierhttp://www.fotokonijnenberg.nl/statieve ... cturer=307)?

Groeten Jos
Laatst gewijzigd door josti op ma nov 11 2013 8:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Coman ervaring?

Bericht door a vgastel » ma nov 11 2013 5:49 pm

Heb je deze gezien hij is ook als monopod te gebruiken.
http://nl.aliexpress.com/item/Coman-Cam ... 63341.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Link van eos werkt niet.
1
Afbeelding
Kijk in de specificatie en vergelijk deze met manfrotto prijs is niet slecht

edit
http://www.besteproduct.nl/statieven/347119" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is een vrij nieuw product :wink2:
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

josti
Maandopdrachten
Maandopdrachten

Bericht door josti » ma nov 11 2013 9:08 pm

Ik heb hem gezien, maar bij Alie niet meer leverbaar. Ebay heeft hem wel. (mijn voorkeur zou uitgaan met naar de versie met draaisluitingen TM286C met een CM1 balhoofd).
Volgens Konijnenberg bestaat het sinds 2010, vandaar mijn vraag naar ervaringsdeskundigen. Het lijkt inderdaad wel een goed alternatief voor bv. Manfrotto.
Link is aangepast.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » di nov 12 2013 7:47 am

uit m'n statieven topic:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... CaWjbPEv-c" onclick="window.open(this.href);return false;

josti
Maandopdrachten
Maandopdrachten

Bericht door josti » di nov 12 2013 7:32 pm

Bedankt voor je reactie Hans,

Ik had het filmpje ook gezien maar ik kan zo niet inschatten hoe objectief dit is; het is een review van de Coman statieven, met dank aan de enige leverancier in Nederland. Misschien is inderdaad objectief.Ik heb overigens al veel gehad aan je verschillende overzichten.
Om het filmpje beter te kunnen plaatsen zou ik hier dus graag horen of er al gebruikservaring is opgedaan met deze statieven door een van de leden.

Gertjan1988
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Gertjan1988 » ma dec 02 2013 3:29 pm

Ik heb er vorig jaar een gekocht op Photokina. Ik dacht de tm256c. Het balhoofd had voor mij beter gekunt, maar voor de rest nooit problemen mee gehad. Een snelclickplaatje lijkt me handiger en daarnaast moet ik het balhoofd goed aandraaien anders zakt ie met een grotere lens nog wel een beetje uit. Statief zelf wel heel erg stabiel. Optie om er een monopod van te maken is ook best handig.

Voor mij het het wel een een iets groter maatje mogen zijn. Ben zelf namelijk 1,90 dus moet altijd beetje krom.

Ik had er toenertijd ook nog op gegoogled, maar toen was er nog niks over bekend. Aleen een website in het chinees en misschien net 1-2 aanbiedingen via ebay.

Heb er toen 100,- voor betaald (laatste dag van de beurs) terwijl ze nu aangeboden worden voor 2,5-3 keer deze prijs.

josti
Maandopdrachten
Maandopdrachten

Bericht door josti » zo dec 15 2013 4:16 pm

Dank voor je reactie Gertjan1988, ik heb er inmiddels een (TM-286C) uit het verre oosten gehaald. Eerste indruk is positief; stevig statief en dito balhoofd (CM-1. De bevestiging met het plaatje kan inderdaad handiger met een snelclicksysteem, maar heb tot nu toe geen moeite met deze. Het zakken met een zwaarder objectief lijkt meer te komen door de bevestiging van het plaatje aan de camera dan aan het balhoofd zelf. Is geleverd in een handige draagtas. Prettig in de winter is ook de voering om elke statiefpoot.

Kan op slot dus.

Gesloten

Terug naar “Statieven”