Camera mast

Discussies over statieven

Onderwerp:

Re: Camera mast

Berichtdoor Arthur Mol » wo feb 12 2014 8:32 pm

..of je hangt je cam aan een vlieger..

http://mechanicape.nl/article/doe-het-z ... fotografie
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Gebruikersavatar
Arthur Mol

Forumlid
Berichten: 3403


Locatie: R'dam Zuid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Camera mast

Berichtdoor Jos » wo feb 12 2014 9:00 pm

Een drone gaat het echt niet worden voorlopig...

Een mast zou het probleem niet zijn , je kunt een aluminium vlaggenmast ervoor gebruiken .


Beetje lastig vervoeren in/op onze Forester...

Ik vermoed dat het toch zo'n uitschuifbare mast gaat worden. Kost 1000 inc afstandsbediening, ex afstandbedienbare tilt installatie.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Jos

Forumlid
Berichten: 1521


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Camera mast

Berichtdoor Léon Obers » wo feb 12 2014 9:15 pm

Snowdog schreef:Maar dan heb je nog geen monitor , of zou dit ook al via de smartphone kunnen ? ? ?

Dat kan dus inderdaad via de smartphone, vandaar dat ik daar eerder aan refereerde met "elders op het forum" voor oplossingen.
o.a. deze draad: viewtopic.php?f=52&t=53638
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Camera mast

Berichtdoor Snowdog » wo feb 12 2014 10:06 pm

Léon Obers schreef:
Snowdog schreef:Maar dan heb je nog geen monitor , of zou dit ook al via de smartphone kunnen ? ? ?

Dat kan dus inderdaad via de smartphone, vandaar dat ik daar eerder aan refereerde met "elders op het forum" voor oplossingen.
o.a. deze draad: viewtopic.php?f=52&t=53638



Nu kan Jos zeker aan de slag . :)

Gr Ron ..
Gebruikersavatar
Snowdog

Forumlid
Berichten: 161


Locatie: Limburg
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Camera mast

Berichtdoor hvds » wo feb 12 2014 10:36 pm

Je kan hiervoor ook een vishengel gebruiken
Alleen het topdeel weglaten
Rob Doolaard (huisfotograaf Blijdorp) gebruikt zowel hengels als vliegers

Groet
Henri
Nikon & Canon camera’s met glaswerkjes waar altijd wel wat beters voor te vinden zal zijn, maar waar ik best tevreden mee ben.

in the race for quality there is no finish line!
Gebruikersavatar
hvds

Forumlid
Berichten: 189


Locatie: Ridderkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Camera mast

Berichtdoor michelvln » do feb 13 2014 12:01 am

Hallo Jos,

Ik gebruik sinds een jaar een Photomast (http://www.photomast.nl) van 10 meter, bevalt prima. Met harde wind zoals vandaag niet helemaal op volledige hoogt te gebruiken, maar 5-6 meter is te doen. Gebruik 'm icm een Camranger. Deze werkt prima met m'n D800, met de D7100 is dat wat minder soms, zit iets in wat de fabrikant Camranger er niet uit krijgt software matig.(zelf ondervonden een maand geleden.) De Usb aansluiting in de m'n D800 is na 3/4 jaar intensief gebruik wel kapot gegaan, vandaar dat ik een d7100 als backup heb aangeschaft December jl. Is onder garantie nieuwe Usb connector ingezet door Nikon. Verder met lage temperaturen is de demping intern in de mast volledig weg, zomerdag geen probleem, en door de dan meestal aanwezige zweet aan de handen veel beter uit en in te schuiven.
Heb onderaan de mast een I-pad mini, deze is op zonnige dagen wel slecht af te lezen, scherm is te bling bling/glinsterig. Verder zit er door het Wifi signaal een dikke seconde vertraging, dus snel achter elkaar afvuren is er niet bij, een enkele keer kan door teveel commando's achter elkaar de software ontregeld raken, even opnieuw opstarten dan. In gebouwen waar een sterk eigen WiFi netwerk aanwezig is gaat het ook vaak mis, dan een communicatie error vaak. Het eigen Camranger aangemaakte netwerkje is dan te zwak. Gebruik hem zelf vaak op het land/buiten gebieden dus daar heb ik geen last.
Heb toen de fabrikant Camranger het software probleem aan het uitzoeken was ook een week een Usb Hyper geprobeerd aan de mast, maar dat is helemaal niets, fokussing zat er elke keer naast. Lay-out op de I-pad ook wat minder qua indeling en aflezen.
Gebruik de mast dus met een d800 meestal en een 28mmF1.8 G eraan of de Sigma 35mmF1.4. beide de laatste versies. Voor telebereik ook wel is de 85mm Sigma maar dan moet je het geheel al aardig stil houden om beweging te voorkomen.
Je mag me wel een PB sturen, kan ik je dan wat voorbeelden mailen.

Groeten, michel
michelvln



Onderwerp:

Re: Camera mast

Berichtdoor Léon Obers » do feb 13 2014 4:29 am

michelvln schreef:Je mag me wel een PB sturen, kan ik je dan wat voorbeelden mailen.

Liever voorbeelden hier in de draad op het forum, waar hebben we anders dat forum voor?
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Camera mast

Berichtdoor Jos » do feb 13 2014 7:08 am

Erg bedankt Michel...
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Jos

Forumlid
Berichten: 1521


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Camera mast

Berichtdoor Jos » za feb 15 2014 6:31 pm

Zat nog even te denken aan die hengel. Het gaat wel om een d800 met 16-28 objectief van Tokina, bij elkaar toch twee kilo. Die echte cameramasten kun je met een klik systeem zekeren ( net als de benen van een statief), dat kan met een hengel niet. Overigens zijn er ook wel zwaar uitgevoerde uitschuifbare Carbon masten te koop, maar ook die hebben niet zo'n klik systeem. Afstandsbediening en los scherm of IPad lijkt me niet zo'n probleem. Fotoshop Aalten heeft volgens mij genoeg te koop en niet al te duur... Een statief kop is op zo'n mast wel te fixen. Vind alleen het ontbreken van die zekering eng. Staat toch zo'n €3000,-- op zo'n contraptie...
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Jos

Forumlid
Berichten: 1521


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Camera mast

Berichtdoor Arthur Mol » za feb 15 2014 6:51 pm

En mijn eerste tip v.w.b. de windsurfmasten? Die heb je al voor 5 tientjes p/st..

www.surfspullen.nl
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Gebruikersavatar
Arthur Mol

Forumlid
Berichten: 3403


Locatie: R'dam Zuid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Camera mast

Berichtdoor Texelaar » za feb 15 2014 7:30 pm

Vorige week stond er nog een stukje in de krsnt over een drone. Ze hadden een grote brand gefilmd en worden vervolgd de eigenaar. Hij filmde op een bedrijventerrein en dat is verboden vlieggebied en ook boven dorpen en steden stond er in het verhaal.Het kwam erop neer dat je eigenlijk nergens zonder vergunning mag vliegen behalve aangewezen plekken. Deze meneer kan maximaal eorden veroordeeld tot een boete van 7500 euro ongeveer dtond er in het verhaal.
Gr mMarcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
Gebruikersavatar
Texelaar

Forumlid
Berichten: 247


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Camera mast

Berichtdoor Arthur Mol » za feb 15 2014 7:56 pm

Dat bevestigd mijn schrijven over het indienen van een vluchtplan en het hebben van een vliegbrevet..
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Gebruikersavatar
Arthur Mol

Forumlid
Berichten: 3403


Locatie: R'dam Zuid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Camera mast

Berichtdoor D. Haaksma » zo feb 16 2014 8:41 am

Texelaar schreef:Vorige week stond er nog een stukje in de krsnt over een drone. Ze hadden een grote brand gefilmd en worden vervolgd de eigenaar. Hij filmde op een bedrijventerrein en dat is verboden vlieggebied en ook boven dorpen en steden stond er in het verhaal.Het kwam erop neer dat je eigenlijk nergens zonder vergunning mag vliegen behalve aangewezen plekken. Deze meneer kan maximaal eorden veroordeeld tot een boete van 7500 euro ongeveer dtond er in het verhaal.
Gr mMarcel


Volgens mij mag ik als hobbyist gewoon mijn gang gaan. Zolang je het niet beroepsmatig doet of als zijnde beroepsmatig, fotograferen tegen vergoeding dus.

http://www.hoogtezicht.nl/wet-en-regelg ... delvliegen
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Camera mast

Berichtdoor Léon Obers » zo feb 16 2014 9:41 am

Een en ander zal natuurlijk ook afhangen waar je met zo'n ding gaat vliegen en of de veiligheid in het geding is.
Ergens in het vrije veld en een "luchtfoto" van een boerderij zal niemand daar problemen mee hebben. Er zal ook geen klacht bij politie binnenkomen. Modelvliegen gebeurd meestal ook ergens buiten vanuit het vrije veld, vandaar de goede reputatie daarmee.

Maar met een ding van pakweg 20 kg boven een drukbezocht plein bij een evenement in de binnenstad of een openlucht muziekconcert komen er natuurlijk andere zaken bij kijken aangaande veiligheid en gebruik. Vandaar wellicht ook de strikte scheiding in de regelgeving voor beroepsmatig gebruik.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Camera mast

Berichtdoor Texelaar » zo feb 16 2014 2:29 pm

Leon bij ons het eiland is ruimte zat , maar voor de modelvliegtuigen is een weiland waar ze mogen vliegen en verder niet. Daar zal dit ook ondervallen.

Gr marcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
Gebruikersavatar
Texelaar

Forumlid
Berichten: 247


Ervaringsniveau: ****


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten