Camera mast

Discussies over statieven

Onderwerp:

Re: Camera mast

Berichtdoor Vincent » di feb 25 2014 3:51 pm

Léon Obers schreef:Als de mast niet helemaal recht staat, op een hellend vlak. Hoe schuiner hoe wankeler.


Logisch uiteraard als je bedenkt dat bij 6 graden de top van de pole (op 7.3m hoogte) 76cm overhelt... Dat hele opstelling zou je kunnen verstevigen door gewicht op de poten te leggen, maar de kracht loodrecht op de paalrichting kan ook niet oneindig toenemen omdat de stevigheid in de verticale richting zit en niet in de horizontale richting.

Zou verder op vlakke (horizontale) ondergrond geen problemen moeten geven als het niet extreem hard waait. Ze geven ook een draaggewicht van 10kg. En een draaggewicht van 1kg bij 6 graden scheefstand.

Maar de stevigheid kun je natuurlijk eerst testen inde winkel voor aanschaf :D
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Camera mast

Berichtdoor marcel.b » di feb 25 2014 3:59 pm

Fierlejeppen bijvoorbeeld ;-)
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Gebruikersavatar
marcel.b

Forumlid
Berichten: 3877


Locatie: Spijkenisse
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Camera mast

Berichtdoor hvds » di feb 25 2014 8:21 pm

Jos schreef:Hoe lang is zo' n hengel? En ik ben erg benieuwd naar zo'n zadel. Heb je daar afbeeldingen van.

Een echte fotomast kost voor mijn toestel toch al gauw 1500 euro, zonder tablet ( maar ik kan daarvoor mijn iPod of iPad gebruiken). Is momenteel teveel van het goede. Ik heb ook al naar een pneumatische clarkmast zitten kijken. De kleine passen in de auto, maar is wel aan de zware kant. Aan de andere kant zeer stabiel. Maar vindt ze maar eens...



Hi Jos

even moeten zoeken
foto van de montage aan hengel

Afbeelding
IMAG0032.jpg by Henri van der Sluis, on Flickr

groet
Henri
Nikon & Canon camera’s met glaswerkjes waar altijd wel wat beters voor te vinden zal zijn, maar waar ik best tevreden mee ben.

in the race for quality there is no finish line!
Gebruikersavatar
hvds

Forumlid
Berichten: 189


Locatie: Ridderkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten