redged statief

Discussies over statieven

Onderwerp:

redged statief

Berichtdoor stefan212 » za mei 31 2014 3:41 pm

hallo allemaal

ik ben sinds gister in het bezit van een Redged TSC-425K (carbon) + Redged RNB-1n
de eerste indruk van mij is dat hij lkkr stevig is en stabiel voor extra stabiliteit kan je eigen tas eraan hangen
ik heb hem nog niet in praktijk buiten kunnen testen maar dat ga ik zeker in de zomer kan hem mooi testen op de utrechtse heuvelrug :)
de poten zijn van redged allemaal met draairingen vind ik persoonlijk erg makkelijk!

nou zie ik hier op het forum weinig over redged staan of eigenlijk helemaal niet
dus mijn vraag is heeft er iemand ervaring met redged en wat vinden jullie van deze statieven?

Grz Stefan Pronk
There are no bad pictures; that's just how your face looks sometimes.
Abraham Lincoln
Camera: Nikon D750 lenzen: Nikkors ~ 24-70mm ~ 70-200mm ~ 18-105mm ~ 35mm 1.8 ~ 50mm 1.8 ~ Sigma's ~ 70mm 2.8 Macro ~ 10-20mm ~
Gebruikersavatar
stefan212

Forumlid
Berichten: 379


Locatie: De Goorn
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: redged statief

Berichtdoor Patrick » za mei 31 2014 6:29 pm

Ik heb er sinds een maand of wat een. Nog niet zo heel veel mee gedaan, maar wat ik ermee gedaan heb is super geweest. Nu heb ik wel een hele stevige gekocht. Een die 18 kilo kan dragen. Per model valt er wel wat te zeggen, over alles binnen een merk is lastiger.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: redged statief

Berichtdoor remoss » za mei 31 2014 10:27 pm

Ik gebruik een Redged TSC-531 en die bevalt me prima. Niet zo zwaar en voor gebruikt voor macro. Ook om te bouwen naar monopod!

http://www.redged.com/tsc-531.html
Gebruikersavatar
remoss

Forumlid
Berichten: 3747


Contacteer:

Onderwerp:

Re: redged statief

Berichtdoor plincky » zo jun 01 2014 7:19 am

Ik heb al jaren een Redget carbon statief RTC336, ook wat zware uitvoering.dacht 18kg. Ook heb ik een monopod van hun RMA432. (Inmiddels al oude niet meer te leveren versies.)
Maar ben heel blij met de statieven en zie geen reden om naar een ander over te stappen.
Mijn 3 poot heb ik toen in de aanbieding gekocht voor €150,- met kop. Was echt belachelijk goedkoop en goedkoopste andere winkel was toen €240,- zonder kop. :lol: de kop heb ik wel vervangen door een zwaardere.
Heb daarvoor ook een lichte goedkope versie via Zoom magazine gehad RTT422 (tot 4kg). Dat was iets minder succes maar dat is nagenoeg met alle goedkope statieven. Maar dat is ook omdat je zo'n statief meteen op zijn max of eroverheen gebruikt.
Redget is relatief goedkoop, van mooi materiaal, en zien er in mijn mening erg netjes uit.
Gebruikersavatar
plincky

Forumlid
Berichten: 2183


Locatie: Nijkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: redged statief

Berichtdoor Patrick » zo jun 01 2014 8:28 am

Volgens mij heb ik dezelfde. Ook goed aangekomen, maar niet zo goedkoop...

Redged heeft trouwens onlangs een nieuwe serie uitgebracht. Ze zien er tegenwoordige veel "vrolijker" uit!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: redged statief

Berichtdoor Cyrus » zo jun 01 2014 11:13 am

Ik heb sinds een paar maanden een Redged TSA-322K Travel / Macrostatief, naast mijn zware, grote Benro carbon statief.

Afbeelding

Dit statief kan tot pakweg 1m hoog, weegt minder dan 1 kg maar toch belastbaar tot zo'n 5kg. Aan de onderkant van de middenkolom een haak, zodat je 'm kunt verzwaren. Ideaal statief als je licht op pad wil. Pootjes zijn zelfs voorzien van spikes.

Kwaliteit van RedGed vind ik uitstekend. En dat tegen een zeer leuke prijs.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: redged statief

Berichtdoor plincky » zo jun 01 2014 12:19 pm

Patrick schreef:Volgens mij heb ik dezelfde. Ook goed aangekomen, maar niet zo goedkoop...


Geen idee waarom deze zo goedkoop was toen. Heb toen zelfs nog gebeld of de prijs klopte of dat er wellicht een fout type nr bij stond. Ook omdat de meegeleverde kop RT-2 toen los ook al €60,- was... maar nee.
Dag erop stond hij ook niet meer op de site. wellicht een laatste model? :huh: of stiekem toch fout op de site.
Je hoort mij niet zeuren :mryellow:
Gebruikersavatar
plincky

Forumlid
Berichten: 2183


Locatie: Nijkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: redged statief

Berichtdoor stefan212 » ma jun 02 2014 8:27 pm

Leuk om te horen dat iedereen tevreden is met zijn redged statief

Zelf had ik nog niet van dat merk gehoord maar toen ik bij cameraland in Alkmaar was werd ik persoonlijk geholpen door Ed dorrestein (eigenaar van redged) en die raadde me natuurlijk de redged aan na enige twijfel had hij me toch overtuigd om hem te kopen uiteindelijk ben ik er blij mee dat ik hem heb gekocht :)

Ik hem van het weekend al een klein beetje geprobeerd eerste indruk was erg goed
There are no bad pictures; that's just how your face looks sometimes.
Abraham Lincoln
Camera: Nikon D750 lenzen: Nikkors ~ 24-70mm ~ 70-200mm ~ 18-105mm ~ 35mm 1.8 ~ 50mm 1.8 ~ Sigma's ~ 70mm 2.8 Macro ~ 10-20mm ~
Gebruikersavatar
stefan212

Forumlid
Berichten: 379


Locatie: De Goorn
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten