Advies over statief gevraagd

Discussies over statieven

Onderwerp:

Advies over statief gevraagd

Berichtdoor Yvontje82 » do jan 29 2015 1:21 am

Hallo,

Hoewel ik al een tijdje mijn camera aan het uitproberen ben, ben ik toch wel een echte beginnerling wat fotografie betreft.
Ondanks dat denk ik dat ik er wel goed aan doe om een statief aan te schaffen, maar daar komt het.... Als ik het internet afspeur naar informatie, dan wordt ik overladen met tig verschillende keuzes, technische afkortingen/termen, prijzen en specificaties. Eerlijk gezegd zie ik momenteel door de bomen het bos niet meer en hoop van harte dat iemand hier mij op weg kan helpen naar een instap statief dat past bij mijn huidige situatie.

Hoewel ik een beginneling ben heb ik wel al een voorkeur ontwikkeld voor de onderwerpen die ik wil fotograferen:
- landschappen
- steden
- mensen/portretten

Bij voorkeur is de statief niet te groot (dat die ingeklapt is om handig mee te nemen) en niet te zwaar.

Ik ben erg benieuwd naar jullie adviezen en tips.

Groetjes Yvonne
Yvontje82

Forumlid

Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Advies over statief gevraagd

Berichtdoor Hans Braakhuis » do jan 29 2015 8:29 am

Veel lezen: http://www.hansbraakhuis.nl/Statieven.pdf

En als je minder wilt lezen: alleen hoofdstuk 10 een 11.
Hans Braakhuis

Forumlid

Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Advies over statief gevraagd

Berichtdoor John Jansen » do jan 29 2015 9:04 am

met wat voor camera werk je en wat voor lens, wat is het max gewicht wat je er op gebruik,t wil je dicht bij de grond, wil je op oog hoogte werken, wil je straks macro fotografie gaan doen of vogelfotografie met een telelens? Allemaal vragen om mee te nemen in je keuze. Ga naar een goede foto winkel de mensen daar helpen je graag bespaar niet op €20 €30 euro ik heb (en ik denk velen met mij ) onderhand meerdere statieven allemaal voor andere doeleinden,de een voor binnen de andere voor landschap en voor in het veld,een voor vogelfotografie, ook allemaal met andere statiefkoppen. Ik weet niet wat jouw budget is maar nogmaals ga naar een winkel en ga af op het advies van een verkoper,internet is prachtig als je weet wat je wilt,ondervinding geeft toch het beste resultaat en het is nog leuk ook.
John Jansen

Clublid

Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Terug naar “Statieven”