Vanguard Statiefkop onderdelen - (waar) te koop?

Discussies over statieven

Onderwerp:

Vanguard Statiefkop onderdelen - (waar) te koop?

Berichtdoor Agfa » za feb 07 2015 3:23 pm

Ik ben een paar weken geleden bij het Utrecht Light Fesitval een handle van mijn Vanguard statiefkop verloren (PH-12). Deze kop zat op mijn Vanguard Alta+203AP. Het is een goedkope combinatie, maar voor de zeer beperkte situaties waarin ik een statief gebruik vooralsnog voldoende.

Helaas heb je twee handles nodig om de kop te gebruiken. En helaas is het schroefdraad niet van een 'bouwmarkt' maat, zodat ik zelf ook niet iets kan fabriceren. Ik heb Vanguard zelf gemaild, en die verwezen mij naar importeur Macrolux. Ze hebben Macrolux zelf ook gemaild (cc naar mij) met het verzoek contact op te nemen, maar helaas (nog) niets gehoord. De fotowinkel waar ik mijn spullen meestal koop geeft aan dat ze de handles niet op voorraad hebben (snap ik), en dat ze die moeten bestellen.

Vandaar mijn vraag: kent iemand een alternatief? Of heeft iemand toevallig nog een Vanguard handle/kapotte statiefkop liggen?

Afbeelding_PT45329 by jaap.doedel, on Flickr
D7000, Nikkor AF-S 17-55 2.8G, Nikkor 18-200mm VRII, grip MB-D11, SB-800 (+ Agfa Silette, Minolta X-300 en X-700 met wat lenzen).
Agfa

Forumlid
Berichten: 48


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vanguard Statiefkop onderdelen - (waar) te koop?

Berichtdoor Hasselbox » za feb 07 2015 9:26 pm

Lijkt op het eerste oog op British Standard Withworth schroefdraad. Veel gebruikt i.c.m. lichtmetalen delen van apparaten e.d.
Gebruikersavatar
Hasselbox

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Furenthela
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vanguard Statiefkop onderdelen - (waar) te koop?

Berichtdoor SjoerdvR » wo feb 11 2015 7:15 pm

Is dit inderdaad 1/4e inch?
portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
Nikon D610 + glas + licht + pootjes -Facebook
SjoerdvR

Forumlid
Berichten: 13




Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten