Sirui R-4203L met Markins Q20i of?

Discussies over statieven

Onderwerp:

Re: Sirui R-4203L met Markins Q20i of?

Berichtdoor CaptainHook » do apr 09 2015 1:20 pm

Wellicht ter overweging:

Ik heb zelf een (reis)carbonstatief van Sirui, de T-1204X. Ben zelf 190cm lang, maar heb nooit het idee gehad dat ik een langer statief zou willen.
Deze vind ik uitermate stabiel, voor wat ik er mee doe. Thuis gebruiken om macro zaken in een lichttent te schieten en vooral veel onderweg om 'm makkelijk te kunnen meenemen.
Heb wel het budget voor het balhoofd destijds opgeschroefd; en daar heb ik zeker geen spijt van. Al moet ik zeggen dat ik mijn Acratech van iemand heb overgenomen, voor een zeer schappelijke prijs:

Afbeelding
AcraTech1 by Chasa:Imago, on Flickr
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Sirui R-4203L met Markins Q20i of?

Berichtdoor John Hoenen » do apr 09 2015 1:29 pm

Laten we nu net een aantal avonden voor clubleden georganiseerd hebben waar je statieven en koppen te kost en te keur kunt uitproberen en ook nog eens 10% korting krijgt....
Ik zie niet waar je woont, maar Feisol heeft welk degelijk een mogelijkheid om het hele assortiment te zien en uit te proberen.
Het kantoor en logistiek liggen in Z-Limburg.
Voor NCN leden ook weer 10% korting op het hele assortiment.
Gebruikersavatar
John Hoenen

Forumlid
Berichten: 4510


Locatie: Heerlen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sirui R-4203L met Markins Q20i of?

Berichtdoor Redblockman » do apr 09 2015 7:52 pm

@CaptainHook, ik heb het alu broertje, T-1004X en als reispartner een is het een hele beste(een licht gebruikte T-1004X was nogal heel veel goedkoper als de 3 ons lichtere carbon variant...).
Ik stoor me dus wel aan de hoogte of beter gezegd het gebrek aan, ookis stabiliteit onder wat extremere hoeken soms niet top imho. Hier zou dan een kortere center colom wel een uitkomst zijn(mompelt iets over een D600 met grip en 60MM macro die onder een rare hoek een beetje zin had om de boel om te kiepen).
Acratech weet ik niet helemaal ik weet niet of deze balhoofden gaan brengen wat ik zoek, ik denk dat ik het meer in de Arca swiss/Markins hoek moet zoeken, misschien zelfs wel Kirk als dit ergens te zien en voelen valt.

@John, dat lidmaatschap moet ik eens snel van het TODO naar het DONE lijstjes verplaatsen, het komt er iedere keer maar niet van. Daarnaast een dingetje ik woon ergens in uiteinde van Zeeland, even 's avonds op en neer vliegen naar een meeting in de buurt van het Rotterdamse heb ik niet altijd evenveel trek in helaas.
Bedankt voor de Feisol tip, ik begreep niet van hun site dat je daar wat kan bekijken. Wederom helaas nogal uit de buurt.
Had namelijk gehoopt hier en daar langs te kunnen van het weekend in combinatie met een rit langs Schiphol.

Waarom de keus voor het kingsize L broertje van Sirui, deze is hier en daar 10-15% duurder dan de kleinere jongens uit die serie en dus voor mij een plus. Helaas legt dat de lat hoog als je in je kop heb zitten dat die lengte kan van een voor mij haalbaar budget.

@emdeklerk, Arca Swiss ziet er zeker goed uit, ik denk dat het elliptische bal verhaal iets is wat je moet zien/voelen om er voor te vallen of op af te haken... Klopt het dat Fotokonijnenberg de enige is waar ze in de schappen zouden moet liggen?



Gezien de vele positieve stemmen hier voor Sirui blijf ik daar even aan vasthouden denk ik. Maar ook zeker even wat andere dingen vasthouden, proberen en zien wat hoogte doet voor me.
Redblockman

Forumlid
Berichten: 200


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten