Wie kent dit statief

Discussies over statieven

Onderwerp:

Wie kent dit statief

Berichtdoor Nikkormaat » do okt 29 2015 9:39 pm

Ik heb onlangs een filmpje van een statief gezien dat redelijk hoog was, ook extreem laag kon en erg compact kon worden opgevouwen. De poten konden helemaal omhoog geklapt worden zodat de kop tussen de voetjes viel. Hij kon plat op de grond als je de middenzuil eruit haalde en een heel kort bovendeel weer terug plaatste. Ook bleef hij heel stbiel als je de poten met ongelijke lengte gebruikte. Helaas heb ik hem niet in mijn favorieten opgeslagen. Ik heb er vergeefs naar gezocht, maar heb geen idee van merk, laat staan het model. Is er iemand die deze omschrijving herkent?
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Wie kent dit statief

Berichtdoor Kees H » do okt 29 2015 9:52 pm

zou sirui kunnen zijn.al zijn er meer die dat kunnen
filmpje bij traumflieger.de misschien http://www.traumflieger.de/reports/DSLR-Zubehoer/Stativ-Tipps/Video-5-Sirui-Stativ-vorgestellt::106.html
Met vriendelijke groet,
Kees

Nikon FX/DX met F en Z mount
Bijbehorend mooi glas,
Analoog: S2, Nikkormat FT3, FTN, EM, FG, FE(2), FM(2), FM3A, FA, F, F2AS, F3, F4 F5, F801, F50, F90x, F100, 28TI


https://www.flickr.com/photos/kees_h/albums
Gebruikersavatar
Kees H

Clublid
Berichten: 2308


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Wie kent dit statief

Berichtdoor Nikkormaat » do okt 29 2015 10:12 pm

Hallo Kees. Geweldig in een klap raak. Hartelijk dank. Nu de prijs nog even opzoeken.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Wie kent dit statief

Berichtdoor Dwightjelee » vr okt 30 2015 8:40 am

MeFoto heeft ook tripods die dat kunnen: http://www.mefoto.com/products/roadtrip.aspx
Nikon D7100 - Nikon D3100 - AF-S DX NIKKOR 35MM F/1.8G - AF-S DX NIKKOR 50MM F/1.8G - AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR - AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR - TAMRON AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD MACRO 1:2 - Sigma 70-200 F2.8 APO EX HSM

Flickr
Dwightjelee

Forumlid
Berichten: 84


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Wie kent dit statief

Berichtdoor Michele » vr okt 30 2015 4:32 pm

3LT ook, en Benro en König zelfs Manfrotto.
Basis van 3LT / Benro / Sirui / MeFoto / König etc. is allemaal hetzelfde statief van één Chinese fabrikant. De diverse merken geven hun eigen draai aan de uitvoering en afwerking, maar in principe maakt het niet heel veel uit welk merk je aanschaft. Die chinees levert ook onder allerlei chinese namen, check Ebay, maar als je daar een goedkopere versie aanschaft moet je even opletten. Die zijn vaak de B-keuze / afgekeurde varianten van de "merkstatieven" en qua afwerking wat rommeliger.
Manfrotto heeft de BeFree, en die is net even anders van uitvoering omdat ze die zelf ontwikkeld hebben.
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com
Gebruikersavatar
Michele

Forumlid
Berichten: 562


Locatie: Achtuhr duh duinuh
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wie kent dit statief

Berichtdoor jan » vr okt 30 2015 6:51 pm

Feisol CT-3442 klik
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wie kent dit statief

Berichtdoor Dwightjelee » vr okt 30 2015 8:21 pm

Ik heb gisteren deze besteld uwcamera.nl.
Vandaag binnen gekregen en tot nu toe moet ik zeggen dat ik blij verrast ben over de kwaliteit en stevigheid van het ding.
Nikon D7100 - Nikon D3100 - AF-S DX NIKKOR 35MM F/1.8G - AF-S DX NIKKOR 50MM F/1.8G - AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR - AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR - TAMRON AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD MACRO 1:2 - Sigma 70-200 F2.8 APO EX HSM

Flickr
Dwightjelee

Forumlid
Berichten: 84


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Wie kent dit statief

Berichtdoor JaapV » vr okt 30 2015 10:06 pm

Nikkormaat schreef:Hallo Kees. Geweldig in een klap raak. Hartelijk dank. Nu de prijs nog even opzoeken.

Tip: let erop dat je er niet een nodeloos groot balhoofd bij koopt. Ik heb de Sirui M-3204X Master (heeft inmiddels een opvolger). Met als kop de K-20X.

Helemaal ingeklapt past het allemaal keurig in de tas, maar met de K-30X is dat krap, omdat de poten dan wat blijven uitstaan. De K-20X is méér dan sterk genoeg voor de ruim 3 kilo (70-200 VRII met TC-20III) die ik erop heb, zelfs opzij in portret modus. Mijn Sirui heeft als bonus nog een afneembare poot die dan als monopod werkt (hoewel ik die optie nauwelijks meer gebruik).
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wie kent dit statief

Berichtdoor Nikkormaat » za okt 31 2015 9:46 am

Hallo Jaap. Dank voor de tip over de kop. Mooi maar met € 390 wel prijzig die Sirui N-3204. Maar zoals een van de andere leden al eens zei, "waarom duizenden € uitgeven aan een geweldige body en objectieven en dan besparen op een statief van max. € 150. Heeft iemand desondanks nog een tip voor een vergelijkbaar maar een iets goedkoper statief.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Wie kent dit statief

Berichtdoor Nikkormaat » zo nov 01 2015 3:17 pm

Hallo Jaap. Heb vanmiddag die Sirui 3204X met de G-20KX kop gekocht. Eenmaal thuis schrok ik van het formaat. Bij KameraExpress leek hij veel kleiner dan. Die kop is geweldig. Veel soepeler dat die van Manfrotto waarvan ik al 2 snelkoppelingen heb. Ik vraag me nu af of die 3204X niet overdreven zwaar voor mij is als een toekomstige telezoom niet groter zal zijn dan de Sigma 150-600 of Nikon 200-500. Hij kan immers 18 kg hebben. Zou de Sirui N-1205X Universal Statief, die een stuk handzamer is en met een draagvermogen van 10kg niet al voldoende zijn?
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Wie kent dit statief

Berichtdoor JvdKooij » zo nov 01 2015 3:43 pm

als je daar een Sigma 150-600 of Nikon 200-500 op wil zetten heb je een prima statief. ik zou geen lichtere nemen voor zo'n combi.
Enige keren dat ik een licht (reis)statiefje gebruik is met een groothoek op mijn camera.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Wie kent dit statief

Berichtdoor Kees H » zo nov 01 2015 4:47 pm

De N-1205X zou ik niet nemen met 5 pootsegmenten, het onderste deel is vrij dun wat stabiliteit niet ten goed komt.
Ik heb zelf de T-2204X en die bevalt goed, maar als bij mij de 200-500 of de Sigma een keer komt dan zal er ook de Sirui 3204X of vergelijkbaar statief bij komen

Zeker bij wat winderig weer en flinke tele heb je die stabiliteit zeker nodig
Met vriendelijke groet,
Kees

Nikon FX/DX met F en Z mount
Bijbehorend mooi glas,
Analoog: S2, Nikkormat FT3, FTN, EM, FG, FE(2), FM(2), FM3A, FA, F, F2AS, F3, F4 F5, F801, F50, F90x, F100, 28TI


https://www.flickr.com/photos/kees_h/albums
Gebruikersavatar
Kees H

Clublid
Berichten: 2308


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Wie kent dit statief

Berichtdoor Nikkormaat » zo nov 01 2015 6:23 pm

Heren, bedankt. Jullie hebben een eeuwige twijfelaar gerustgesteld.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten