Service

Discussies over statieven

Onderwerp:

Service

Berichtdoor josti » za aug 27 2016 4:57 pm

Naast de vaak prima service van veel fotozaken, lees ik ook regelmatig minder positieve verhalen over leveranciers. Hier een 'warme douche' voor een bedrijf uit het verre oosten. Een tijdje geleden kocht ik via ebay een Coman statief. Prima, redelijk klein reisstatief met een afneembare poot die als monopod te gebruiken is. Bij een van de laatste uitjes met de ncn struikelde ik over de monopod en zat er een scheurtje in het carbon onder aan de middenzuil (is dan het midden van de monopod), met als gevolg dat het statief niet meer bruikbaar is als monopod. Ik heb rechtstreeks naar de fabriek in China gemaild en kreeg al binnen twee uur antwoord; stuur maar een foto van de schade. Volgende dag gedaan en weer dezelfde dag de belofte om een nieuwe middelzuil te sturen. Die is binnen een week binnen gekomen. Ik hoefde alleen de verzendkosten te betalen.

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Service

Berichtdoor ATOR » za aug 27 2016 5:45 pm

Het lijkt er op dat Chinese Ebay handelaren niet alleen maar op prijs concurreren maar ook steeds meer op service.

Pas heb ik er een flash bracket met bowens S aansluiting besteld en kreeg ik een andere versie dan die ik besteld had. Na een mailtje daarover kreeg ik kosteloos de juiste versie opgestuurd zonder dat ik de verkeerde hoefde terug te sturen :thumbup:
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Service

Berichtdoor MBlink » za aug 27 2016 7:14 pm

Ik koop wel vaker spulletjes op ebay in China en altijd prima service. De keren dat ik wat had ben ik geholpen op een manier waar onze detailhandel soms een puntje aan kan zuigen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Nikon D7100 - Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR - Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 DiII VC PZD Macro -
Sigma 10-20mm F/4-5.6
MBlink

Forumlid
Berichten: 120


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Service

Berichtdoor Ad B » ma aug 29 2016 10:24 am

Hoi,

het is mogelijk dat meerdere handelaren aldaar ook goede service willen bieden.
Maar de afstand en daarmee de kosten van verzenden, zijn dan dikwijls een obstakel.
Toch goed om te lezen dat er goede oplossingen in de praktijk zijn :thumbup:

Ps ik heb ook goede ervaringen met bestellen in het verre oosten, service heb ik nog niet nodig gehad.
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 566


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten