Sirui balhoofd en statief

Discussies over statieven

Onderwerp:

Sirui balhoofd en statief

Berichtdoor Janneman » di sep 06 2016 1:12 pm

Ik gebruik al enige jaren de Sirui K-30x Balhoofd op de Sirui N-2204 statief. Er zit in beide een ontwerpfout in.

Op gegeven moment bewoog het balhoofd heel stroef en het naar links of recht draaien ging helemaal niet meer.
Voordat ik het balhoofd voor garantie weg wou brengen zocht ik naar de oorzaak, want toen ik het balhoofd los van het statief had functioneerde het weer.
Oorzaak wanneer je de ringen ( A ) van het balhoofd en ( B ) van het statief erg vast aan elkaar schroefde kwam de schroefbus ( A ) van het balhoofd te vast op de inkeping van de statief plaat ( B ) waardoor de kop niet kan draaien.
De oplossing een tapeje ( C ) op de statiefplaat was voldoenden om het balhoofd weer te laten functioneren. Zie: https://www.flickr.com/photos/moment_in ... ed-public/
De andere ontwerpfout zit in de statieven van Sirui en heb ik enige jaren geleden op gelost: wanneer de midden zuil het statief in zakt kan het de flensen van de veer beschadigen waardoor de zuil niet meer te gebruiken is en wat bij mij ook gebeurde, ik heb er rubberringen tussen geplaats omdat in het vervolg dit te voorkomen wanneer de zuil plots naar beneden zakt. De importeur heeft dit overgenomen en er een rubber stootringetje toegevoegd. Zie: https://www.flickr.com/photos/moment_in ... ed-public/
Janneman

Forumlid
Berichten: 46


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sirui balhoofd en statief

Berichtdoor ATOR » di sep 06 2016 1:28 pm

Cool. Werktuigbouwer? :D
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sirui balhoofd en statief

Berichtdoor emdeklerk » wo sep 07 2016 12:24 am

Is het toch niet zo'n goeie Gitzo-kloon?
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Sirui balhoofd en statief

Berichtdoor Hans Braakhuis » wo sep 07 2016 7:56 am

Klasse!

Heb je deze info ook doorgespeeld aan de importeur: http://tse-imaging.nl/nl/
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sirui balhoofd en statief

Berichtdoor JaapV » wo sep 07 2016 1:51 pm

De laatste alinea van het bericht van TS lezend heeft hij dat ongetwijfeld gedaan, Hans.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sirui balhoofd en statief

Berichtdoor Janneman » zo sep 18 2016 11:16 am

Ik heb intussen het balhoofd voor garantie naar mijn Daeler gebracht die het naar de importeur stuurt. Na verloop van tijd ging de kogel zich toch weer minder soepel bewegen. Ik vind het achteraf niet juist dat ik dit euvel dat zich blijkbaar alleen bij mijn exemplaar voordeed met een tape moet oplossen.
Ik heb er vertrouwen in dat het probleem door de importeur goed opgelost wordt net zoals ze dat met hun toch goede statieven hebben gedaan. Ik hoop dat ik geen tekortkoming ervaar met hun Gimbal Head die ik sinds enige tijd tot volle tevredenheid gebruik.
Janneman

Forumlid
Berichten: 46


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sirui balhoofd en statief

Berichtdoor Drikus70 » zo okt 02 2016 10:11 pm

Al nieuws van de importeur?
Kan je de links naar flickr herstellen?
Ik krijg nu een foutmelding.
Drikus70

Forumlid
Berichten: 485


Locatie: Almelo
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sirui balhoofd en statief

Berichtdoor Janneman » wo okt 05 2016 12:52 am

Drikus
Ik heb nog geen bericht gehad maar zal wanneer ik de kop of een vervanger terug heb hier verder op ingaan.
Janneman

Forumlid
Berichten: 46


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sirui balhoofd en statief

Berichtdoor Janneman » do okt 13 2016 1:12 pm

Ik heb inmiddels via mijn dealer een nieuwe K-30x balhoofd ontvangen van de importeur: misschien was de fout in de vier jaar oude niet te herstellen. Het nieuwe balhoofd functioneert perfect.
Suriu geeft op hun producten 6 jaar garantie.
Janneman

Forumlid
Berichten: 46


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sirui balhoofd en statief

Berichtdoor Drikus70 » vr okt 14 2016 8:32 pm

Dank voor je terugkoppeling!
Ik ervaar een zelfde probleem met mijn balhoofd en ga maar eens contact met de winkel / importeur zoeken.
Drikus70

Forumlid
Berichten: 485


Locatie: Almelo
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten