Alternatief Kirk Low Pod

Discussies over statieven

Onderwerp:

Re: Alternatief Kirk Low Pod

Berichtdoor Ingmar » vr nov 04 2016 9:29 am

RichardBremer schreef:@Ingmar: ik ben wel benieuwd wat je dan hebt.



Richard,


Helemaal vergeten afgelopen week dom van mij :oops: , maar hier is ie dan
Afbeelding

Het geheel is plat op te vouwen, de statief benen kunnen ook nog zo gevouwen worden tot een pistoolgreep. Het plateau kan van +45 tot -45 gekanteld worden ten opzichte van horizontaal en aan de zijkant zit er nog een armpje aan met een flitsvoet.

Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Alternatief Kirk Low Pod

Berichtdoor RichardBremer » vr nov 04 2016 12:06 pm

Ingmar, wat een grappig statiefje! Hoe stabiel is dit m.b.t. trillingen e.d.? Kantelt dit niet heel snel met een wat grotere macrolens als een 105mm?
Aan het oriënteren op een geschikte systeemcamera...
Gebruikersavatar
RichardBremer

Forumlid
Berichten: 167


Locatie: Utrecht
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Alternatief Kirk Low Pod

Berichtdoor Ingmar » vr nov 04 2016 1:35 pm

Richard,
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog nooit geprobeerd heb met een fotocamera, heb dit ding een hele tijd geleden gekocht voor mijn handyam, maar het geheel voelt stevig aan. Je zou het gewoon moeten proberen. Heb zelf geen 105 maar alleen een 60 micro. Doordat je camera ook nog zo,n 5-7 cm heen en weer kunt schuiven op de grondplaat is het mi. voldoende aan te passen voor een comibnatie waar het zwaartepunt wat anders ligt.
Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Alternatief Kirk Low Pod

Berichtdoor Stijn Smits » vr nov 04 2016 8:54 pm

Google eens op mdj fotografie support zij hebben mooie grondstatieven voor minder dan 50 euro.

ik heb geen aandelen hoor.

groet Stijn
Stijn Smits

Forumlid
Berichten: 272


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Alternatief Kirk Low Pod

Berichtdoor Vincent » vr nov 04 2016 9:15 pm

RichardBremer schreef:Ingmar, wat een grappig statiefje! Hoe stabiel is dit m.b.t. trillingen


Niet flauw bedoeld en zeker niet om jou iets aan te smeren (ik heb ook geen aandelen :lol: ) maar je hebt een geweldige camera en objectievenset in huis.

Er is echt niets stabieler dan een grondstatief met een goed balhoofd erop zoals in de eerder genoemde link. Minder trillingen, minder kans op omvallen/verschuiven bij een lichte aanraking. Je gaat hooguit 2 tientjes besparen door een dergelijk 'grappig' statiefje te nemen. Mijn advies, niet doen en gewoon gelijk iets goeds aanschaffen. Doe ermee wat je wilt :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Alternatief Kirk Low Pod

Berichtdoor RichardBremer » za nov 05 2016 10:07 pm

Je hebt ook gelijk. Komt mooi uit dat vrouwlief iets wil weten om met sint/kerst kado te geven. Dus dat gaat helemaal goedkomen met het mdj statief.

Gebruiken jullie een extra balhoofd voor op het grondstatief of schroeven jullie die steeds over vanaf het gewone statief?
Aan het oriënteren op een geschikte systeemcamera...
Gebruikersavatar
RichardBremer

Forumlid
Berichten: 167


Locatie: Utrecht
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Alternatief Kirk Low Pod

Berichtdoor Stijn Smits » za nov 05 2016 10:45 pm

ik gebruik zelf geen grondstatieven maar een rijstzak, ik zou het balhoofd wisselen, als je genoeg geld hebt is het leuk om er 1 extra te kopen maar een beetje fatsoenlijk balhoofd kost als snel meer dan 250 euro.

groet Stijn
Stijn Smits

Forumlid
Berichten: 272


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Alternatief Kirk Low Pod

Berichtdoor Janneman » do nov 10 2016 1:50 pm

Ik gebruik soms bij macro aan de grond roestvrij stalen pinnen van 12 mm dik en 25 cm lang waarop je een balhoofd en of macroslede schroeft en indien nodig kun je hem nog verlengen.
Je kun ze dus stevig op de gewenste hoogte in de grond prikken. Deze had ik door een bevriende bankwerker laten draaien.
Janneman

Forumlid
Berichten: 46


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Alternatief Kirk Low Pod

Berichtdoor ReneG » do nov 10 2016 8:38 pm

RichardBremer schreef:Je hebt ook gelijk. Komt mooi uit dat vrouwlief iets wil weten om met sint/kerst kado te geven. Dus dat gaat helemaal goedkomen met het mdj statief.

Gebruiken jullie een extra balhoofd voor op het grondstatief of schroeven jullie die steeds over vanaf het gewone statief?


Ik schroef ze over. Ik heb al een zwenkkop en een balhoofd... Die ene minuut die ik af en toe nodig heb om de boel om te schroeven is me niet 200 euro voor een extra balhoofd waard. Time is money, maar zoveel time is het niet. ;)

En waarschijnlijk komt er ooit toch wel weer iets nieuws langs, dan kan die oude permanent op een grondstatief. ;)
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten